ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بنتلی جسور انگلیسی
نویسنده : Sadeghhaghighat

بنتلی جسور انگلیسی

این روزها بنتلی جزو یکی از لوکس ترین و مدرن ترین خودرو ها شناخته می شود و مانند دیگر رقیبان خود علاقه مندان زیادی دارد و در اینجا با کمی نگاه عمیقانه تر شاهد سیر تحول این خودرو خواهیم بود .

انگلیس هم همانند کشور هایی چون آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و ... که جزو تولید کنندگان برتر در صنعت خودرو می باشند حرفی برای گفتن دارد و کمپانی خودرو سازی بنتلی واقع در انگلیس که تحت مدیریت فولکس واگن است اداره می شود و طی سالیان سال با تولید با کیفیت ترین و مدرن ترین خودرو ها جایگاه مناسب و ویژه ای را دربین دوستداران خودرو پیدا کرده است .

 

تاریخچه شروع بنتلی

والتر اوون بنتلی موسس بنتلی در سال 1919 می باشد که عهده دار طراحی این برند نام آشنا نیز می باشد که با طراحی بی نظیر خود توانسته به طور متوالی طی شش بار رتبه اول  را در مسابقات اتومبیل رانی لمانز از آن خود کند . بنتلی در مسیر خود دچار پستی ها و بلندی های بسیاری شد از جمله آنها تعطیلی خط تولید در سال 1931 به مدت دو سال بود که کمپانی روزلرویس با خرید سهام این شرکت به تدریج و رفته رفته در نهایت در سال 1945 دوباره خط تولید بنتلی راه اندازی شد البته با نام تجاری رولزرویس بنتلی و این شروع دوباره ای بود تا این برند بتواند رسمیت خود را به همگان ثابت کند . تا اینکه در سال 1998 توسط گروه خودرو سازی فولکس واگن خریداری شد .

 

همه چیز در مورد بنتلی

در سال 2013 خروجی خط تولید بنتلی به 11000 دستگاه در سال بود و درآمدی بالغ بر 1.679 میلیارد یورو را کسب کرد و سود خالص آن نیز 168 میلیون یورو تخمین زده شد و تعداد افراد شاغل در آن سال در این کمپانی 3652 نفر بود . در سال های 1970 و 1980 میلادی وضعیت این شرکت ، بسیار نابسامان دشوار بود و بطوری که شرکت بنتلی دوران پرفراز و نشیبی را تجربه کرد. در این دوران، شرکت مادر؛ یعنی رولزرویس به خاطر برخی مشکلات و هزینه ‌های گسترش  در بازسازی کارخانجات و تفکیک، با مشکلاتی جدی مواجه شد و در حال ورشکستگی بود در نهایت در پی بروز مشکلات مالی شرکت رولز-رویس لیمیتد در ماه اوت سال 1980 توسط شرکت ویکرز پی‌ال‌سی خریداری شد. پس از این انتقال، بنتلی نیز تحت مدیریت شرکت ویکرز قرار گرفت. در این دوره کارخانه تولید خودروهای اسپورت بنتلی، توسط ویکرز بازسازی و بار دیگر سازماندهی شد .

 

حذف رولزرویس از بنتلی

جداسازی نام تجاری رولزرویس از بنتلی از دیگر اقدامات ویکرز بود . در مجموع شرکت بنتلی در فاصله سال‌های 1980 تا 1998 تحت مدیریت پی ال سی قرار داشت. و در سال 1984 نخستین خودروی بنتلی زیر نظر ویکرز تولید شد . برند بنتلی از آن جا نشات می گیرد که در آغاز شروع این کمپانی به تولید هواپیما می پرداخت و نام بنتلی هم از دو بال هواپیما استفاده شده که نشان بلندی و برتری است و در وسط این دو بال حرف B مخفف بنتلی می باشد .  

 

نسل جدید بنتلی بنام کنینتال جی تی کوپه در سال 2019 رونمایی شد و تمامی امکاناتی را که از یک کوپه انتظار می رود را دارست البته با کمی گرایش لوکس تر این خودرو پیشرانه بنتلی کوپه 6 لیتری با 12 سیلندر و با 626 اسب بخار قدرت روانه بازار شد . شتاب جی تی در 6.3 ثانیه می تواند وزن 2495 کیلوگرم را از حالت سکون به 100 برساند  در طراحی داخل کابین این خودرو کمی از بوگاتی شیرون الهام گرفته شده است . نمایشگر 12.3 اینچی با قابلیت تاچ ، سیستم صوتی نایم با 18 بلندگوی قدرتمند و سیستم گرمکن صندلی قسمتی از امکانات داخلی این محصول لوکس بنتلی محسوب می شود.

 

بنتلی کنتینتال جی تی جزو گران قیمت ترین خودرو های این کمپانی شناخته می شود که از مهم ترین ویژگی های این جسور انگلیسی می توان به سامانه Follow To Stop که عهده دار بررسی و آنالیز سرعت ، شتاب و مسیر حرکت خودرو های موجود در میسر این خودرو را دارند آشنا نموده . و همچنین سیستم مسیر یاب هوشمند با قابلیت اتصال به Google Earth و مانیتور 12.3 اینچی لمسی ف صندلی های مجهز به مساژور 10 نقطه ای ، سامانه گرم کننده سر و پشت گردن ، دوربین 360 درجه ، سامانه چفت شدن خودکار درب ها ، تهویه مطبوع چهار کاناله با قابلیت تثبیت دمای کابین و سیستم صوتی حرفه ای . مشتریان بنتلی می توانند خودرو خود را از میان 15 رنگ مختلف بدنه ، 17 نوع چرم طبیعی صندلی و هفت نوع رنگ بندی مختلف برای دیزاین داخل کابین سفارش . جالب این است بدانید تمامی قسمت های چرم داخل کابین از جمله غربیلک فرمان و صندلی ها به شکل دست دوز ساخته می شود .

برچسب ها :