ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی و بررسی خودروی لاماری ایما
نویسنده : Melika Piri

معرفی و بررسی خودروی لاماری ایما

 

 

یکی از جدید ترین خودروهایی که از شرکت آرین موتور به تولید رسیده است , خودروی لاماری ایما می باشد که محصولی از برند دانگ فنگ است . این خودروی زیبا در واقع یک کراس اوور اسپرت با سایز متوسط می باشد که در ایران مونتاژ میشود.

حدود یک هفته پیش در اوایل بهمن ماه  سال 1400 دانگ فنگ T5 توسط شرکت خودروسازی فردا در ایران رونمایی شد. اکنون نسخه دیگری از دانگ فنگ T5 برای عرضه در ایران آماده می شود و این بار آرین موتور به عنوان مونتاژکننده دانگ فنگ عمل خواهد کرد. این مجموعه به عرضه خودروهای میتسوبیشی و دی اس در ایران معروف است.

 

مشخصات خودروی لاماری ایما

 Lamari Rima Dongfeng T5 ظاهرا برند لاماری برای بازار ایران و محصولات دانگ فنگ خواهد بود. اولین مدل از این سری که Emma نام دارد، نسخه ای از T5 EVO است که در سال 2020 معرفی شد، حتی در چین نیز T5 EVO با برند فورتینگ شرکت های تابعه دانگ فنگ به بازار عرضه می شود. لاماری ایما مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی موجود در بازار ایران به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این مدل 195 اسب بخار قدرت وقادر به تولید  285 نیوتن متر گشتاور را دارد.وزن این کراس اوور به 1550 کیلوگرم میرسد و حجم باک این خودرو 55 لیتر می باشد که که در حالت بهینه می تواند مصرف سوخت آن به کمتر از 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. لازم به ذکر است که فضای کاربردی این خودرو 480 لیتر اعلام شده است که در صورت خواباندن صندلی ها نیز میتوان این رقم را افزایش داد و فضای کاربردی خودرو را به بیش از 1000 لیتر ارتقاء داد.

مشخصات خودروی لاماری ایما

 دانگ فنگ T5 EVO مجهز به گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و کلاچ دوبل است. Ema با این تجهیزات احتمالا در حدود 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت 7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر را دارا می باشد. نمای داخلی Lamari Rima Dongfeng T5 هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات و قیمت نهایی لاماری ایما توسط آرین موتور منتشر نشده است. این شرکت در حال آماده سازی برای مونتاژ 3000 دانگ فنگ T5 EVO در سال 1401 است و قصد دارد تیراژ نهایی را به 5000 دستگاه در سال در سال های آینده افزایش دهد. نسخه های کامل دانگ فنگ T5 EVO در بازار چین مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، جعبه برق، سنسور جلو و عقب، دوربین 360 درجه، فشار باد لاستیک صفحه نمایش فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، بالا و پایین نگه داشتن خودرو، چراغ های LED، روشنایی داخلی 64 رنگ، شش ایربگ، سانروف، سیستم صوتی مجهز به ناوبری ماهواره ای، نمایشگر 10/25 اینچی و پنل پشتی غربیلک فرمان. نمای داخلی Lamari Rima Dongfeng T5 نمای بالا دانگ فنگ T5 EVO در کلاس خودروهای چینی یک مدل پیشرفته با طراحی مدرن و مجهز به فناوری های نزدیک به مدل های مدرن است و لازم به ذکر است که اغلب این آپشن ها فقط در نسخه فول آپشن لاماری ایما مانند دوربین 360 درجه , رادار خطی , گرمکن صندلی های جلو و همچنین در عقب برقی عرضه میشود. این کراس اوور در بازارهای خارج از کشور مانند روسیه آستانه قیمت 16000 دلاری دارد و با امکانات کامل به قیمت 21000 دلار به فروش می رسد. با توجه به اینکه شرکت آرین موتور قول مونتاژ لاماری ایما را با نسخه فول آپشن داده است. قیمت نهایی خودرو برای بازار ایران را می توان حدود یک میلیارد تومان پیش بینی کرد.  

 تجربه رانندگی با خودروی لاماری

تجربه رانندگی با خودروی لاماری

طبیعی است که هنگامی که بر این خودرو سوارد میشوید کاملا حس کنید که سوار یک خودروی لوکس و اسپرت شده اید زیرا نوع طراحی داشبورد خودرو و غربیلک فرمان دی شیب این حس را به خودی خود به شمال القا خواهد کرد و خوشبختانه تولید کنندگان این خودرو توانسته اند این کراس اوور جذاب را به گونه ای طراحی کنند تا راننده بتوانند با راحتی کامل به رانندگی بپردازد و این نتیجه اصول مهندسی ای است که در این خودرو به درستی رعایت شده است.

متریالی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته , به هیچ عنوان حس یک خودروی سطح پایین یا متوسط را به شما القاء نخواهد کرد و با لمس کردن این خودرو متوجه کیفیت متریال این خودرو خواهید شد و متوجه میشوید که با یک خودروای با متریالی ارزان قیمت رو به رو نیستید. لاماری ایما با طراحی و ویژگی هایی که از آن برخوردار است به راحتی میتواند توجه جوانان را به خود جذب کند و حتی میتوان با این خودرو در مسابقات درگ نیز شرکت کرد زیرا این خودرو از شتاب بسیار خوبی برخوردار است و میتواند هیجان رانندگی را به شما القا کند.