ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
تفاوت گیربکس اتومات با دستی
نویسنده : Sadeghhaghighat

تفاوت گیربکس اتومات با دستی

اکثر افراد در خرید خودروشان بیشتر از آن که ماشین را برای راه اندازی کار های روزمره خود انتخاب کنند بیشتر به فکر راحتی خود هستند که امروزه روز خودروسازان هم به این فکر اند که علاوه بر کار راه اندازی خودرو راحتی خودروشان را تضمین کنند . گیربکس یکی از بخش های مهم خودرو است که بستگی به هرکس از مصرف کنندگان خودرو دارد که گیربکس اتومات را انتخاب کنند و یا دستی البته بیشتر رانندگان ، گیربکس اتومات را به دستی ترجیح می دهند اما به دلیل کمبود بودجه و کم بودن قدرت خرید برای خودرو های اتومات مجبور به سوار شدن در خودرویی با گیربکس دستی می شوند . برخی هم از افراد هستند که از همان ابتدا گیربکس خودرو شان یا دستی بوده یا اتومات که از همان اول به آن نوع از گیربکس عادت کرده اند و به راحتی نمی توانند گیربکس خودرو شان را عوض کنند .

 

گیربکس اتومات بهتره یا دستی

خیلی از دغدغه افراد اینکه کدام نوع از گیربکس بهتره اما نکته حائض اهمیت آنجاست که گیربکس اتومات پلتفرم راحتی خودش را داراست و اصطحلاک کمتری دارد و مهم تر از آن هر کسی می تواند با آن رانندگی کند از افراد مبتدی گرفته تا افراد ماهر چرا که در خودرو اتومات دیگر خبری از کلاج نیست و خوب گرفتن یا نگرفتن کلاج و خاموش شدن ناگهانی خودرو به هنگام رها کردن سریع کلاج افراد را دچار مشکل نمی کند ، و همچنین بدلیل درست نگرفتن کلاج و جا نیفتادن درست دنده که به اصطلاح امروزی آب هویج گرفتن می گوییم ، رعایت نکردن این مسئله ممکن می شود تا دنده های داخل گیربکس خودرو مان خرد شود و ما را با هزینه ی بالایی درگیر کند . اما در گیربکس اتومات دیگر این مسائل نیست و با قرار دادن دنده در حالت مختلف با یک حرکت و نشان داده شدن دنده فعلی روی صفحه کیلومتر هم  راننده را راحت می کند و هم دیگر فشاری به گیربکس وارد نمی شود . و افرادی هم که اصولا کم حوصله هستند و در ترافیک های سنگین حوصله تعویض دنده را ندارند و همچنین کسانی که از درد زانو رنج می برند نبودن کلاج باعث می شود تا فرد بجای ذلت بردن از رانندگی لذت ببرد .

 

هزینه نسبتا بالای دنده اتومات

 معمولا قیمت خودرو های گیربکس اتومات نسبت به معمولی به طبع گرانتر است علتش هم واضح است که توضیحش را دادیم و آن ضرب المثل معروف پیش می آید که هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی ارزانی هم بی حکمت نیست . امروزه در ایران برای خرید یک خودروی داخلی صفر کیلومتر البته با پایین و بالا شدن نرخ ها بصورت روزانه باید بودجه ای نزدیک به حداقل 50 میلیون تومان را صرف کنیم البته برای خودرویی با گیربکس معمولی و برای خرید یک خودرو با گیربکس اتوامات البته بسته به مدل خودرو مبلغ 100 میلیون تومان را در نظر بگیریم .

 

گیربکس اتومات در سایر وسیله ها

گیربکس اتومات به موتور ها هم سرایت کرده و دیگر سواری با موتور البته با رعایت اصول ایمنی لذت بخش تر شده و با حذف کلاج و حتی در برخی از موتور های جدید دنده نیز حذف شده که به یک موتور باید با نگاه دوچرخه البته با کمی تفاوت نگاه کرد .

 

 تاثیر گیربکس اتومات در مصرف سوخت

در زمان کمی دور گیربکس اتوماتی تأثیری منفی روی مصرف سوخت داشت اما با بروز شدن تکنولوژی و نرم افزارهای هوشمندتر در سیستم های مدرن به این معنی است که در حال حاضر گیربکس های اتوماتیک به ندرت اثری منفی روی مصرف سوخت دارند. البته باید اشاره کنیم که مصرف ادعایی کارخانه همیشه درست نیست اما حداقل به شما اجازه می دهد تا ایده ای از نوع انتخابتان را به دست بیاورید .

برچسب ها :