ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نکات مهم برای آب بندی خودروی صفر!
نویسنده : Melika Piri

نکات مهم برای آب بندی خودروی صفر!

 

یکی از اقدامات مهمی که هنگام خرید خودروی صفرحتما باید انجام دهید آب بندی میباشد ولی هستند  افرادی که فکر میکنند آب بندی خودرو اهمیت زیادی ندارد یا فقط خودروهای قدیمی هستند که نیاز به آب بندی دارند و در موتور های خودروهای جدید آب بندی کردن خودرو الزامی نمیباشد ولی این باور غلط میباشد و باید به این نکته توجه داشت که آب بندی برای خودرو امری ضروری میباشد و نکته مهم این میباشد که خودرو درهزار کیلومتر اول زمان حیاتی و مهم برای آب بندی خودرو میباشد و علامت های که به ما داده میشود به ما کمک میکند از خودرو خود بتوانیم بهتر نگهداری کنیم.

آب بندی خودروی صفر

نکته های مهم که هنگام آب بندی خودرو باید بدانیم !

1 . چک کردن قطعات و مایعات موجود در درون خودرو

اگر شما خودروی صفری خریداری کردید که صفر میباشد برای اطمینان  کاپوت خودروی خود را بالا بزنید و همه قطعات را چک کنید که مبادا قطعه ای در خودروی شما موجود نباشد یا شل باشد  و همچنین به روغن موتور و روغن رادیاتور حتما توجه کنید و اگر متوجه شدید که اندازه آنها کمتر از حالت عادی میباشد باید به آن رسیدگی کنید. برای اینکه بتوانید مشکل روغن موتور را حل کنید باید خودرویتان را به یک مکانیکی سیار برده و روغن موتور را خالی کنید و روغن موتور جدید را در آن بریزید , اگر روغن موتور را از روی روغن موتور قبلی ریخته شود باعث میشود دو نوع مختلف روغن موتور باهم ترکیب شود و ترکیب شدن دو نوع روغن موتور باعث رسوب گرفتن موتورخودرو میشود و برای اینکه بدانید چه مقدار باید روغن موتور بریزید باید به دفترچه راهنمای خودریتان مراجعه کنید تا از مقدار آن مطلع شوید و حتما از روغن موتور مرغوبی برای خودرویتان استفاده کنید.

روغن موتور

2 . آب بندی موتور خودرو

برای اینکه موتور خودرو آب بندی شود , خودرو نیاز دارد در سرعت های مختلفی مسیر را طی کند به این دلیل که تا ان موقع خودرو به دمای مناسب و مطلوبی میرسد و در همان دمای به وجود آمده کار خود را انجام میدهد و در این حالت وزنی بیشتر وزن خود خودرو را تحمل میکند و همچنین خودرو در فشار بالایی قرار دارد برای همین تا جایی که ممکن است باید تعداد سرنشینان خودرو کم باشد.

 موتور خودرو

3 . از روغن های معمولی یا مینرال استفاده کنید

هنگامی که خودروی شما صفر است بهتر است از روغن های معمولی یا مینرال استفاده کنید چراکه اگر از روغن های دیگر استفاده کنید چرا که باعث میشود موتور خودروی شما دچار افت کمپرس شود یا دیگر رینگ های پیستون نمیتوانند به خوبی دیواره های سیلندر را آب بندی کند.

4 . بررسی کردن فیلتر های خودرو

همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد بهتر است قبل از این که از خودروی صفر خود استفاده کنید اول کاپوت را بالا دهید و محتویات آن را چک کنید و به این امر اکتفا نکنید که چون خودرو صفر میباشد پس بی عیب و نقس میباشد, یکی از مواردی که باید درون خودرو توجه کنید فیلتر خودرو میباشد.

5 . بررسی کردن مخازن خودروی خود

برای اینکه بتوانید مخازن خودروی خود را چک کنید , نیاز به کسی دارید که در این امر و حرفه وارد باشد و بتواند از این موضوع سر در بیاورد برای همین باید به مکانیکی مراجعه کنید تا مخازن های خودروی شما را چک کند. علاوه بر مخزن ها در خودرو لوله هایی همانند لوله هایی که به روغن خودرو مربوط هستند یا مخزن آب شیشه پاک کن نیاز به بررسی دارند و همچنین در این لوله ها نباید رسوبی وجود داشته باشد

6 . سیستم ترمز

بر روی سیستم ترمز در خودروهای مختلف لایه ای نازک وجود دارد که خودرو با طی مسیر های نسبتا طولانی آن لایه از بین میرود که از بین رفتن این لایه باعث میشود سیستم ترمز در شرایط درست و مطلوبی قرار بگیرد و نکته ای که باید به ان توجه کنید ,هنگامی که خودروی شما صفر است و مسیر های اولیه را با آن طی میکند در جاده های ناهموار و پراز پیچو خم با دقت رانندگی کنید و در سرعت مجاز حرکت کنید و به این امر نیز توجه کنید که در اوایل طی مسافت با خودرویتان به صورت ناگهانی ترمز نگیرید چراکه باعث میشود به سیستم ترمز فشار بیاورد.

سیستم ترمز در خودرو

7 . گرم شدن مقطعی در خودرو

اگر خودروی شما صفر است به محض این که خودرویتان را روشن کردید با آن رانندگی نکنید و بگذارید خودرو اندکی گرم شود و گرم شدن خودرو یکی از موارد مهم در آب بندی خودرو در زیر مسافت هزار کیلومتر میباشد.

نکات مهم هنگام در مورد آب بندی خودروهای صفر

همانطور که در مطالب بالاتر خواندید متوجه شدید که برای آب بندی خودرویتان چه اقداماتی را باید انجام دهید از این رو مطالب دیگری نیز یباشند که بهتر است به ان ها توجه کنیم همچون:

1 . هنگامی که خودروی شما مسافت های اولیه خود را طی میکند و درهزار کیلومتر مسیر اول , خودروی دیگری را یدک نکشید.

2 . همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد تا جایی که مقدور میباشد به طور ناگهانی ترمز نکنید زیرا این کار فشار زیادی را به خودروی شما وارد میکند.

3 . در جاده هایی که بد مسیر هستند تا جای ممکن رانندگی نکنید.

4 . هنگامی که در حال رانندگی پرسرعتی هستید به هیچ وجه با دنده سنگین حرکت نکنید .

5 . هنگامی که خودرو را روشن کردید سریع اقدام به گاز دادن نکنید.

6 . همانطور که ترمز ناگهانی باعث فشار به خودرو میشود شتاب ناگهانی نیز برای خودرو مضر میباشد و باید از این امر خودداری کنید.

 آب بندی در خودروو

مطلب آخر!

همانطور که در مطالب بالاتر گفته شد آب بندی خودرو به طول عمر و سلامت خودرو کمک میکند و این اجازه را به ما میدهد تا از خودروی بتوانیم در طوولانی مدت استفاده کنیم و همچنین باعث میشود فشار زیادی بر خودرو نباشد.