ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
علائم خرابی در واترپمپ چیست؟
نویسنده : Melika Piri

علائم خرابی در واترپمپ چیست؟

واتر پمپ جز آن دسته قطعه ها در خودرو میباشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و وظیفه این قطعه مهم ,چرخش آب درون موتور ,بلوک سیلندر و سرسیلندر میباشد و اگر عملکرد درستی نداشته باشد باعث زیان های بسیاری در خودرو میشود همانند قفل شدن موتور و سوختن سرسیلندر میباشد که خرابی هر کدام از این ها باعث ایجاد هزینه های بسیار بالا میشود که در صورت تعمیر نکردن و پرداخت نکردن آنها باعث خرابی بیش ازحد قطعات میشود .همانطور که گفته شد وظیفه واترپمپ به نوعی پمپاژ آب در موتور و قطعات موتور میباشد و یکی از مهم ترین کار های این قطعه مهم جلوگیری از جوش آوردن موتور خوودرو میباشد .

واتر پمپ

در چه موقع ای باید واتر پمپ خودرو را تعویض کنیم؟

باید توجه داشته باشید که اگر به واترپمپ خودرو شما آسیبی برسد ,یا مثلا واترپمپ خودرو شما نشتی دهد باعث بروز مشکلات جدی در موتور خودرو شما میشود پس باید از سلامت واترپمپ  خود مطمئن شوید. همچنین خرابی واترپمپ باعث خرابی سرسیلندر میشود و این امر باعث میشود اگر شما خواستار عوض کردن خودرو خود باشید و اگر خودرو شما در گذشته سرسیلندر سوزانده باشد باعث میشود از قیمت خودرو کمتر از حد معمول شود و در در ادامه به دلایل واتر خرابی در واتر پمپ اشاره خواهیم کرد.

واتر پمپ

علائم خرابی واتر پمپ

1 . وجود سروصدای غیر عادی

اگر  هر نوع گونه ای صدایی شبیه به ناله یا زوزه در محدوده واتر پمپ شنیده شد میتواند به این علت باشد که بکب از قطعات داخلی واترپمپ به مشکل برخورده باشد و اگر واترپمپ خودرو شما دچار مشکل شود و خراب شود باید اقدام به تعویض واترپمپ خودرو خود کنید .

2 . نشتی دادن ضد یخ

یکی از علت های که میتوان علائم خراب بودن واترپمپ اشاره کرد نشتی کردن ضد یخ یا همان مایع خنک کننده میباشد. اگر این مایع را حدود چندساعت پس از پارک کردن خودرو خود در جلو ماشین مشاهده کردید میتوان این هشدار را به شما دهد که واتر پمپ شما فرسوده شده یا میتواند این هشدار را به شما بدهد که قطعه ای که وظیفه آن جلوگیری از نشتی است مشکل پیدا کرده باشد و یا این میتواند باشد که پوسته واترپمپ شکسته شده باشد.

3 . خارج شدن  بخار از رادیاتور خودرو

اگر بخار آب از جلو خودرو شما بلند میشود فرقی هم ندارد که در حالت توقف یا حرکت باشید ,خروج بخار آب نشان دهنده دمای بالای موتور خودرو شما میباشد و علت این امر این میباشد که اگر واترپمپ اگر عملکرد درستی نداشته باشد موجب میشود ضد یخ نتواند به خوبی در رادیاتور گردش پیدا کند و همین امر باعث تبخیر ضد یخ میشود.

4 دمای بالا و بیش از حد در موتور

یکی از مرسوم ترین علل خرابی واترپمپ ,بالا بودن بیش از حد دمای موتور خودرو میباشد که برای فهمیدن دمای بالا موتور خودروسازان در پشت فرمان خودرو ها یک چراغ هشدار دهنده را تعبیه کرده اند که دمای موتور و بالا رفتن دمای موتور را نشان میدهد.

5 . ثبات نداشتن شاخص دمای آب در خودرو

اگر واترپمپ در خودرو خراب باشد میتواند عقربه های نشان دهنده دما را دچار نوسان کند و این مشکل وقتی به وجود می آید که ایرادی در سیستم خنک کننده موتور به وجود بی آید.

6 . عملکرد ضعیف در کولر خودرو

یکی از علائمی که میتواند به ما هشدار برای خراب بودن واترپمپ دهد عملکرد ضعیف کولر خودرو میباشد.

این نکاتی که تا الان خواندید علائمی از خراب بودن واتر پمپ در خودرو شما بود و اگر این موارد را در خودرو خود مشاهده کردید به سرعت اقدام به درست کردت وضعیت خودرو خود کنید و اگر از این موضوع بدون توجه گذر کنید باعث ایجاد مشکلات فراوانی در خودرو میشود و باعث ایجاد هزینه های بسیاری میشود .

واتر پمپ

دلایل خراب شدن واتر پمپ چیست؟

همانطور که در مطالب بالاتر مطالعه کردید خراب شدن واتر پمپ باعث بروز مشکل در واشر سرسیلندر میشود که همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی میباشد .در ادامه قصد داریم شمارا با دلایل خراب شدن واترپمپ آشنا کنیم .

1 . منجمد شدن آبی که درون موتور خودرو وجود دارد.

2 . هنگامی که پره های داخلی خودرو دچار زنگ زدگی شوند.

3 . هنگامی که سیستم خنک کننده فاقد مایع ضد یخ  باشد.

4 . در قسمت دنده خودرو خوردگی ای وجود داشته باشد .

اگر واتر پمپ خودرو خراب شد چه باید کنیم؟

اولین کاری که همیشه باید برای سلامت خودرو خود کنید این است که مرتبا اجزای خودرو خود را چک کنید و اگر برای خودرو شما مشکلی پیش آمد بتوانید از آن مشکل جلوگیری کنید و نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که ضدیخ خودرو خود را در بازه زمانی مشخص تعویض کنید.نکته سوم این است که اجازه ندهید واتر پمپ خودروی شما رسوب بگیرد, برای اینکه بتوانید از رسوب گرفتن واتر پمپ جلوگیری کنید باید از ضدیخ باکیفیت استفاده کنید.