ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟
نویسنده : Melika Piri

چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

 

 

طبیعتا هرشخصی که دارای اتومبیلی برای خود میباشد حداقل یک بار به خودروی خود بنزین زده است و این کار برای صاحبان خودرو کاری عادی میباشد اما معمولا کمتر افرادی یافت میشوند که به این امر توجه کنند که از چه سوختی برای خود استفاده کنند و یا بعضی افراد معتقدند که باید باک بنزین را تا اخر پر کرد و دیگر به فکر مشکلاتی که بعد از پر کردن کامل بنزین برای خودرویشان به وجود می آید توجه نمیکنند . در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره این نوع مسائل توضیحاتی دهیم.

 چرا نباید باک بنزین خودرو را کاملا پر کنیم

به چه صورت به خودرو بنزین بزنیم؟

اگر به پمپ بنزین مراجعه کرده باشید طبیعتا در آنجا جایگاه های سوختی را دیدید که جایگاه برای زدن بنزین در خودرو میباشد و پس از این که خودرو را به یک جایگاه مشخص رساندید با کمک نازل پمپ بنزین , سوخت را به باک خودروی خود بریزید. همانطور که در مطالب بالاتر اشاره شد پر کردن کامل باک بنزین برای خودرو مفید نیست و به خودرو ضرر میرساند برای همین نازل ها به طوری طراحی شده اند که خودش اندازه سوختی که باید به خودرو وارد شود را محاسبه میکند و به صورت خودکار پس از این که باک خودرو تا حد مطلوب پر شد , جریان را قط میکند و همانطور که گفته  شد این امر برای این میباشد که خودرو دراثر پر بودن باک خودرو آسیبی نبیند.

چرا پر کردن کامل باک بنزین به خودرو آسیب میرساند؟

در خودروها قطعه ای بسیار مهم وجود دارد که که نام آن کنیستر میباشد و بسیاری از افراد از وجود این قطعه بی خبر هستند و اهمیتی به این قطعه بسیار مهم نمی دهند و نمیدانند که این قطعه در سیستم سوخت خودرو به چه اندازه ای اهمیت دارد.همانطور که در بالاتر راجب نازل گفتیم , وظیفه نازل ها محافظت از این قطعه بسیار مهم میباشد.

عملکرد کنیستر به چه صورت میباشد؟

بنزین به دلیل این که از مواد شیمیایی تشکیل شده و در اصل جنس خود یک ماده شیمیایی میباشد, بخارهایی تولید میکند که اگر این بخار ها زیاد شوند و تجمع کنند برای خودرو دچار مشکل میشود و این امر برای خودرو امری خطرناک میباشد  و به همین سبب خودروسازان برای جلوگیری از این امر از کنیستر استفاده کردند که وجود این بخار ها برای خودرو مشکل ساز نشود. کنیستر ها نوعی فیلتر هستند که پر از ذغال فعال هستند و علت وجود ذغال فعال به این امر میباشد که بخاراتی که بنرین به وجود می اورد را جذب خود میکند و سپس پس از این کار آن را به سوخت بازمیگرداند. همچنین نکته ای که در باره کنیستر ها وجود دارد این امر میباشد که بنزین مایع باعث بروز مشکل در کنسیتر ها میشود و در مدتی بعد این مشکل به قدری بزرگ میشود که کنیستر ها از کار می افتند و باید برای تعویض  کردن این قطعه اقدام کنید و هزینه تعویض این قطعه بالا میباشد و برای اینکه از خراب شدن این قطعه مهم جلوگیری کنید بهتر است هنگامی که جریان بنزین توسط نازل متوقف میشود , به پر کردن کامل باک خودرو از بنزین ادامه ندهید.

 بنزین زدن برای خودرو

برخی افراد فکر میکنند پس از این که نازل جریان بنزین را قطع میکند اگر آنها نازل را در بیاورند و سپس نازل را وصل کنند خودرویشان جای بیشتری را میتواند به بنزین اختصاص دهد در صورتی که به این شکل نیست و حتی بعضی افراد فکر میکنند که با اتصال دوباره نازل میتوانند  باک خودرو را پر کنند ولی از این امر بی خبر هستند که هنگامی که جریان نازل قطع میشود, پمپ مقدار اضافی سوخت را به مخزن اصلی برمیگرداند ولی این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر شما جز دسته هایی هستید که الان به آن اشاره شد, باید پول آن بنزین اضافه که دوباره زدید و تاثیری نداشته را هم باید پرداخت کنید.

 

روش صحیح بنزین زدن در خودرو به چه صورت میباشد؟

1 . بهترین وقت برای بنزین زدن برای خودرویتان , موقعی است که فقط یک سوم بنزین در خودروی شما موجود میباشد و دلیل این امر این میباشد که بنزین در خودرو به سرعت تبخیر میشود و هرچقدر باک بنزین خودرو خالی تر باشد هوای گرم در آنجا بیشتر میشود و سپس بنزین درون باک خالی تر میشود.

2 . بهتر است هنگامی که هوا خنک است و یا سرد است به خودروی خود بنزین بزنید و اکثرا هوا در صبح ها خنک میباشد و در این موقع بهترین تایم بنزین زدن به خودرو میباشد و دلیل این که بهتر است هوا سرد باشد, این امر میباشد که بنزین در هوای خنک و سرد منقبض میشود و در هوای گرم منسبط میشود و همانطور که گفته شد گرما باعث بخار شدن بنزین میشود و اگر در شرایط گرما به خودروی خود بنزین بزنید باک بنزین شما پر از بخار میشود.