ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
برترین خودروهای برقی جهان چه نام دارند ؟
نویسنده : Melika Piri

برترین خودروهای برقی جهان چه نام دارند ؟

 

 

خودروهای برقی و الکتریکی یکی دیگر از دسته بندی های بسیار محبوب در صنعت خودرو می باشد که بازار بسیار داغ و پر تب و تابی را دارد چرا که یکی از مهم ترین موضوعاتی که در همه جای جهان مطرح است محیط زیست پاک و هوای سالم می باشد که امری بسیار جدی و حیاتی برای بقاء می باشد , به همین جهت این امر سبب شد که خودروسازان و کمپانی های بزرگ خودروسازی در تمام جهان , از حدود یک قرن پیش تصمیمی جدی بر مبنای تولید خودروی برقی بگیرند و پس از آن خودروهای برقی و الکتریکی به هدف کاهش آلودگی هوا , کاهش آلاینده ها و گاز های گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست تولید کنند و همچنین تولید آن را به تولید انبوه برسانند . در این مقاله قصد داریم بیشتر با خودروهای برقی آشنا شویم و تعدادی از بهترین خودروهای برقی را بررسی کنیم , در این مقاله ما را همراهی کنید .

 

بهترین خودروهای برقی در جهان کدام اند ؟

1 . شورولت بولت EUV

بهترین خودروهای برقی در جهان کدام اند ؟

یکی از جدید ترین و برترین خودروهای برقی یا الکتریکی را خودروی شورلت بولت EUV دانست که محصولی از شرکت جنرال موتورز می باشد که خودروای با طراحی متفاوت راهی بازار جهانی نموده است . از مشخصات این خودرو میتوان به پکیج باتری با توان 65 کیلو وات ساعتی اشاره نمود که از طریق پیشرانه ای الکتریکی با نهایت قدرت 201 اسب بخار و نهایت گشتاور 360 نیوتن متر را تولید میکند که نیروی تولید شده به چرخ های جلویی انتقال پیدا میکند . همچنین این خودرو با یکبار شارژ شدن قادر به پیمودن مسافتی در حدود 416 کیلومتر می باشد . از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به میزان شارژ آن اشاره نمود که خوشبختانه این خودرو دارای قابلیت شارژ سریع ی باشد و در 30 دقیقه شارژ قابلیت پیمودن مسافتی 161 کیلومتری می باشد اما لازم به ذکر است که درصورت اتصال به شارژر های خانگی , شارژ شدن این خودرو نیاز به 7 ساعت زمان می باشد .

 

2 . هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5

 هیوندای آیونیک یکی از جدید ترین خودروهای رونمایی شده می باشد که از پلتفرم E-GMP مشترک با کیا EV6 بهره میبرد که در دو مدل باتری 58 یا 72.6 واتی و قدرت پیشرانه دو موتوره و تک موتوره برقی ایونیک 5 را بهره میبرد . در صورت استفاده از باتری 72.6 کیلو واتی , پیشرانه تمام چرخ ایونیک با نهایت قدرت 301 اسب بخار و نهایت گشتاور 604 نیوتن متر گشتاور را تولید میکند . از دیگر مشخصات این خودروها میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره نمود که برای رسیدن به این شتاب به 5.2 ثانیه زمان نیاز است و حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت را برخوردار است اما در صورت استفاده از باتری 58 واتی شتاب صفر تا صد خودرو به 6.1 ثانیه میرسد . همچنین این خودرو از یک شارژر 350 واتی بهره میبرد که با 5 دقیقه شارژ, قادر به پیمودن 100 کیلومتر می باشد .

 

3 . تسلا مدل 3

 تسلا مدل 3

یکی از کمپانی هایی که اقدامی جدی برای عرضه خودروهای تمام برقی نمود , کمپانی تسلا بود که نسل نوینی از خودروهای تمام برقی را عرضه کرد . از مشخصات فنی این خودرو میتوان به موتور برقی عقب آن اشاره نمود که 283 اسب بخار قدرت دارد و موتور جلویی خودرو نیز دارای قدرتی معادل 197 اسب بخار قدرت دارد که شتاب صفر تا صد این خودرو در 3.2 ثانیه رقم میخورد و سرعت این خودرو معادل 260 کیلومتر بر ساعت می باشد . برد حرکتی این نسخه (Performanc) برابر با 481 در ازای یک مرتبه شارژ محقق میگردد. همچنین این خودرو از یک گیربکس تک سرعته بهره میبرد که وظیفه انتقال نیروی موتور برقی را به تمام چرخ ها را بر عهده دارد .

 

4 . اشکودا آنیاک IV

 اشکودا آنیاک IV

کمپانی اشکودا خودرویی بر اساس پلت فرم MEB ارائه نموده است که با ID.4 مشترک است که یکی از جدیدترین خودروهای برقی در جهان می باشد . درواقع احتمال این که برند خودروی اشکودا را نشنیده باشید زیاد است چرا که برند اشکودا یکی از برند های زیر مجموعه فولکس واگن است . از مشخصات فنی این خودرو میتوان به دو موتور برقی آن اشاره نمود که به طور مجموع دارای 302 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاورد تولید میکنند . همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو در 6.2 ثانیه محقق میگردد و نهایت سرعت این خودرو به 180 کیلومتر بر ساعت میرسد.

 

5 . فولکس واگن ID.4

 فولکس واگن ID.4

فولکس واگن ID.4 یکی از خودروهای برقی کراس اوور است که نسبت به دیگر رقبای خود از ارزش خرید بالایی برخوردار است که نسبت به قیمتی که دارد از آپشن ها و ام/کانات ایمنی خوبی برخوردار است . از مشخصات فنی این خودرو میتوان به به موتور برقی واقع بر روی محور عقب اشاره نمود که که تا قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 309 نیوتن متر را فراهم میکند . همچنین لازم به ذکر است که این خودرو مجهز به باتری 82 کیلو وات ساعتی می باشد که این باتری در مقایسه با رقبای خود همانند خودروی هیوندا کنا یا نیسان لیفت و ... برتری دارد . همچنین این خودرو قادر است تا با یکبار شارژ 400 کیلومتری را بپیماید . همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو در 8.5 ثانیه محقق میگردد و نهایت سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت می باشد.