ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
مازراتی لوانته 2020
نویسنده : Sadeghhaghighat

مازراتی لوانته 2020

کمپانی خودرو سازی مازراتی اولین نمونه شاسی بلند خود را در سال 2016 میلادی و در نمایشگاه های خودرو ژنو و نیویورک به نمایش گذاشت . این مدل که لوانته نام داشت ، بر اساس خودروی مفهومی کوبانگ ساخته شده که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2011 میلادی به نمایش در آمده بود . مازراتی لوانته که در کلاس بدنه خودرو های شاسی بلند سایز متوسط لوکس قرار دارد ، با تولید نیرو و گشتاور و قابلیت‌های دینامیکی بسیار بالا، رقبایی مانند پورشه کاین ، بی ام و x6 و x5 ، مرسدس بنز GLE  را پیش رو داشته و قیمتی در حدود 73.000 دلار در بازار جهانی دارد . رینگ و لاستیک استفاده شده در 265/40/21 می باشد .

 

بخش جلویی این خودرو شاسی بلند بسیار شبیه به سایر تولیدات شرکت مازراتی بوده و جلو پنچره و چراغ‌های جلویی آن شباهت بسیار زیادی با مدل گیبلی دارد . جلو پنجره با 8 ردیف به رنگ کروم تزئین شده و چنگک سه پره مازراتی در بخش میانی آن قرار گرفته است. خط جانبی نیز از بالای چراغ‌های جلویی شروع شده و با رسیدن به گلگیرهای عقبی با یک قوس نیم دایره‌ای به بخش زیری شیشه عقب می‌رسد . در بیشتر بخش‌ها، کابین مازراتی لوانته با استفاده از چرم پوشیده شده و ساعت مخصوص و سنتی این شرکت در بخش میانی داشبورد خودنمایی می‌کند .

 

بر اساس نظر منتقدین سیستم اطلاعاتی / سرگرمی موجود در این خودرو نیز از توانایی‌های بالایی برخوردار بوده و عملکردی بسیار بهتر از سایر رقبای موجود در این کلاس بدنه دارد . با توجه به این مساله که مازراتی لوانته یک خودروی شاسی بلند بوده و بازار هدف اصلی آن خانواده‌ها هستند، فضای موجود در کابین این خودرو اهمیت بسیاری زیادی داشته و یکی از مهمترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید . فضای راننده و سرنشین جلو در این خودرو بسیار زیاد بوده ولی در بخش عقبی قرار گرفتن سه سرنشین بزرگسال اندکی سخت بوده و در هنگام طی مسافت‌های طولانی موجب خستگی سرنشینان می‌گردد. اما در مجموع این خودرو کاربردی ترین کابین را در بین سایر تولیدی شرکت مازراتی دارد. بنا بر گفته مازراتی این شرکت برنامه‌ای برای تولید و عرضه کابین با 7 سرنشین ندارد .

 

با وجود خط سقف منحنی شکل، صندوق عقب و فضای بار مازراتی قابل قبول بوده و حجمی معادل 580 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار داده که رقمی مناسب برای یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط به حساب می‌آید . استفاده از تکنولوژی‌ها روز تضمینی برای کیفیت رانندگی برای یک خودرو نبوده اما مازراتی لوانته نمونه‌ای است که تجهیزات نصب شده در آن مانع از بیش فرمانی و کم فرمانی گشته و به راحتی از پیچ‌های جاده حتی با سرعت‌های بالا عبور می‌نماید. این ویژگی‌ها مازراتی لوانته را در مکانی بالاتر از تمامی رقبای خود قرار داده است. در این خودرو کامپیوتر مرکزی به طور مداوم به رصد و بررسی مرکز ثقل خودرو پرداخته و با توجه به زاویه پیچ و وزن خودرو و سرنشینان، بهترین تنظیمان ممکن برای سیستم تعلیق و کمک فنرها را انتخاب می‌نماید .

 

عملکرد این خودرو در مسیرهای خارج از جاده و خاکی نیز بالا است. سیستم کمک فنر قابلیت تنظیم در 5 حالت مختلف را داشته که دو نمونه از آنها مخصوص این نوع مسیرها هستند. با انتخاب مدل رانندگی خارج از جاده، فاصله خودرو از سطح زمین با افزایشی 40 میلیمتر روبرو شده که علاوه بر ظاهر وحشی‌تر، مانع خراشیدگی اجزای گرانقیمت بخش زیرین خودرو می گردد . برای مازراتی لوانته سه نوع پیشرانه مختلف در نظر گرفته شده است. دو نوع از این موتورهای با سوخت بنزین کار کرده و یک نمونه نیز دیزلی است. پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری مجزه به سیستم توربوشارژر دوبل بوده و مدل دیزلی نیز از سیستم توربو تک استفاده می‌کند .

برچسب ها :