ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نقد و بررسی خودروی رنو کپچر
نویسنده : Melika Piri

نقد و بررسی خودروی رنو کپچر

 

یکی از بهترین انتخاب افراد برای رانندگی با خودرو در سطح شهر خودروهای هاچ بک کراس یا به اصطلاح دیگر مینی کراس اوور می باشد که در شهر های شلوغ خودروای  مناسب برای رانندگی نسبت به دیگر خودرو ها به نظر میرسند زیرا نسبت به خودروهای که ابعاد بزرگتری دارند راحت تر میتوانند در معابر تنگ تر و پارکینگ های کوچک تردد داشته باشند . رنو کپچر خودروای است که در کلاس خودروهای کراس اوور کوچک قرار دارد و همانطور که از نامش پیداست از خانواده رنو ها می باشد که از سال 2015 تا سال 2017 به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد و توسط شرکت ایران خودرو به عرضه رسید و همچنین پس از تولید خودروی رنو کپچر توسط ایران خودرو به محبوبیت زیادی در بین ایرانیان رسید و توانست فروش خوبی را تجربه کند و در زمان عرضه از قیمت مناسبی نیز برخوردار بود . در ادامه ما را همراهی کنید تا بیشتر با رنو کپچر آشنا شویم و به نقد و بررسی آن بپردازیم .

 

بررسی مشخصات فنی رنو کپچر

 مشخصات فنی رنو کپچر

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این خودرو دارای ملیت های متفاوت و نام دیگری می باشد و نام دیگر این خودرو سامسونگ QM3 می باشد و در کشور های مانند روسیه برزیل و فرانسه و همچنین ایتالیا تولید میشود که در سال 2014 طراحی شده و پس از یک سال به مرحله عرضه رسیده است . از مشخصات این کراس اوور مینی میتوان به موتوری با حجم 1197 اشاره نمود که دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ می باشد و دارای حجمی معادل 1.2 لیتر می باشد و حداکثر قدرت آن 116 اسب بخار و 190 نیوتن متر گشتاورد آن می باشد . حداکثر سرعت این خودرو 192 کیلومتر در ساعت می باشد که مصرف سوخت ترکیبی آن 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد . وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه قرار گرفته است .

 

طراحی بدنه رنو کپچر

اغلب از طراحی خودروهایی که تولید کشور فرانسه هستند میتوان تفاوت طراحی آن را با نسبت به دیگر خودروهای تولید شده تشخیص داد زیرا اغلب خودروهایی که تولید کشور فرانسه هستند از طراحی متفاوتی نسبت به دیگر خودرو ها برخودار هستند و این امر را حتی میتوانید در خودروی رنو کپچر نیز متوجه شوید. همانطور که اشاره شد این خودروی فرانسوی ظاهری متفاوت نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار را دارد و با طراحی جلوپنجره ای که دارد توانسته حالت اخم آلودی را به این کراس اوور مینی ببخشد و در بخش های جانبی این خودرو اثراتی از تلاش طراحان این خودرو در جهت طراحی ای عضلانی دیده میشود و میتوان گفت که طراحان در عضلانی جلوه دادن بدنه جانبی این خودرو تا حدودی نیز موفق بوده اند و این طراحی موجب شده تا علاو بر این که با یک  خودروی عضلانی ای روبه رو باشیم , موجب اسپرت تر شدن خودرو نیز گردیده است .

 

 بررسی کابین خودروی رنو کپچر

کابین خودروی رنو کپچر

گاهی خلاقیت بیش از حد به خرج دادن موجب میشود تا در طراحی نتیجه عکسی بگیریم و این جمله دقیقا در کنسول میانی این خودرو صدق میکند . طراحان این خودرو با خلاقیت بیش از حدی که در کابین داخلی این خودرو خرج کرده اند موجب شده تا هنگام ورود به خودرو شاهد یک کابین عجیب باشیم که میتوان گفت تنها نکته محدود مثبتی  که در کابین این خودرو به چشم میخورد , دریچه تهویه دو طرف آن است که توانسته نکته ای مثبت در کابین این خودرو باشد و علاوه بر آن نوع چینش دکمه ها در کابین خودرو نیز به زیبایی قرار گرفته است . یکی از نکات منفی ای که در این قسمت به چشم میخورد جنس متریال به کار رفته برای کابین داخلی میباشد که از پلاستیک خشکی ساخته شده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار نمی باشد . اما از نکات مثبت کابین داخلی این خودرو میتوان به جادار بودن این خودرو اشاره نمود چرا که سرنشینان عقب میتوانند فضای راحت و جادارای را در اختیار داشته باشند .

 

آپشن های خودروی رنو کپچر

میتوان گفت که خوشبختانه رنو کپچر در زمینه آپشن ها و امکانات رفاهی عملکرد خوبی را از خود نشان داده و مجهز به امکانات خوبی می باشد که از این آپشن ها و امکانات رفاهی میتوان به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک , سنسور پارک , دوربین دنده عقب , سنسور اتومات نور چراغ ها , قفل مرکزی , سیستم ورود بدون کلید, کروز کنترل , فرمان تلسکوپی , کارت قفل , استارت هوشمند , سیستم استارت دکمه ای هوشمند , روکش چرمی غربیلک فرمان , سیستم مصرف بهینه سوخت , سیستم کمکی حرکت در سربالایی , توزیع نیروی کمکی EBD  , اتولایت , سیستم کنترل پایداری الکترونیکی , سیستم ترمز ضد قفل ABS , چراغ دیلایت , سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلویی خودرو , آینه های کناری برقی و سیستم محدود کننده سرعت اشاره نمود .

 

ایمنی خودروی رنو کپچر

ایمنی خودروی رنو کپچر

خوشبختانه شرکت تولید کننده این خودرو توانسته ایمنی این خودرو را نیز مانند خودروهای نسل قبل خود تامین کند و موجب شود تا رنو کپچر نیز از امنیت خوبی بهره مند باشد و علاوه بر آن از تجهیزات ایمنی خوبی نیز برخوردار باشد . در واقع ایمنی را میتوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های رنو کپچر دانست زیرا این خودرو توانسته پنج ستاره ایمنی را از یورو انکپ کسب نماید و این پنج ستاره بیانگر ایمنی بالای این خودرو می باشد . از امکانات ایمنی این خودرو میتوان به سیستم ترمز ضد قفل ABS  , سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD , سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA , 4 ایربگ مختص به راننده و سرنشینان جلو و جانبی , سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری EBA , سیستم کنترل پایداری الکتریکی EPS و ... اشاره نمود.