ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
سیستم اتوهلد چیست ؟
نویسنده : Melika Piri

سیستم اتوهلد چیست ؟

سیستم اتوهلد یک آپشن بسیار کار آمد برای افرادی که در شهر های شلوغ و پر ترافیک زندگی میکنند و مدام در ترافیک هستند بسیار پر کاربرد است . در این مقاله قصد داریم با سیستم اتوهلد آشنا شویم از کارایی های آن مطلع شویم.

سیستم اتوهلد

سیستم اتوهلد چیست ؟

همانطور که گفته شد سیستم اتوهلد یک آپشن بسیار پر کاربرد در خودرو های امروزی میباشد که در اطراف دنده کار گداشته شده و با کلمه AUTO HOLD در خودرو نمایش داده میشود .سیستم اتوهلد به طوری است که اگر راننده سیستم اتوهلد را فعال کند و پدال ترمز را فشار دهد ماشین به طور کامل متوقف میشود و در گذشته نچندان دور این آپشن فقط در خودروهای گران قیمتی همچون مرسدس بنز یا بی ام دبلیو و از قبیل این نوع خودرو ها دارای این آپشن بودند اما الان خودرو هایی با قیمت پایین تری هم دارای این آپشن هستند و اکثرا خودرو هایی دارای سیستم اتوهلد هستند که اتومات باشند و همچنین سیستم اتوهلد به گونه ای طراحی شده که به فرض اگر در سربالایی قرار دارید مانع عقب رفتن خودرو در سر بالایی میشود که در ادامه به صورت دقیق تر به آن میپردازیم .

 

 عملکرد سیستم اتوهلد در سراشیبی

هنگامی که شما در مسیر سراشیبی قرار دارد تا شما بخواهید اقدامی همچون رها کردن ترمز دستی یا برداشتن فشار از روی ترمز و گازدادن کنید ماشین اندکی به عقب حرکت میکند و این امر ممکن است خطرناک باشد چون ممکن است خودرو ای پشت خودرو شما باشد و خودرو شما به آن برخورد کند و باعث ایجاد هزینه شود یا حتی ممکن است فردی در حال گذر باشد و خودرو شما به آن برخورد کند و آن فرد آسیب ببیند ولی در سیستم اتوهلد این مشکلات برطرف شده و این سسیستم با کمک چند سنسور شیب را تشخیص میدهد و مانع عقب رفتن خودرو شما میشود و برعکس خودرو هایی که سیستم اتوهلد را دارا نیستند و دراین مواقع خودرو به عقب حرکت میکند .

سیستم اتوهلد

مزایای سیتم اتوهلد

1 .این سیستم باعث راحتی راننده میشود و باعث میشود در ترافیک های سنگین راحت تر رانندگی کند.

2 . از استهلاک جعبه دنده خودرو جلوگیری میکند .

3 . باعث میشود قطعات خودرو عمر بهتری  داشته باشند .

4 . مصرف سوخت را پایین می آورد .

5 . ایمنی را افزایش میدهد .

6 . باعث ایجاد احساس راحتی هم برای راننده هم برای سر نشینان میشود .

7 . از حرکات اضافه در خودرو جلوگیری میکند .

8 .  از فرسوده شدن موتور خودرو جلوگیری میکند .

 

سیستم اتوهلد به چه صورت کار میکند؟

همانطور که درمطالب بالاتر گفته شد سیستم اتوهلد آپشنی است که کار هایی همچون ترمز مداوم گرفتن در ترافیک های سنگین را برای ما راحت میکند . همانطور که در مطالب بالاتر اشاره شد سیستم اتوهلد دارای سنسور هایی هستند که شیب را تشخیص میدهند و در این مواقع وقتی شما پدال ترمز را رها کنید ماشین به عقب نمیرود و همچنین اگر شما هنوز پدال گاز را رها نکرده اید و از ترمز دستی هم حتی استفاده نمیکنید خودرو هیچ حرکتی نمیکند و به عقب کشیده نمیشود و ثابت میباشد مگر این که شما پدال گاز را فشار دهید تا خودرو حرکت کند به این نکته هم توجه کنید که هنگامی که پدال گاز را فشار دهید خودرو به جلو حرکت میکند و به عقب برنمیگردد . و این که این سیستم به چه صورت کار میکند باید بگوییم که هنگامی که خودرو در حالت سکون قرار دارد سیستم اتوهلد نیروز ترمز را به چرخ ها وارد میکند و باعث میشود خودرو در حالت سکون باقی بماند و هنگامی که راننده پدال گاز را فشار میدهد سنسور های ABS حرکت را تشخیص میدهند و باعث میشود نیروی وارد شده به چرخ ها کم و کمتر شود و این امر تا به حرکت در آمدن خودرو ادامه دارد .

اتو هلد

نکاتی که هنگام استفاده از سیستم اتوهلد لازم است که بدانیم !

1 . سیستم اتوهلد اکثرا در خودروهای اتومات وجود دارد و این سیستم در کنار دنده یا سمت چپ فرمان تعبیه شده است و با حروف A یا H  نشان داده میشوند .

2 . گاهی اوقات ممکن است سیستم اتوهلد به درستی وظایف خود را انجام ندهد برای همین پس از این که به صورت کامل توقف کردید پای خود را از ترمز بردارید .

3 . به هیچ عنوان هنگامی که سیستم اتوهلد روشن است خودرو را ترک نکنید و حتما در خودرو بمانید.

4 . به این نکته توجه کنید که سیستم اتوهلد در سطح های یخ زده به خوبی عمل نمیکند .