ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
5 دلیل برای خرید خودروی چری آزیرو 5
نویسنده : Melika Piri

5 دلیل برای خرید خودروی چری آزیرو 5

 

 

خودروهای چینی یکی از پر طرفدار ترین خودرو ها در بین ایرانیان می باشد که اغلب به هنگام عرضه شدن خودروی چینی خودروسازان با استقبال خوبی از فروش مواجه میشوند که یکی از این خودروها خودروی چری آریزو 5 می باشد که در سال 2016 شرکت خودروسازی چری از این سدان رونمایی کرد و پس از مدتی به ایران نیز عرضه گردید . پس از عرضه شدن این خودرو به کشورمان به دلیل طراحی زیبایی که از آن برخوردار بود توانست به فروش خوبی برسد که درواقع خودروسازان چینی با معرفی این خودرو توانستند حضور پر رنگ خود را در خودروهای سدان اعلام کنند و این خودرو راهی برای خودروسازان چینی بود تا پا به عرضه خودروهای سدان بگذارند که شرکت چری با خودروی آریزو 5 توانست خود را به رخ رقبا بکشد . با ما در این مقاله همراه باشید تا با این سدان زیبا بیشتر آشنا و همچنین با مزایای این خودرو آنشا گردیم.

 

مشخصات خودروی چری آریزو5

لازم به ذکر است که هنگام ورود این سدان زیبا به بازار داخلی تنها در دو مدل لاکچری و اکسلنت عرضه شد که هر دو مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره مند بودند و از دیگر مشخصات این دو مدل میتوان به توانایی قدرت تولید 116 اسب بخار اشاره نمود . پس از گذشت یکسال مدیران این خودرو از مدل توربوی این خودرو رونمایی کردند که این خودرو با نام آریزو TE 5 شناخته میشود که پیشرانه ای مشابه با پیشرانه خودروی چری تیگو7 دارد .

مشخصات خودروی چری آریزو5

این نسخه نیز مانند دو نسخه قبلی خود از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره مند است با این تفاوت که در نسخه توربو , دارای توربو شارژ نیز می باشد و قادر به تولید 144 اسب بخار و همچنین 210 نیوتن متر گشتاورد را دارا می باشد. لازم به ذکر است که در این نسخه توربوی این سدان زیبا از یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته CVT استفاده شده است که این امر موجب شده تا خودرو از عملکرد نرمی برخوردار باشد و مصرف سوخت آن نسبتا کاهش پیدا کند. از دیگر مشخصات این نسخه از چری آریزو میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره کرد که 9.8 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر در ساعت میرسد و حجم بنزین این خودرو 48 لیتر می باشد.

 

مزایای چری آریزو5 چیست؟

طبیعی است که هر خودروای عرضه میشود دارای برخی مزایا و معایب باشد که در برخی خودرو ها مزایا از معایب ان خودرو پیشی میگیرد و در برخی از خودرو ها این امر برعکس میشود . در ادامه با ما همراه باشید تا به مزایای این خودرو بپردازیم .

 مزایای چری آریزو5

1 . طراحی خارجی شیک و زیبا

از اولین نکات مثبت این خودرو میتوان به ظاهر زیبای این خودرو اشاره نمود و میتوان گفت خودروسازان چینی توانستند خودروای زیبا را به مردم ارائه کنند . متاسفانه اغلب طراحی خارجی خودروهای چینی شباهت زیادی به دیگر خودروها در بازار دارد و میتوان گفت برخی شرکت های خودروسازی چینی در طراحی خارجی خودروهایشان در برخی موارد کپی میکنند اما در خودروی چری آریزو 5 این امر صدق نمیکند و خودروسازان چینی توانسته اند سدانی با طراحی اسپرت و شیک به بازار ارائه دهند و میتوان گفت ظاهر زیبای این سدان یکی از اصلی ترین دلایل برای فروش این خودرو می باشد .لازم به ذکر است که شرکت سازنده این خودرو مدعی شده است که ظاهر این خودرو از عنصر آب الهام گرفته شده و ساخته شده است و این امر موجب شده این خودرو از لحاظ ظاهری از رقبای خود یک پله بالاتر باشد.

 

2 . طراحی داخلی زیبا

علاوه بر طراحی خارجی این خودرو که در مطالب بالاتر به آن پرداخته شد , این خودرو از طراحی خارجی زیبایی برخوردار است که موجب شده یک پله از رقبای هم رده خود از نظر طراحی داخلی بالاتر باشد . یکی از نکات مثبت داخل کابین خودرو فضای داخلی کابین است که به طوری طراحی شده تا فضای اشغال شده را کاهش دهد و این امر اغلب در کمتر خودروها به چشم میخورد .

 طراحی داخلی چری آریزو5

3 . شتاب بالا

یکی از نکاتی که اغلب برای رانندگان بسیار اهمیت دارد شتاب خودرو می باشد که این خودرو میتواند رضایت افرادی که ملاک آن ها شتاب بالا در خودرو است را جلب کند . شتاب صفر تا صد این خودرو زیر 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت می باشد .

 

4 . ایمنی بالا

ایمنی یکی از مهم ترین نکات در هر خودرو ای می باشد که متاسفانه این نکته مهم را خودروسازان ایرانی پشت گوش می اندازند و به ان به هنگام تولید توجهی نمیکنند و موجب شده تا خودروسازان ایرانی خودروای با ایمنی پایین تولید کنند . این خودرو بر خلاف خودروهای داخلی دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی CNCAP می باشد که میتوان این ایمنی را به عنوان یکی از مهم ترین مزایای این خودرو بیان کرد .علاوه بر این امر بدنه این خودرو از جنس بسیار مستحکم  قوی ای ستاخته شده است که نشان از استحکام بدنه این خودرو میدهد. از دیگر موارد ایمنی این سدان زیبا میتوان به 6 ایربگ موجود در این خودرو و سیستم ترمز آن اشاره نمود .

 ایمنی چری آریزو 5

5 . سیستم ترمز و سیستم کمکی راننده

از دیگر مزایای این خودرو سیستم ترمز و سیستم کمکی راننده در این سدان می باشد . این خودرو با داشتن سیستم هایی همچون کروز کنترل , کنترل کشش , کنترل ایستایی در سربالایی و همچنین کنترل بالایی توانسته پک کامل و متناسب با قیمت این خودرو در اختیار مشتریان این خودرو قرار دهد .

 

کلام آخر

همانطور مقاله را مطالعه نمودید متوجه مزایای خودروی چری آریزو5 شدید که باتوجه به قیمتی که از آن برخوردار است توانسته امکانات وعملکرد خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و در برخی از موارد مانند مصرف سوخت بهینه و طراحی داخلی و خارجی جذابی که دارد و همچنین ایمنی و امکانات رفاهی و سیستم کمکی که از آن برخوردار است حتی از برخی از رقبای هم قیمت خود بیشتر است و در اصل یکی از اصلی ترین علت پرفروش بودن این خودرو به صرفه بودن این خودرو در قیمت در مقایسه با رقبای خود می باشد .