ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
در چه زمانی اقدام به تعویض فیلتر هوا کنیم؟
نویسنده : Melika Piri

در چه زمانی اقدام به تعویض فیلتر هوا کنیم؟

 

فیلتر هوا قطعه ای مصرفی در خودرو است که نقش ریه را در خودرو ایفا میکند و نیاز به توجه بسیاری در خودرو به هنگام تعویض دارد . فیلتر هوایی که در زمان درست و به صورت درست نصب شده باشد میتواند مزایای بسیاری برای خودرو داشته باشد و از آن سو به تاخیر انداختن تعویض آن موجب مضراتی برای خودرو میباشد که به نوعی موجب سخت نفس کشیدن خودرو میشود. در این مقاله قصد داریم با قطعه ای مهم در خودرو به نام فیلتر هوا آشنا شویم و از زمان تعویض آن و آن و مزایا تعویض آن و معایب تعویض نکردن آن بپردازیم , در این مقاله با ما همراه باشید.

 

فیلتر هوا چیست؟

همانطور که از نام این قطعه مشخص است , فیلتر هوا قطعه ای است که هوای ورودی به خودرو را تصفیه میکند و مکان قرار گیری آن در مسیر ورودی هوایی که به موتور میرسد قرار دارد. به طور کل وظیفه ای که فیلتر هوا در خودرو به عهده دارد تصفیه کردن هوای ورودی در خودرو است که موجب میشود تا با جداسازی ناخالصی ها , هوایی تمیز را وارد موتور میکند و علاوه بر تصویه کردن هوا , وظیفه تنظیم هوایی که به موتور خودرو ورود میکند را نیز دارا می باشد.  برای اینکه فیلتر هوا بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد, لازم است تا محل قرار گیری آن درست باشد و به درستی نصب شده باشد زیرا اگر در مکان نامناسبی قرار گرفته باشد و نصب آن به شکل صحیحی صورت نگرفته باشد موجب میشود تا عمل فیلتراسون به درستی صورت نگیرد و وظایف آن به درستی صورت نگیرد.

 فیلتر هوا چیست؟

علت تعویض فیلتر هوا در خودرو چیست؟

همانطور که در کمی پیش با فیلتر هوا آشنا شدیم متوجه این امر شدیم که فیلترهوا تصفیه کننده هوای ورودی موتور میباشد و طبیعتا این قطعه درحال کثیف شدن میباشد و در نتیجه موجب کم شدن اکسیژن در خودرو میشود که این امرمیتواند موجب خلل در خودرو شود و به مرور با این کثیفی کارایی خود را از دست میدهد و گاهی با خود مشکلاتی را به همراه دارد.

 

زمان تعویض فیلتر هوا  

زمان تعویض فیلتر هوا در خودرو بسیار مهم و قابل توجه میباشد زیرا اگر در زمانی که مشخص است فیلتر هوای خودرویتان تعویض نشود میتواند موجب ضررهایی برای  خودرویتان داشته باشد . درواقع زمان تعویض فیلتر هوا به موراد زیادی بستگی دارد برای مثال شهری که در آنجا با خودرویتان رانندگی میکنید اگر شهر پرجمعیت و پر از آلودگی باشد باید زودتر از فردی که در شهری خلوت و با هوای پاک زندگی میکند اقدام به تعویض فیلتر هوای خودرویتان کنید و اگر مسیری که مدام در آنجا در حال تردد هستید آسفالت نیست و جاده ای خاکی است باید زودتر از فردی که مسیر آن دائما از جاده آسفالت شده اقدام به تعویض فیلتر هوای خودرویتان کنید. همانطور که در مقاله قبل بارها به باکیفیت بودن قطعه یا روغن یا چیزی که در خودرو ضروری است اشاره کرده ایم و پیشنهاد ما برای شما استفاده از فیلتر هوای با کیفیت میباشد زیرا که کیفیت در زمان تعویض فیلتر هوا نقش بسیاری دارد و موجب میشود که زمانتان برای تعویض فیلتر هوا بیشتر شود. توصیه ای که خودروسازان برای زمان تعویض فیلتر هوا دارند بین 10 هزار کیلومتر تا 15 هزار کیلومتر میباشد. این زمانی که گفته شد برای خودروهای هستند که مسیری که طی میکنند آسفالت است و رانندگی نرمالی با آنها صورت میگیرد و در شهری با آب و هوای نسبتا خوب رانندگی میشود اما گرد شما در جاده های خاکی و در شهر پرجمعیت و پر از آلودگی زندگی میکنید , پیشنهاد ما این است که بهتر است زودتر از زمان های گفته شده اقدام به تعویض فیلتر هوا کنید.

زمان تعویض فیلتر هوا

روش دیگری که میتوانید به زمان تعویض فیلتر هوا پی ببرید , چک کردن فیلتر هوا درون خودرویتان میباشد . طبیعتا فیلتر هوایی که تمیز باشد با توجه به رنگی که تولید میشود یعنی سفید و زرد, با دیدن فیلتر هوا به سرعت میتوان میزان کثیفی و آلودگی را بر روی فیلتر هوای خودرو تشخیص دهیم که اگر بر روی آن کثیفی ای بود اقدام به تعویض آن کنید.

 

مزایای تعویض به موقع فیلتر هوا برای خودرو

طبیعتا اگر فیلتر هوا در زمان درست و به موقع تعویض شود موجب عملکرد بهتر خودرو میشود زیرا قطعات و قسمت هایی که به فیلتر هوای خودرو مربوط بودند با تعویض به موقع فیلتر هوا بهترین عملکرد خود را نشان خواهند داد. با ما همراه باشید تا به این مزایا اشاره کنیم.

 

1 . یکی از اصلی ترین مزایایی که تعویض به موقع فیلتر هوا بر روی خودرو دارد ,افزایش طول عمر موتور خودرو میباشد که همانطور که میدانید موتور به نوعی قلب تپنده خودرو میباشد و سلامت این قطعه در خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علت این امر این میباشد که با تعویض به موقع فیلترهوا , فیلتر هوا اجازه ای برای ورود آلودگی ها به موتور خودرو نمیدهد .

 مزایای تعویض به موقع فیلتر هوا برای خودرو

2 . دیگر مزایایی که که با تعویض به موقع میتوان شامل حال خودرو شود, کاهش مصرف سوخت در خودرو میباشد که با تعویض به موقع میتوانید مانع افزایش سوخت خودرویتان شوید.