ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بهترین زمان برای تعویض تایر
نویسنده : Sadeghhaghighat

بهترین زمان برای تعویض تایر

همانطور که پاهای ما بعد از پیاده روی طولانی خسته و کم تنوان می‌شوند ، لاستیکهای خودرو هم به مرور زمان عمرشان را از دست می دهند . اما این فرسودگی دراثر رانندگی نا مناسب بوجود می‌آید ؟ معمولا اینطور نیست ، بلکه استفاده از لاستیکها به طور طبیعی و استاندارد می‌تواند به بالارفتن سن آنها منجرشود واز سوی دیگر لاستیکهای معیوب درهنگام رانندگی می‌توانند خسارت های جبران نا پذیری را برای شما رقم بزنند و باعث شوند کنترل خودرو از دست شما خارج شود یا باعث شوند در وسط جاده گیر بیافتید و نتوانید به موقع به مقصد برسید .

 

زمان مناسب برای تعویض تایر

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این حوادث ، پیش بینی شرایط لاستیکهای خودرو و تعویض آنها قبل از اینکه اتفاق بدی برای شما بیفتد است ، می‌باشد. البته اگر به صورت دوره ای خودرو را برای کنترل نزد مکانیک و آپاراتی می‌برید، درصورت نیاز آنها به شما خواهند گفت که لاستیکها را تعویض کنید . اما روشهایی هم وجود دارد که خودتان بتوانید به راحتی وضعیت لاستیک های خودرو را تشخیص دهید .


طریقه تشخیص عمر تایر

تمامی مشکلات لاستیک به آج خودرو مربوط نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلاتی در کناره های لاستیک هم وجود داشته باشد . خوشبختانه خیلی راحت می‌توان نگاهی به کناره‌های لاستیک انداخت و از مشکلات احتمالی مطمئن شد. و به دنبال شکاف یا بریدگی در قسمت کناری لاستیک باشید . شیارهایی که قابل دیدن با چشم غیرمسلح هستند خطرناکند. این علائم نشان دهنده آن است که ممکن است لاستیک شما به زودی پنچر شود (یا ازآن بدتر ممکن است لاستیک خودرو شما بترکد) بنابر این اگر مشکل لاستیک شما در قسمت کناری جدی است، لاستیک خودرو را تعویض کنید . گاهی اوقات سطح بیرونی لاستیک به مرور زمان ضعیف می‌شود. نتیجه این امر، بالا آمدن لاستیک در آن نقطه به گونه ای از سطح صاف لاستیک خواهدبود ، در واقع چیزی شبیه به آنوریسم در رگهای خونی را شاهد خواهیم بود .

 

این ضعیف شدن سطح لاستیک در یک نقطه می‌تواند منجر به ترکیدگی ناگهانی لاستیک خودرو شود و اگر قبل از بروز مشکل، لاستیک خودرو را تعویض نکنید، ممکن است به جای اینکه به خاطر آنوریسم به بیمارستان بروید، مجبورشوید دراثر حوادث بعد ازترکیدگی لاستیک به بیمارستان مراجعه کنید . 

لرزش های زیاد

وجود لرزش در خودرو درهنگام رانندگی ، تاحدودی غیر قابل اجتناب است ، مخصوصاً اگر بر روی جاده‌هایی با آسفالت بد رانندگی کنید، اما بعد از چند وقت که با خودرویتان رانندگی کنید، می‌توانید میزان طبیعی لرزش را تشخیص دهید. در صورتی که لرزش خودرو زیاد است، عوامل زیادی می‌توانند علت آن باشند . یکی از این عوامل می‌تواند بالانس نبودن لاستیکهای خودرو باشد، یا اینکه مشکلی درکمک فنر خودروی وجود داشته باشد. اما این لرزش می‌تواند در نتیجه وجود مشکلی در داخل لاستیک شما هم باشد. حتی اگر لاستیک خودرو منشا این مشکل نباشد، لرزشهای مداوم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لاستیک خودرو شود. بنابراین اگر خودروی شما به ویژه در جاده‌های بد لرزشهای شدیدی دارد حتما خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید .