ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
علت ریپ زدن خودرو در شرایط مختلف چیست؟
نویسنده : Melika Piri

علت ریپ زدن خودرو در شرایط مختلف چیست؟

 

احتمالا برای شما این مشکل به وجود آمده که هنگامی که خودروی خودتان را روشن میکنید خودرویتان دو یا سه بار تکان میخورد یا در اصل ریپ میزند. ریپ زدن در خودرو به دلایل مختلفی به وجود می آید و خود را نشان میدهد و اکثرا هنگام روشن کردن خودرو یا هنگام عبور از سربالایی و تعویض دنده ریپ زدن در خودرو دیده میشود.

دلایلی که باعث ریپ زدن در خودرو میشود چیست؟

هنگامی که خودروی شما شروع به ریپ زدن میکند به این معناست که در قسمت خودرو , مشکلی به وجودآمده است و آن مشکل در خودروو علل اصلی در ریپ زدن خودرو شما میباشد.در ادامه به مشکلاتی که باعث ریپ زدن خودرو میشود میپردازیم و با آنها آشنا خواهیم شد.

1 . گرفتگی وایر ها

اگر  هنگام تعویض دنده یا عبور از سربالایی خودروی شما به ریپ زدن می افتد پیشنهاد میشود که وایر های خودرویتان را چک کنید چرا که کثیف بودن وایرهای خودرو باعث ریپ زدن خودرو در سربالایی ها و هنگام تعویض دنده میشود. اگر تنها مشکل ریپ زدن در خودرویتان کثیفی وایرها باشد , در صورت تمیز کردن وایرهای خودرویتان مشکل ریپ ردن حل میشود.

 گرفتگی وایر ها در خودرو

2 . خرابی مبدل کاتالیزوری

از نشانه های خرابی کاتالیزورها میتوان به ایجاد بوی بد و ریپ زدن موتور خودرو اشاره کرد و اکثر مواقع هنگام خرابی کاتالیزورها چراغ چک خودرو روشن میشود و مشکل را به نحوی به ما اعلام میکند. هنگامی که کاتالیزورها خراب میشوند ابتدا بوی فاسدی از آن بلند میشود و اگر به امر رسیدگی نشود ممکن است خودروی شما روشن نشود.

خرابی مبدل کاتالیزوری

3 . وجود مشکل در سیستم خنک کننده خودرو

اگر در سیستم خنک کننده خودروی شما ایرادی وجود داشته باشد ممکن است باعث شود دمای موتور بالا برود و عملکرد درست همیشگی را نداشته باشد. هنگامی که موتور دمای بالایی را در خود و محیط خود را دارا باشد موجب میشود موتور خاموش شود و به سرعت روشن شود, این خاموش و روشن شدن ناگهانی در خودرو باعث ریپ زدن در خودرو میشود.

سیستم خنک کننده خودرو

4 . کثیف یا گرفته بودن انژکتور

اگر انژکتور های سوخت خودروی شما کثیف باشد یا گرفته باشد موجب میشود سیستم احتراق عملکرد خود را به درستی انجام ندهد و عملیات احتراق ناقص بماند و به همین علت خودرو دچار ریپ زدن میشود.

 انژکتور در خودرو

5 . بروز مشکل در شمع ها

اگر در شمع های خودروی خود مشکلاتی مانند ,درست قرار نگرفتن در جای خود یا سوختن پلاتین شمع ها که موجب سوختگی شمع میشود, به وجود بیاید باعث ریپ زدن زدن در خودرو میشود و اغلب ریپ زدنی که به علت شمع های خودرو باشد در اکثر مواقع در سربالایی ها رخ میدهد.

شمع خودرو

6 . سنسور جریان جریان هوا کثیف باشد

وظیفه سنسور جریان هوا ,اندازه گیری میزان هوایی که به سیستم انژکتور سوخت وارد میشود را اندازه گیری میکند و همچنین این اطلاعات را به رایانه منتقل میکند و مشخص میکند که چه مقدار سوخت به محفظه احتراق وارد شود و همچنین اگر این سنسور ها کثیف باشند باعث میشود که رایانه به درستی عمل نکند و اطلاعات غلط را به رایانه ارسال کند و این امر باعث ایجاد خلل در نسبت سوخت به هوا میشود که نتیجه این امرغلیظ یا رقیق بودن میباشد.

 

7 . خراب بودن سنسور های اکسیژن

وظایفی که سنسور های اکسیژن به عهده دارند این میباشد که میزان غلظت و رقیق بودن گاز های خروجی که به منظور احتراق خارج میشود را اندازه گیری میکند. خرابی سنسورهای اکسیژن  یا کثیف بودن آنها باعث مشکلاتی همچون از کار افتادن یا سوخت کم وارد موتور خودرو میشود و این امر باعث ریپ زدن در خودرو میباشد.

 

8 . تنظیم نبودن درست موتور

گاهی ممکن است دلیل ریپ زدن در خودرو, تنظیم نبودن موتور باشد که با حل کردن این موضوع , مشکل ریپ زدن خودرو نیز درست میشود.

 موتور خودرو

9 . فیلتر بنزین

در صورتی که به صافی یا فیلتر بنزین خودروی خود بی توجه باشید کثیف میشوند و کثیف بودن فیلتر بنزین باعث میشود سوخت مناسب به انژکتور ها نرسد و این امر باعث ریپ زدن در خودرو میشود.

 فیلتر بنزین

علت ریپ زدن خودرو در سرعت های بالا چیست؟

1 . اگر در سرعت های بالا شاهد ریپ زدن خودروی خود بوید , علت آن میتواند سوختن پلاتین در خودرو باشد و اگر به صورت کامل پلاتین سوخته باشد دیگر کارایی برای خودروی شما ندارد و باید پلاتین خودروی خود را تعویض کنید ولی در بعضی مواقع میتوان آن را با برس زبر تمیز کرد و تمیز کردن با برس زبر میتواند مشکل ریپ زدن در خودرو را برطرف کند.

2 . اغلب دهانه پلاتین در حالت طبیعی و استاندارد قرار ندارد و برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم باید توسط فیلتر آن را تنظیم کنیم.

3 . وضعیت اگزوز خودروی خودتان را بررسی کنید اگر دیدید از اگزوز خودریتان آب خارج میشود علت آن ترک خوردن سرسیلندر یا واشر سرسیلندر سوخته باشد و این امر باعث ریپ زدن در خودروی شما میشود.

4 . اگر وایرها دارای اتصال محکمی نباشند و همچنین کثیف باشند , باید آنها را تمیز کنید و اتصالات را هم محکم کنید زیرا این امر باعث ریپ زدن در خودرو میشود.

 ریپ زدن در خودرو

چرا در هر شرایطی خودرو ریپ میزند؟

علت این که خودروی شما در هر شرایطی ریپ میزند میتواند به این دلیل باشد که, مسیرخروج دچار گرفتگی شده و در این امر دودی که احتراق شده به سختی خارج میشود و نکته ای که وجود دارد این امر میباشد که اگر مسیر خروج دود به طور کامل گرفته باشد خودروی شما روشن نخواهد شد.

 

علت بعدی این که خودرو در شرایط های عادی هم ریپ میزند میتواند این باشد که شمع های خودرو خراب هستند و برای اینکه این مشکل را رفع کنید باید شمع هارا خوب بشویید و سپس پلاتین را تنظیم کرده و در مدار قرار دهید در صورت برطرف نشدن مشکل, باید شمع خودرویتان را تعویض  کنید.

 

علت بعدی میتواند نداشتن بنزین کافی باشد یا ممکن است بنزین با آب مخلوط شده باشد و برای برطرف کردن این مشکل باید مخزن را به صورت کامل خالی کنید و آن را پاکسازی کنید,سپس بعد این کار بنزین خالص را بریزید.

 

علت بعدی برای ریپ زدن در خودرو در شرایط مختلف میتواند این امر باشد که بنزین به موتور نمیرسد و لوله های خودرو دچار گرفتگی شده اند, برای این امر کافی است لوله های خورو را چک کنید و سپس اگر دچار گرفتگی بود , گرفتگی آن را از بین ببرید.