ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
هزینه نگهداری خودرو های لوکس و مدل بالا
نویسنده : Sadeghhaghighat

هزینه نگهداری خودرو های لوکس و مدل بالا

یکی از پر دغدغه ترین دارندگان خودرو های لوکس و گرانقیمت که اکثر افراد دارند هزینه بالای نگهداری و سرویس این خودرو ها هستند که هر چقدر هزینه خرید خودرو بالا می رود هزینه استحلاک نیز بالا می رود . بیشتر شرکت های خودرو سازی برای جذب و نگهداشتن مشتریان خود مجبورند تا آپشن ها ، امکانات رفاهی و قدرت خودرو را بالا ببرند تا از دنیای امروزی دور نمانند و این بروزرسانی چیزی جز هزینه گزاف برای مصرف کننده نیست البته این هزینه ها برای راحتی راننده است و به قول گفتنی هر چقدر پول بدی همان قدر آش می خوری .

 

تعمیرکاران و تکنسین های متعددی در کشور های مختلف در زمینه تعمیر خودرو فعالیت دارند برخی از این تعمیر کاران حرفه ای و برخی دیگرشان هم مبتدی هستند که اگر برای سرویس خودرو به یکی از این مراکز غیر مجاز مراجعه کنیم ممکن است به جای رفع مشکل ، مشکل را دو برابر کنند و به همین جهت رانندگان از هزینه های بالای خودروشان  همیشه معترضند البته اکثر خودرو های ایرانی کم مصرف هستند و این هزینه بالا مختص خودرو های خارجی می باشد . خودرو های مدل پایین هم از این ماجرا دست کمی ندارند ، واضح است که خودرو های بالای ده سال کارکرد دیگر عمرشان را کرده اند .

 

طبق میانگین کارکرد خودرو های شخصی در طول سال 20000 کیلومتر می باشد و اگر به طور متوالی و مناسب سرویس های دورهای انجام شود خودرو کمتر دچار نقص فنی می شود . اگر شما مالک انواع پورش یا مرسدس بنز هستید ، هزینه ای مابین 2 تا 5 میلیون تومان را برای تعویض روغن پیشرانه اتومبیل خود کنار بگذارید . این هزینه برای مازراتی گرن توریسمو با دستمزد و همچنین تعویض فیلتر و... حدودابه 4.5 میلیون تومان خواهدرسید . روغن مورد نیاز این گونه خودروها برای هر لیتر در بازار بین 70 تا 110 هزار تومان فی می خورد که در حجم 7 تا 10 لیتر با اجرت تعویض و سایر قطعاتی همچون فیلتر روغن و... قیمتی فضایی خواهد داشت .

 

لاستیک خودرو یکی از مهم ترین قطعاتی است که باید در زمان معین حتما تعویض کرد. خوشبختانه در این مورد بازار تایر در کشورمان وضعیت نسبتا خوبی دارد و به راحتی می توان هر نوع تایر مناسب خودرو تان را پیدا کنید، البته به شرطی که  اگر خودروتان  خاص و کم یاب نباشد . لاستیک های استاندارد و اغلب پهن و فاق کم معمولا برای خودرو های گران قیمت استفاده می شود که با قیمت های بالا در بازار قابل خرید هستند . این تایرها از کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه، بریتانیا ، عراق و خصوصا دوبی به کشورمان وارد می شوند. تایرهای خودروهای لوکس با ضمانت کارکرد زیاد، ضمانتنامه کتبی و... به فروش می رسند و کمتر در بازار دیده می شود که نمونه های تقلبی قابل خریداری باشند.

 

برچسب ها :