ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چه نوع لاستیکی بخریم ؟
نویسنده : Sadeghhaghighat

چه نوع لاستیکی بخریم ؟

بعد از سپری کردن هزاران کیلومتر رانندگی باید از تایر هایی که در حال فرسوده  شدن هستند دل بکنید . شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به هنگام خرید لاستیک باتوجه به تنوع تایر ها سر در گم بمانید که کدام لاستیک هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت مناسب تر است . ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا بتوانید لاستیک مناسب برای خود انتخاب کنید .

راهنمای انتخاب تایر مناسب:

 

 

لاستیک چهار فصل

این نوع از تایر ها ، لاستیک ‌های اصلی برای چهار فصل شماست، دوام این لاستیک ها زیاد است و حس راحتی را در حین رانندگی به شما انتقال می‌دهد. لاستیک‌های چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید می‌کنند. لاستیک های چهار فصل با علامت M+S نشان داده می شوند که این علامت از کلمه گل و برف برگفته شده است .
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر آب و هوایی هستید مدل‌های  با عملکرد بالا نسبت به لاستیک‌های مسافرتی چهارفصل گزینه بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیک‌های با عملکرد بالا انعطاف‌پذیری لاستیک را در آب‌ وهوای سرد حفظ می‌کند و در سخت‌ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی می ماند .
تایرهای مناسب تمام شرایط آب‌وهوایی : بهترین تایر‌های چهارفصل این لاستیک‌ها هستند و به هر لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده می‌شوند چراکه با داشتن علامت دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌دهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیک‌های زمستانی است. در شرایط آب‌ وهوای گرم این لاستیک‌ها الگویی مناسب دارند اما بدون ایراد نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیک‌ها برای شما مناسب نیست .

لاستیک های تابستانی

تایرهای گرندتورینگ : تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ عنوان برای شرایط برف و یخ توصیه نمی شود اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری را دارند و از لاستیک‌های تابستانی دیگر سروصدایی کمتری را تولید می‌کند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ها از لاستیک‌های تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می‌کنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به لاستیک‌های دیگر این نوع زودتر فرسوده می‌شوند و می‌توانند سخت‌تر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند .

لاستیک های زمستانی

تایرهای بدون میخ : این لاستیک‌ها ، معروف ترین لاستیک‌های زمستانی هستند و در جاده‌های لغزنده چسبندگی خود را نشان می‌دهند . آج این تایرها طرح خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می‌شود که در نتیجه با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌دهد کشش بیشتری در آب وهوای سرد ایجاد می‌کند. این لاستیک‌ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌های زمستانی هندلینگ پایین‌تری دارد . تایرهای میخ دار: این نوع از لاستیک‌های زمستانی از ترکیب شبیه به لاستیک‌های بدون میخ استفاده می شود ولی در این لاستیک ها از میخ های فلزی استفاده شده  . استفاده از این نوع از لاستیک‌ها در برخی از مناطق به دلیل خراب کردن جادها غیرقانونی است . رانندگی با این لاستیک‌ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است .

 

 

لاستیک با قابلیت حرکت در حالت پنچری

این تایرها بعد از پنچر شدن می توانند مسافتی  بالغ بر 80 کیلومتر را طی کنند. این نوع تایرها از تایرهای معمولی گران‌تر و سخت‌تر هستند که سخت بودن آنها باعث می‌شود تا رانندگی با آنها احساس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل در بین مصرف کنندگان محبوبت کمتری دارند . در ضمن این لاستیک ها عمر کمتری نسبت به لاستیک های معمولی دارند .

برچسب ها :