ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
آشنایی با انواع مختلف دروبین ها در خودرو
نویسنده : Melika Piri

آشنایی با انواع مختلف دروبین ها در خودرو

دوربین خودرو چیست؟

با به وجود آمدن دوربین های خودرو, این قطعه بین مردم بسیار رواج پیدا کرد و وسیله ای بسیار کار آمد برای افراد میباشد. در این مقاله قصد داریم شمارا با انواع دوربین های خودرو و کاربرد آنها آشنا کنیم .همانطور که میدانید دوربین به طور کل برای ثبت تصاویر به وجود آمده و دوربین خودرو نیز همچین عمکردی را دارد و این نوع دوربین ها با توجه به عملکردی که از خود نشان میدهند, با توجع به عملکردشان در قسمت های مختلف خودرو نصب میشوند و انواع مختلفی دارند و هر کدام از این نوع ها با یک دیگر متفاوت میباشند و هرکدام به نوع خودشان دارای کارایی های چشمگیری میباشند .

دوربین خودرو

دوربین مداربسته خودرو

اکثر ما هنگامی که نام دوربین مدار بسته را میشنویم اولین چیزی که  به خاطر می آوریم امنیت میباشد چرا که ما همیشه برای امنیت از دوربین های مداربسته استفاده میکنیم تا از داشته هایمان محافظت کنیم. اکثر آدمها به راحتی نمیتوانند خودرو خود را با خیال راحت گوشه ای پارک کنند و به مشغله روزانه خود برسند و مدام به فکر امنیت خودرو خود هستند, اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید دوربین مداربسته خودرو یک پیشنهاد مناسب برای شما میباشد و یکی از مزایای مهم این نوع دوربین ها این امر میباشد که آن را میتوان در هر قسمت از خودرو نصب کرد و از اتفاقاتی که در خودرو رخ میدهد میتواند مارا مطلع کند.

دوربین مداربسته در خودرو

دوربین ثبت وقایع در خودرو

همانطور که نام این نوع دوربین را خواندید وظیفه این دوربین ثبت کردن وقایع و اتفاقاتی که در اطراف  خودرو رخ میدهد میباشد. این نوع دوربین ها بیشتر به افرادی توصیه میشود که در شهر های شلوغ و پرترافیک زندگی میکنند,بسیار توصیه میشود زیرا هر آن ممکن است اتفاقای رخ دهد که ما نیاز به ضبط آن لحظه باشیم همانند تصادف یا اتفاقاتی مشابه به این امر تا بتوانیم یک فیلم با جزییات کامل تحویل به پلیس یا کارشناسان بیمه قرار دهیم. با توجه به این که این نوع دوربین ها با اندازه ای کوچک تولید و عرضه میشوند و در و در آینه خودرو نصب میشود این امکان را ایجاد میکند که ما بتوانیم خاطره هایی که در سفر به دست می آوریم را با این نوع دوربین بتوانیم ثبت کنیم و نام دیگر این نوع دوربین ها دوربین آینه ای نیز میباشد. امروزه این دوربین ها پیشرفت به سزایی کرده اند و مجهز به امکانات بالایی همچون وای فای یا جی پی اس هستند و اغلب آنها نیز سیمکارت خور هستند.

دوربین ثبت وقایع در خودرو

دوربین عقب خودرو

یکی از مشکلاتی که اکثر مردم با آن سرو کار دارند پارک کردن یا دنده عقب گرفتن با خودرو میباشد که دوربین عقب خودرو این مشکل را تا حدودی برطرف کرده  و با این دوربین میتوانیم پشت خودرو را مشاهده کنیم. اکثرا تصویر عقب خودرو در صفحه نمایش خودرو ها نمایش داده میشود و اگر خودرو ای از این امکان برخوردار نیست میتواند بر روی آینه جلوی خودرو خود مشاهده کند. دوربین های عقب خودرو نسب به دوربین های دیگر قدیمی تر هستند و به این نوع دوربین ها دوربین دنده عقب نیز گفته میشود.

دوربین عقب خودرو

دوربین جلوی خودرو

این دوربین ها جزء پرطرفدارترین دوربین ها به حساب می آید و بر روی سپر خودرو نیز تعبیه میشوند.این دوربین ها قابلیت نصب بر هر نوع خودرو را دارند ولی اکثرا خودروهای که مدل های بالا این سیستم به عنوان تکمیل کردن سیستم اتوپارک به کار میرود و نیاز به نصب دوباره این سیستم را ندارند. همانطور که گفته شد این نوع دوربین جزء پرطرفدار ترین دوربین ها در خودرو به شمار میرود و علت این امر این میباشد که این خودرو دارای مزایای بسیار مفید و کاربردی میباشد و باعث میشود راننده و سرنشینان بتوانند تسلطی کامل بر روی فضای روبه روی خودروی خود داشته باشند .از مزایای دوربین جلوی خودرو میتوان به , رانندگی ای با امنیت بالا و با تسلط  اشاره کرد. برخی از دوربین های جلوی خودرو قابلیت دید در شب را هم دارا میباشند و این امر باعث تسلط کامل راننده در شب نیز میشود.

دوربین عقب خودرو

دوربین های 360 درجه

این نوع دوربین ها اغلب دارای چهار دوربین میباشند  بر روی سپرهای جلو و عقب و همینطور زیر آینه های کناری تعبیه میشوند و خوبی این دوربین ها ,پس از نصب شدن آنها بر روی خودرو میتوانیم به تمام فضای بیرونی خودرو دید داشته باشیم و همچنین این نوع دوربین ها دارای چهار لنز میباشند که به یک واحد پردازش مرکزی مجهز هستند که با این ویژگی تصاویر دوربین های چهار طرف را پردازش کرده و سپس آن را در قالب تصویر نمایش میدهد و همانطور که میدانید داشتن این امکانات تصویری , یعنی اینکه ما به چهار جهت خودرو دسترسی داریم و این امر باعث میشود با تسلط بالایی بتوانیم رانندگی کنیم و این امکانات در جاهای مختلف مخصوصا در جاده های پر از فرازو نشیب و پیچ دار بسیار کارآمد میباشد.مزایای دیگر این نوع دوربین ها این میباشد که قابلیت ضبظ و همچنین ثبت کردن تصاویر را دارند و امکان وصل شدن به وای فای و جی پی اس را در خود دارند.

 

دوربین 360 درجه در خودرو

 

نکاتی که باید هنگام خرید دوربین خودرو به آن توجه کنیم!

اغلب آدمها برای این که خرید خوبی اشته باشند اول راجب آن تحقیق میکنند تا به آن چیزی که باب میلشان هست برسند و این در دوربین خودرو نیز صدق میکند و ما اگر دوربینی به صرفه و با کیفیت را بخواهیم باید برخی نکات را رعایت کنیم تا خرید خوبی داشته باشیم .در این مقاله به برخی از نکات برای انتخاب بهتر دوربین خودرو اشاره خواهیم کرد.

1 . با قابلیت های لنز دوربین مورد نظر آشنا شوید

هنگام خرید دوربین برای خودرویتان به لنز و زاویه تصوبر برداری آن دقت کنید و به این دقت کنید که لنز ها تا چه حد قابلیت این را دارند که تصاویر را زیر نظر بگیرند. در این بین  به این امر هم توجه کنید که دوربین مورد نظر دارای ویژگی ضبط فیلم در شب را هم داشته باشد .

2 .سیمکارت خور باشد

بهتر است دوربینی که انتخاب میکنید ویژگی خوردن سیم کارت را دارا باشد زیرا میتواند به اینترنت متصل شود و حتی به جی پی اس متصل هستند و یکی از ویژگی های دوربین سیم کارت خور این میباشد این است که ما با وصل شدن به اینترنت میتوانیم فیلم ها یا تصاویر ضبط شده یا حتی آنهایی که در ضبط میباشند را به صورت آنلاین یا به صورت ضبط شده تماشا کنیم و جی پی اس قابلیت نشان دادن مسیری که خودرو طی کرده را به ما نشان میدهد و همچنین مکانی که خودرو در آنجا قرار دارد را نشان میدهد.

3 . حافظه داخلی آن کم نباشد

یکی از موارد اصلی که حتما باید هنگام خرید دوربین خودرو به آن دقت کنید این است که به حافظه آن توجه کنید.اغلب دوربین های خودرو حافظه ای حدود 32 یا 64 گیگابایت را دارا میباشند و بعضی از دوربین ها فیلم های ظبط شده جدید خود را جایگزین فیلم های قدیمی میکنند و یک سری دوربین برای خودرو وجود دارد که قابلیت این که به موبایل اتصال پیدا کنند را دارند و راننده میتواند فیلم هارا در موبایل خود ذخیره کرده و تماشا کند.

 

همانطور که متوجه شدید دوربین های خودرو دارای چند نوع میباشند که در مطالب بالاتر به آنها اشاره شد و توضیحاتی راجب آنها داده شد و نکاتی که باید هنگام خرید توجه کنید نیز گفته شد و شما با رعایت آنها میتوانید دوربین مورد نظر خود را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.