ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
با مزایا و معایب جک J4 آشنا شوید!
نویسنده : Melika Piri

با مزایا و معایب جک J4 آشنا شوید!

 

 

همانطور که در مقاله های بررسی های خودرو بارها به خودروهای چینی پرداختیم , از این امر مطلع شدیم که خودروهای چینی یکی از محبوب ترین خودروها در بین ایرانیان می باشد و یکی از برند خودروسازی چینی , جک می باشد که خودروهای این شرکت تجربه خوبی در فروش خودروهایش در کشور ایران دارد . لازم به ذکر است که تولید خودروهای جک در کشورمان از سال 1397 آغاز شد و جزء خودروهایی است که تولید آن در کشور ادامه دار بوده وتولید خودرو های که در ایران مورد توقف قرار نگرفته است .  یکی از خودروهای جک در ایران مورد استقبال مردم قرار گرفت اما بنا به دلایلی نسخه مونتاژ شده آن تولید اش متوقف شد ,خودروی جک j5 است که جایگزین این خودروی محبوب خودروی جک J4 می باشد که سدانی به صرفه و اقتصادی می باشد و لازم به ذکر است که خودروی جک J4 خودروای میان جک J5  و جک J3 می باشد . در این مقاله ما را همراهی کنید تا با این سدان اقتصادی و زیبا بیشتر آشنا شویم .

 

مشخصات خودروی جک J4

درواقع خودروی جک J4 یک خودروی اقتصادی و به صرفه در زمان تولید بود که با ورود به بازار ایران تواسنت افراد زیادی را به خود جلب کند و توانست فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند . در ابتدای ورود ,قیمت این سدان زیبا به زیر صد میلیون تومان میرسید اما متاسفانه در زمان حال به دلیل نوسانات قیمتی موجود , این خودرو را با قیمت قبلی نمیتوان تهیه کرد و قیمت آن به زیر 400 میلیون تومان میرسد که در مقاله ای با عنوان " با 400 میلیون چه خودروای بخریم؟ " به این موضوع پرداخته ایم که اگر قصد خرید خودروی زیر 400 میلیون تومان را دارید ,این مقاله در انتخاب خودرو به شما کمک میکند. خودروی جک J4 با نام اصلی خود یعنی Heyuo 30A در نمایشگاه گوانگژو در سال 2012 مورد رونمایی قرار گرفت و پس از یک سال یعنی در سال 2013 وارد بازار شد و این خودرو در سال 2016 در بازار های بین المللی تولید آن متوقف شد اما شرکت کرمان موتور توانست این خودرو را به سبد محصولات خود اضافه نماید .

مشخصات خودروی جک J4

مهندسان شرکت سازنده این خودرو ادعا دارند که این خودرو بر پایه پلت فرم برادر بزرگتر خود یعنی  جک J5ساخته شده و اغلب بخش های این خودرو به غیر از نمای جلوی خودرو, شباهت های زیادی به خودروی جک J5 دارد . از مشخصاتی که خودروی جک J4  از آن برخوردار است میتوانیم به پیشرانه 4 سلیندر 16 سوپاپ اشاره کنیم که دارای حجمی معادل 1.5 لیتر می باشد که قادر به تولید 103 اسب بخار و 146 نیوتن متر گشتاورد است . لازم به ذکر است که نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق یک جعبه دنده اتومات CVT به چهار چرخ خودرو منتقل میشود. لازم به ذکر است که شتاب  صفر تا صد این خودرو در 11 ثانیه اتفاق می افتد که  این امر توانسته جک J4 را به یک خودروی به صرفه شهری تبدیل نماید .

 

مزایای خودروی جک J4

1 . طراحی ظاهری

اولین چیزی که به هنگام مشاهده خودرو نظرات افراد را جلب میکند ظاهر و طراحی بدنه خودرو می باشد که خودروای که دارای طراحی زیبا باشد طبیعی است که چشم ها برسمت خود میکشاند. خوشبختانه جک J4 جزء خودروهایی است که از طراحی زیبایی برخوردار است و الگو برداری  طرح طراحان این خودرو از خودروهای هیوندا و همکاری آنها با استودیوهای ایتالیایی موجب شده تا طراحان این خودروی اقتصادی بتواند در زمینه طراحی بدنه خودرو, سربلند بیرون بیایند و این سدان شهری را به یک سدان زیبا تبدیل کنند .

 مزایای خودروی جک J4

2 . مصرف سوخت

یکی از معیار های اصلی امروزه به دلیل افزایش قیمت سوخت و بنزین برای اغلب افراد کم مصرف بودن خودرو است و افراد به مصرف سوخت کم خودرو اهمیت زیادی میدهند و اغلب خودروهایی که در بازار وجود دارند مانند پژو 207 صندوق دار و پژو پارس اتوماتیک از مصرف سوخت بالایی برخوردار هستند و این امر موجب شده تا صدای خریداران خودرو در بیاید و علت اصلی مصرف سوخت بالای این خودروها به گیربکس آنها ارتباط پیدا میکند که این خودروها از گیربکس قدیمی AL4 بهره میبرند که به علت فشاری که بر روی گیربکس است به طبع آن مصرف سوخت افزایش پیدا میکند و میتوان گفت که مصرف سوخت آنها در بهترین حالت به 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. خوشبختانه این خودرو از گیربکس CVT برخوردار است و گیربکس آن مانند خودروهای نام برده قدیمی نیست تا فشار زیادی بر روی آن باشد و این امر موجب شده این خودرو به عنوان یکی از خودروها با مصرف سوخت کم نامیده شود و مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به 6.2 لیتر میرسد.

 

4 . جادار بودن کابین خودرو

میتوان گفت که اغلب سدان های اقتصادی از کابین جاداری بهره مند نیستند و اغلب پلت فرم داخلی آنها مانند خودروهای هاچ بک کراس اوور می باشد که این امر دلیل جادار نبودن سدان های اقتصادی شده است . یکی از نکاتی که در خودروی جک J4 وجود دارد با این حال که این خودرو یک سدان اقتصادی است اما طراحان این سدان , کابین این خودرو را به گونه ای طراحی کرده اند که شاهد کابینی جادار در این خودرو هستیم و لازم به ذکر است که این خودرو جزء خودروهای بزرگ به حساب نمی آید و این خودرو دارای طولی معادل 4335 میلی متر می باشد .

 مزایای جک j4

معایب خودروی جک J4

1 . پایین بودن کیفیت قطعات خودرو

یکی از رایج ترین ایراداتی که بر اکثر خودروهای چینی وارد است , پایین بودن کیفیت قطعاتی است که در خودرو به کار رفته و علاوه بر خودروهای چینی , خودروهایی که در ایران مونتاژ میشوند متاسفانه از این امر برخوردار هستند و به دفعات زیادی دیده شده که خودروهایی که مونتاز شده اند تفاوت هایی از لحاظ کیفیت با نسخه اصلی خودرو دارند که علت این امر به تحریم ها ارتباط پیدا میکند که خودروی جک J4 نیز از این امر مستثنی نمی باشد و بیشترین افت کیفیت جک J4 به در کابین خودرو دیده میشود که موجب میشود با مرور زمان این قطعات فرسوده شده و از بین بروند یا رنگ آنها تغییر کند .

 

2 . کم بودن آپشن و امکانات

آپشن ها امروزه یکی از معیار های مهم برای خودرو به حساب می آید که نبود آپشن یا کم بودن آن در خودرو امری است که نبودشان بسیار در خودرو به چشم می آید . متاسفانه جک J4 جزء آن دسته از خودروهایی است که از آپشن و امکانات کاملی برخوردار نیست و در مقایسه با رقبای هم رده خود , این سدان در زمینه آپشن و امکانات رفاهی نمره کمی میگیرد .

 معایب خودروی جک J4

3 . پایین بودن قدرت موتور

یکی از نکاتی که در خودروی جک J4 وجود دارد و جزء بزرگترین معایب این خودرو به حساب می آید , به موتور این خودرو ارتباط پیدا میکند که متاسفانه موتور این خودرو چندان عملکرد قوی ای ندارد . حجم موتور این سدان 1499 سی سی که حداکثر گشتاوردی که میتواند تولید کند 146 نیوتن متر در 4500 دور است و در این زمینه از رقبای خود همانند دنا پلاس عقب تر است .