ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
تجربه ای متفاوت با خودروهای کانورتیبل
نویسنده : Melika Piri

تجربه ای متفاوت با خودروهای کانورتیبل

 

طبیعتا داشتن خودروهایی که سقف آن ها باز و بسته میشود برای اکثر عموم بسیار جذاب است و حس خوشایندی را به افراد القا میکند.به خودروهایی که سقف تاشو دارند کابریولت,رودستر,کروک و کانورتیبل میگویند که در ایران به این نوع ماشین ها خودروی کروک یا سقف کروک گفته میشود. اغلب جنس سقف این نوع خودرو ها از پارچه های مقاوم در برابر آب که از جنس برنزت هستند و مدل هایی که به صورت سقف فلز میباشد به صورت دو یا سه تکه طراحی شده است که به راحتی باز و بسته میشوند.سقف های که جنس فلزی دارند هنگام بسته شدن به صورت تکه تکه بر روی هم قرار میگیرند و در پشت صندلی ها در یک قسمت مخصوص قرار میگیرند.

خودروهای کانورتیبل

 این خودروها را درهرکلاس بدنه ای میتوان یافت ولی اکثرا در خودرو های کوپه یافت میشوند. اکثر خودروهای کانورتیبل به نوعی زیر مجموعه خودروهای اسپرت دو در و کوپه ای میباشد که مجهز به این نوع سقف ها شده اند .به این هم باید توجه داشت که بعضی از خودروسازان این خودروها را فقط در کلاس های مخصوص خودشان تولید میکنند .خودروهای کانورتیبل جز جذاب ترین و پرطرفدار ترین خودرو ها هستند که در ادامه با ویژگی آنها اشنا میشویم.

خودرو کانورتیبل

1. ظاهر جذاب

ظاهری جذاب یکی از مشخصات خودرو های کانورتیبل میباشند به طوری که اگر خود ما در کوچه و خیابان ها یکی از خودروهای کانورتیبل را مشاهده کنیم قطعا جذب زیبایی خودرو میشویم و خوب میتوان گفت که یکی از دلیل های این جذب شدن نگاه ها به این نوع خودرو ها میتوان این باشد که اکثر بیشتر خودروهایی که میبینیم سقفی فلزی و ثابتی دارند و اگر از این نوع خودروهای کانورتیبل را ببینیم حس جذاب و منحصر به فرد بودن را به ما منتقل میکند.افرادی که صاحب این نوع خودرو ها هستند میتوانند لذت سواری فوقولاده و هیجان انگیزی را در رانندگی تجربه کنند.

 

2 . مناسب افراد قد بلند

یکی از مشکلاتی  که افراد که قد بلندی دارند با آن سرو کله میزنند ارتفاع سقف ماشین میباشد به این دلیل که خودروهای عادی که سقفی ثابت و غیر متحرکی دارند اکثرا فضای کوچکی دارند و برای افرادی که قد بلندی دارند فضا برای سرشان اکثرا کم میباشد و طبیعتا این امر برای این افراد مشکل است و یکی از مزایا این نوع خودروها این است که فضای راحت تری را برای افرادی که قد بلندی دارد ایجاد میکند .

 

3 . حس لاکچری بودن

همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد این نوع خودروها ظاهری جذاب و گیرایی دارند و حس لاکچری بودن را به افراد منتقل میکند و علاوه بر حس لاکچری بودن این نوع خودرو ها مخصوصا درهوای خنک یا فصل های تابستان و بهار با جریان هوا در اطراف بدن حسی لذت بخش به افراد منتقل میکند و قطعا رانندگی با این نوع ماشین ها حس متمایزی با ماشین هایی که دارای سقف ثابتی هستند دارند .

 خودروهای کانورتیبل

و اما این نوع خودرو ها مانند تمامی خودرو های دیگر دارای معایبی نیز هستند مانند :

 

 1. فضای کم برای صندوق عقب

این نوع خودروها در اندازه و شکل های مختلفی تولید میشوند و تعداد سرنشین های این نوع خودرو ها متفاوت هستند  برای مثال بعضی از این نوع خودروها دو یا چهار سرنشینه هستند.یکی از نقاظ ضعف در این خودرو ها فضای کم در صندوق عقب میباشد و علت این که بعضی از ماشین های کانورتیبل دارای دو سرنشین هستند این است که فاصله های چرخ های عقب و جلو کوتاه است .

 

2 . وزن زیاد

وزن خودروهای کانورتیبل نسبت به دیگر خودروها با سقف تاشو بیشتر است و این امر باعث کاهش شتاب صفر تا صد میشود.

 

3 . نفوذ آب

با این که سقف های خودروهای کانورتیبل از مواد مرغوب و مقاوم در برابر آب ساخته شده اما هیچ ضمانتی در برابر باران های شدید و نفود آب به داخل اتاقک وجود ندارد و این امر کمی نگران کننده میباشد و جز یکی از معایب این نوع خودرو ها به شمار میرود.

 

4 . ورود سرو صدا به داخل کابین

خودروهای کانورتیبل چه سقف آنها باز باشد چه بسته , صدای محیط اطراف به  داخل اتاقک داخل ماشین سرایت میکند و این امر بیشتر در سقف هایی که از جنس پارچه هستند دیده میشود و سرو صدا در سقف های فلزی کمتر میباشد.

 

5 . قیمت بالا

همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد این خودرو ها از ظاهری جذاب و گیرا تشکیل شده اند و پرستیژ بالایی را برای صاحبان خودرو به وجود می آورند و پرستیژ بالا نیز, نیاز به هزینه بالا دارد.

 

6 . ایمنی کم در سقف های پارچه ای

اگر ما خودروای با سقف فلزی داشته باشیم با خیالی راحت تر آن را رها میکنیم و به مشغله های خود میپردازیم اما در این نوع خودرو ها به دلیل داشتن سقفی نرم امکان سرقت این نوع اتومبیل ها راحت تر از سایر اتومبیل ها میباشد که این امر یکی از معایب بزرگ در این نوع خودرو میباشد.