ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
آیا تارای ایران خودرو ارزش خرید دارد ؟
نویسنده : Melika Piri

آیا تارای ایران خودرو ارزش خرید دارد ؟

 

 

یکی از خودروهای پر حاشیه که از قضا یکی از جدید ترین خودروهای ایران خودرو , خودروی تارا می باشد و علتی که این خودرو را خودروای پر حاشیه می نامند به این است که این خودرو به هنگام رونمایی نتوانست عملکرد درستی از خود در مراسم رونمایی به نمایش بگذارد ودچار مشکلات فنی شد و به همین سبب این خودرو روشن نشد. شرکت ایران خودرو محصول جدید خود را یعنی خودروی تارا را29 آذر ماه سال 1399 رونمایی کرد و پس از گذشت یک ماه آن را به صورت پیش فروش به مروم ارائه نمود. درواقع خودروی تارا در دسته خودروهای سدان قرار دارد و به گفته شرکت ایران خودرو قرار است که این خودرو نیاز هایی که بازار ایران به  یک سدان دارد را تامین کند . لازم به ذکر است که قیمت این سدان ایرانی به هنگام ورود 225 میلیون تومان اعلام شده است . در این مقاله قصد داریم به این سدان ایرانی پردازیم پس در صورت تمایل ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

بررسی مشخصات فنی خودروی تارا

همانطور که در کمی پیش بیان نمودیم , خودروی تارا یک محصول داخلی از شرکت ایران خودرو می باشد که شاید برایتان این امر جالب باشد تا بدانید که این خودرو ریشه و اصلیت فرانسوی نیز دارد و به هنگام تولید این خودرو بنا بر این امر بود که این خودرو بر پایه پلت فرم خودروی پژو 301 تولید و عرضه گردد که با ایده های طراحان داخلی این خودرو به طور کل ظاهرش دچار تغییر شد و طراحان داخلی توانستند یک خودروای داخلی با ظاهری خشن و متفاوت است را رونمایی کنند . لازم به ذکر است که نام اصلی یا بهتر است که بگوییم که نام سابق این خودرو K132 می باشد که ستاره تولیدات ایران نیز نام گرفته است . از مشخصات این سدان ایرانی میتوان به پیشرانه 1.6 لیتری اشاره کرد که اغلب خودروهای شرکت ایران خودرو از این حجم موتور برخوردار هستند و لازم به ذکر است که این پیشرانه دارای 16 سوپاپ می باشد . این خودرو قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت می باشد و گشتاورد آن به 150 نیوتن میرسد و لازم به ذکر است که این خودرو از یک گیربکس دستی MT بهره میبرد که قادر است در مدت زمان 9.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد برساند و در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر سوخت مصرف میکند .

  مشخصات فنی خودروی تارا

طراحی داخلی و کابین تارا

همانطور که در ابتدا بیان شد , قرار بود که طراحان خودروی تارا از خودروی پژو 301 برای ساخت خودروی تارا الگو برداری کنند و لازم به ذکر است که طراحی داخلی خودروی تارا با پژو 301 تفاوت چندانی ندارد و تفاوت ان به خودروی پژو 301 در بخش غربیلک فرمان است که نسخه ای فرانسوی است و از لحاظ طراحی داخلی میتوان گفت که خودروی تارا بهترین طراحی کابین را در بین خودروهای ایران خودرو دارد و میتوان به این خودرو لقب خودروی پرچم دار ایران خودرو را داد زیرا این خودرو جزء جا دار ترین سدان های ایرانی به حساب می آید و از لحاظ جا دار بودن به طور کل میتواند رضایت شما را جلب کند . یکی دیگر از نقاط قوت کابین داخلی خودروی تارا میتوان به صندوق عقب آن اشاره نمود که دارای فضای بسیار مناسب و بزرگی میباشد که این فضا به 600 لیتر بار میرسد .

 طراحی داخلی و کابین تارا

طراحی ظاهری خودروی تارا

به هنگامی که این خودرو رونمایی شد انتقادات فراوانی به جهت خط ها و خطوط ها در قسمت جلو و عقب خودرو شده که باعث شده این سدان خانوادگی که از فرم بدنه ای ملایم برخوردار است به یک سدان نچندان زیبا تبدیل شود . علت شلوغ بودن طراحی خودروی تارا به این امر است که دست طراحان به هنگام طراحی خودرو چندان باز نبوده و این امر طراحان تارا را مجبور کرده تا اشکال هندسی با بیشترین انحنا را در خودرو به کار ببرند اما در کل میتوان گفت که ظاهر این خودرو از هم رده های خود مدرن تر و اسپرت تر نیز می باشد و این طراحی تا حدودی توانسته رضایت خریداران را جلب کند . از طراحی عقب خودرو میتوان به چراغ های ان اشاره نمود که با کمترین ظرافت بر روی خودرو تعبیه شده که این امر موجب شده تا قسمت عقب خودرو از طراحی جالبی بهره مند نباشد و در قسمت پشتی خودرو از رقبای خود چند پله عقب تر می باشد .

 طراحی ظاهری خودروی تارا

آپشن های خودروی تارا

خوشبخاته ایران خودرو توانسته خودروای با امکانات و آپشن های زیادی را ارائه دهد و اگر به دنبال خودروای ایرانی هستید که از امکانات و آپشن های خوبی بهره مند باشد میتوانید روی خودروی تارا حساب باز کنید . از آپشن های این سدان میتوان به دوربین دنده عقب , سنسور های نور و باران , رینگ های 16 اینچی الومینیومی , صندلی برقی جلو , سانروف ,فرمان کمکی برقی , نصفحه نمایشگر 7 اینچی نویگیشن , سنسور باد لاستیک , سیستم تهویه مطبوع الکتریکی , 4 ایربگ ایمنی , سانانه ترمز EBD,ABS  وBA  , آینه جانبی به صورت تاشو برقی , استارت بدون دکمه , سامانه ورود بدون کلید و همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی ESC اشاره نمود .

 آپشن های خودروی تارا

ایمنی خودروی تارا

یکی از اصلی ترین ویژگی های تارای ایرانی ایمنی آن می باشد که این خودروی ایرانی برخلاف دیگر خودروها که از ایمنی و امنیت بسیار کمی برخوردار هستند از ایمنی خوبی برخوردار است . تفاوت اصلی این خودرو با دیگر خودروهای داخلی , بهره مندی از تکنولوژی جدید کنترل پایداری الکترونیک می باشد که هیچ یک از خودروهای ایرانی از این تکنولوژی بهره مند نیستند و این امر موجب شده تا تارا چند پله از دیگر خودروهای ایرانی جلو بزند و در زمینه ایمنی میتواند با خودروهای خارجی رقابت کند .