ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
5 عیب خودروی MVM X33 که از آن بی خبرید
نویسنده : Melika Piri

5 عیب خودروی MVM X33 که از آن بی خبرید

 

 

اگر با خودرهای چینی آشناییت داشته باشید قطعا متوجه شده اید که خودروهای چینی از گذشته تا کنون در صنعت خودروسازی پیشرفت چشمگیری داشته اند و توانسته اند چند درصدی از بازار جهانی خودرو را به خودروهای خود اختصاص دهند . در این مقاله قصد داریم به یکی از خودروهای چینی به نام MVM X33 بپردازیم .  شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این خودرو برای بار اول توسط کمپانی چری در سال 2005 به نام خودروی چری تیگو معرفی گردید که این خودرو جز دسته خودروهای شاسی بلند کوچک قرار دارد اما این خودرو در کشورمان به این نام شناخته نمیشد و به نام MVM X33 معروف است . این خودرو گرچه از مشخصات مطلوبی بهره مند است اما مانند تمام خودروها از ایراداتی برخوردار است. در این مقاله ما را همراهی کنید تا به معایب این خودرو بپردازیم .

 

1 . مصرف سوخت بالا در خودروی MVM X33

امروزه یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید یک خودرو کم مصرف بودن سوخت خودرو می باشد و علت آن نیز همانطور که میدانید به افزایش قیمت سوخت و بنزین ارتباط پیدا میکند . یکی از معایبی که میتوان جز بزرگترین معایب خودروی MVM X33 باشد, به مصرف سوخت بسیار بالای آن ارتباط پیدا میکند که موجب انتقاد و نارضایتی دارندگان این خودرو شده است . نمیتوان برای مصرف سوخت این خودرو عدد دقیقی را مشخص نمود چرا که دارندگان این خودرو ادعا دارند که مصرف این خودرو با مصرف سوختی که شرکت سازنده آن اعلام کرده تفاوت دارد . عددی که شرکت سازنده این خودرو به عنوان مصرف سوخت خودروی MVM X33 در هر 100 کیلومتر اعلام نموده 9.5 لیتر می باشد اما به گفته افرادی که مالک این خودرو هستند , مصرف سوخت خودرو به 11 لیتر در هر ساعت میرسد که همانطور که میدانید 11 لیتر در هر 100 کیلومتر حجم بالایی از مصرف سوخت است و شمارا مجبور میکند تا در مدت زمان کمی به پمپ بنزین مراجعه کنید . همچنین در زمینه مصرف سوخت , این خودرو از هم رده های خود نیز کمتر است و رقبای خودروی MVM X33 مصرف سوخت آنها کمتر می باشد .

  مصرف سوخت بالا در خودروی MVM X33

2 . نبود قطعات مهم در بازار

یکی از مشکلات بزرگی که مالکان خودروهای خارجی با آن سرو کار دارند , نبودن قطعات مهم خودروها می باشد و گاهی این امر به شکلی است که قطعه مورد نیاز موجود است اما به علت کمیاب بودن , به قیمت بسیار بالایی عرضه میشود . متاسفانه این مشکل برای خودروی MVM X33 به وجود آمده است و این امر با وجود تحریم ها نیز شدت پیدا کرده و موجب شده تا افرادی که به دنبال قطعات این خودرو هستند به سختی بتوانند قطعات مورد نیاز خودرویشان را یافت کنند و در صورت پیدا کردن این قطعات باید هزینه هنگفتی را نیز بپردازند . همانطور که اشاره نمودیم این خودرو در دسته خودروهای پر مصرف قرار دارد و به همین جهت ممکن است موجب شود تا شما نیاز به تعویض برخی قطعات داشته باشید اما قطعات مورد نیاز شما نایاب باشد یا در صورت وجود از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشد . به همین جهت پیشنهاد میکنیم به دنبال خودروهای دیگری باشید تا دردسرهای این چنینی دست و پنجه نرم نکنید زیرا خودروهای هم رده MVM X33 علاوه بر این که از مصرف سوخت کمتری برخوردار هستند , قطعات آن ها به سختی به دست نمی آید .

 معایب خودروی MVM X33

3 . ایمنی پایین

ایمنی پایین یکی دیگر از مشکلات خودروی MVM X33 می باشد که برخلاف بیشتر خودروهای چینی نمیتوان در زمینه ایمنی بر روی این خودرو حساب باز کرد . با توجه به بررسی و تست هایی که بر روی این خودرو صورت گرفته , این خودرو توسط موسسه استرالیایی انکپ ANCAP مورد بررسی و تست قرار گرفته است و از 5 ستاره ایمنی تنها توانسته به 2 ستاره ایمنی دست پیدا کند . از دیگر مشکلات این خودرو میتوان به کم بودن تجهیزات ایمنی آن اشاره نمود که برای مثال تنها دو سرنشین جلو از کیسه هوا برخوردار هستند و تنها تجهیزات ایمنی این خودرو به ایموبیلایزر , سیستم های EBD , سیستم ABS و کیسه هوا تنها برای سرنشینان جلو ارتباط پیدا میکند .

 

4 . طراحی ضعیف MVM X33

یکی دیگر از مورادی که میتوان در انتخاب این خودرو برای خرید تو ذوق بزند به طراحی ضعیف و قدیمی آن ارتباط پیدا میکند که از طراحی متفاوت و مدرنی برخوردار نیست و همچنین چراغ های جلوی این خودرو از نسخه قبلی خود کوچکتر و همچنین قدیمی تر است و در کل میتوان گفت که این خودرو از طراحی متفاوت و چندان زیبایی برخوردار نیست و در بخشی از قسمت های خودرو نیز حتی میتوان ناهماهنگ بودن را مشاهده نمود . مشکلات طراحی خودروی MVM X33 تنها به بدنه آن ارتباط پیدا نمیکند و تا کابین داخلی خودرو نیز ادامه دار بوده به این جهت که فضای داشبورد و متریالی که برای این خودرو به کار رفته از کیفیت چندانی برخوردار نیست و ضعیف می باشد و این امر موجب نارضایتی در کابین خودرو نیز شده است . از دیگر معایب خودروی MVM X33 میتوان به صندلی های بی کیفیت و آرگونومی نا مناسب آن اشاره نمودکه موجب شده تا بسیار سفت باشد و برای سرنشینان راحت نباشد و این امر ممکن است در سفر هایی که زمان بر است اذیت کننده باشد .

 کابین داخلی خودروی MVM X33

5 . نا مناسب برای رانندگی در جاده های نا هموار

نکته ای که در باب خودروی MVM X33 وجود دارد این امر است که این خودرو به هیچ عنوان مناسب برای رانندگی در جاده های سخت و هموار نیست و این خودرو برای رانندگی در سطح شهر تولید و تعبیه شده است به همین جهت نباید انتظار داشته باشید تا این خودرو بتواند در جاده های ناهموار عملکرد خوبی داشته باشد و لازم به ذکر است که این خودرو قادر نیست تا مسیر هایی غیر از جاده را طی کند و در صورتی که اگر این خودرو را برای مسیر های ناهموار انتخاب نمودید باید به شما بگوییم که احتمال این که سیستم تعلیق , فرمان و چرخ های خودروی شما به مشکل بر بخورد زیاد  است .