ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
شایع ترین ایرادات خودروی ساینا
نویسنده : Melika Piri

شایع ترین ایرادات خودروی ساینا

 

 

ساینا یکی از پر طرفدار ترین سدان های شرکت سایپا در صنعت خودرو سازی میباشد که طبق گفته سازندگان خودروی ساینا , این خودرو با با فناوری و دانش جدید مهندسان خودروسازی تولید شده اما این ادعا موجب شده افراد بیشتر بر روی این سدان پر طرفدار زوم کنند و متوجه شوند که در واقع خودروی ساینا نسخه فیس لیفت تیبا است و از هر دو جهت یعنی هم ظاهری و هم فنی به خودروی تیپا شباهت دارد . خودروی ساینا نیز مانند خودروهای دیگر دارای معایب و مزایایی است که در واقع کسانی که این خودرو را خریداری کرده و با آن رانندگی کرده اند بهتر میتوانند در باره معایب و مزایای این خودرو اظهار نظر کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با خودروی ساینا بیشتر آشنا شویم و با معایبی که این خودرو با خود به همراه دارد آشنا شویم.

 

آشنایی با خودروی ساینا

سایپا یکی از خودروهای شرکت سایپا است که همانطور که بیان شد شباهت زیادی به خودرو ای دیگر از این شرکت یعنی خودرو تیبا از لحاظ فنی و ظاهری دارد. این خودرو در سال 1395 راهی بازار ایران شد و مانند اغلب خودروهای شرکت سایپا بر مبنای  X200 تولید و ساخته شده است و جز سدان های محبوب این شرکت به حساب می آید که اکنون این خودرو به دو نمونه دستی و اتومات به فروش میرسد. لازم به ذکر است که این خودرو در تیپ های متفاوتی به فروش میرسند که این تیپ ها عبارت اند از EX,SE-A و همچنین SE-A(LUX)  میباشند که افراد علاقه مند به این خودرو میتوانند این نوع تیپ هارا از خودروی سایپا انتخاب و سپس خریداری کنند . نکته ای که در تیپ های مختلف خودروی سایپا وجود دارد این امر است که هر کدام از این تیپ ها دارای آپشن ها و امکانات متفاوتی از هم هستند اما تمام این تیپ ها از یک نوع پیشرانه بهره میبرند.

آشنایی با خودروی ساینا

 درواقع خودروی ساینا یکی از خودروهای پر فروش است اما این استقبال برای خرید این خودرو ها گاهی به علت کیفیت بالا و مطلوب آنها نمیباشد و این سدان ها نیز دارای ایرادات مختص به خود هستند که گاهی فردی را از خرید آن خودر میتواند منصرف کند. در این مقاله مارا همراهی کنید تا با شایع ترین ایرادات خودروی ساینا آشنا شویم.

 

ایرادات خودروی ساینا چیست؟

خودروی ساینا نیز مانند اکثر خودروهای دیگر دارای ایرادات و معایب مخصوص به خود میباشد که گاهی این ایرادات میتواند بر نحوه رانندگی یک فرد تاثیر بگذارد و موجب شود تا فردی که صاحب این خودرو است , تجربه لذت بخشی از رانندگی با این خودرو نداشته باشد. مارا در این مقاله همراهی کنید تا به معایبی که خودروی ساینا دارای آن ها می باشد آشنا شویم.

 

1 . طراحی نچندان زیبا و ناموزون

طراحان شرکت سایپا در تلاش بسیار بودند که بتوانند از خودروای اسپرت و زیبا رونمایی کنند اما متاسفانه ایده طراحان نتوانست نگاه هارا جذب خود کند و در این زمینه میتوان گفت که تقریبا ناموفق بود است . یکی از اصلی ترین ایرادات طراحی در خودروی ساینا میتوان به ناهماهنگ بودن طراحی آن اشاره کرد که با توجه کمی نیز میتوان متوجه این امر در این سدان شد اما نکته ای که وجود دارد این ناهماهنگی فقط در قسمت پشتی این خودرو صدق میکند و قسمت جلوی آن از طراحی جذابی برخوردار است که خودرو را اسپرت نشان میدهد و چندین رده از خودروی تیپا بالاتر است. نکته بعدی از ناهماهنگی در خودروی ساینا میتوان به طراحی داخل ان اشاره کرد که تقریبا میتوان گفت که دارای فضای ساده است که تمام اجزای داخلی این خودرو به رنگ خاکستری درآمده است.

 ایرادات خودروی ساینا چیست؟

2 . نا ایمن بودن خودرو

نکته ای که در اغلب خودروهای ایرانی صدق میکند , ایمنی پایین آن ها می باشد زیرا متاسفانه در ایران تستی برای تشخیص میزان امنیت های خودرو به هنگام تصائف وجود ندارد و این امر برای خودروسازان یک پوئن مثبت است تا بتوانند به راحتی خودرو ای نا امن وارد بازار کنند و این امر برای خودروی ساینا مستثنی نیست و بر روی این خودرو هیچ گونه تست امنیت در تصادف انجام نشده است.

 

3 . پیشرانه ضعیف

تقریبا میتوان گفت پیشرانه ای که برای خودروی ساینا مورد استفاده قرار گرفته دقیقا همان پیشرانه ای است که بر روی خودرو تیبا قرار داده شده که تفاوتی که در پیشرانه خودروی ساینا وجود دارد این امر است که از دریچی گاز برقی نیز استفاده شده و لازم به ذکر است که این پیشرانه 1.5 لیتری و 4 سیلندر می باشد. همانطور که بیان شد این خودرو از پیشرانه ضعیفی بهره میبرند و این امر زمانی خودش را به وضوح نشان میده که سرنشینان خودروی ساینا زیاد شود و در این بین خودرو قرار باید مسیر نسبتا سختی را طی کند , در این زمان خودرو کم می آورد.

 ایرادات خودروی ساینا

4 . عملکرد نامناسب فرمان در سرعت بالا

یکی دیگر از معایب این خودرو میتوان به عملکرد نامناسب فرمان در سرعت های بالا در حدود 110 کیلومتر اشاره کرد که علت این امر به سیستم تعلیق بر میگردد که نمیتواند عملکرد درستی از خود نشان دهد و این امر موجب از دست رفتن کنترل خودرو از سوی راننده میشود. راه حلی که افرادی که از این خودرو استفاده میکنند برای این امر , این است که دارندگان خودروی ساینا برای کمرنگ کردن این مشکل میتوانند از لاستیک که یک سایز پهن تر باشد و البته از کیفیت خوبی برخوردار باشد را توصیه میکنند.

 

5 . کمک فنرها

یکی از دیگر از معایب دیگر خودروی ساینا به کمک فنرهای آن بر میگردد که تولیدکنندگان این خودرو با استفاده از کمک فنر ضعیف باعث شده تا مشتریان این خودرو از این بابت شکایت کنند . افرادی که این خودرو را تهیه کرده اند میگویند که با تعویض کمک فنر ها با مدل دوگانه سوز تیبا میتوان این مشکل را حل کرد.