ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بررسی تویوتا پرادو 2018
نویسنده : Sadeghhaghighat

بررسی تویوتا پرادو 2018

تویوتا نسل جدید خود را که خودرویی محبوب در بین طرفدارانش بود را با نام  پرادو برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرد که در ادامه نگاهی به مشخصات و نقاط مثبت و منفی این خودرو خواهیم داشت . تویوتا پرادو در تاریخ حیات خود جزء خودروهایی است که تغییرات بسیار جزئی را تجربه کرده است و گفتنی است این ثابت بودن موجب جلب بیشتر مخاطب بوده و از این نظر می‌توان آن را همانند پورشه ۹۱۱ دانست .  پرادو را اگر با تویوتا لندکروز مقایسه کرد نسخه‌ای کوچک‌ تر و شهری تر از خودروی لندکروز می باشد . البته پرادو نیز همانند برادر بزرگ ترش یک خودروی شاسی بلند تمام عیار است و از شاسی نردبانی بهره مند است. این خودرو در مدل جدید خود از موتور دیزلی جدیدی بهره مند است که راندمان مناسبی دارد ضمن اینکه قابلیت آفرود این خودرو نیز بسیار خوب است و می‌توان گفت که در کلاس خود بهترین است .

 

از نظر امکانات این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و برای مثال در کنسول مرکزی آن یک یخچال تعبیه شده است ، پرادو برای سال ۲۰۱۸ تغییرات ظاهری را نیز به خود دیده است به طوری که بخش های همانند کاپوت جلو، چراغ های اصلی و سپرها تغییر یافته اند ضمن اینکه طراحی سپرها به گونه ای انجام شده تا به افزایش قابلیت های خارج جاده‌ای این خودرو کمک کنند .  در قسمت عقب چراغ ها نیز دارای چیدمان داخلی جدیدی می باشد . داخل کابین پرادو هم شاهد تغییرات اساسی می باشد به طوری که کنسول مرکزی ، داشبورد و نمایشگرها همگی جدید هستند . پرادو و در نسل جدید خود همچنین برای نخستین بار به سیستم ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابر پیاده نیز مجهز شده است ضمن اینکه امکانات دیگر این خودرو نیز شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط و چراغ های هوشمند می شود که این امکانات نیز برای نخستین بار در این مدل عرضه می‌شوند .

 

این خودرو در بازار استرالیا با قیمتی ۵۳ هزار دلار آغاز و در کامل ترین نسخه به ۸۴ هزار دلار می رسد . شما با نگاهی به لیست امکانات و آپشن های  فول ترین نسخه داشته باشید باید به مواردی همچون رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی ، صندلی هایی با تنظیم الکتریکی ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم رهیاب ماهواره ای، چراغ های هوشمند LED ، چراغ های روشنایی در روز LED ، پروژکتورهای LED ، باربند سقفی ، رکاب جانبی ، شیشه های دوجداره ، تهویه اتوماتیک سه منطقه ای ، قفل دیفرانسیل در قسمت عقب ، تودوزی چرم ، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم ، تهویه صندلی های جلو، کول باکس ، سیستم صوتی با ۱۴ عدد بلندگو، مانیتور چند منظوره سقفی ، سیستم تغییر حالت های مختلف رانندگی، سیستم کنترل پیمایش، سانروف برقی، طرح چوب کابین ، بلوتوث و درایور بلوری را نام برد .

 

پرادو ۲۰۱۸ با یک پیشرانه  توربو دیزل چهار سیلندری عرضه می‌شود که حجم موتور آن ۲.۸ لیتر است و می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند . نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند . از نظر مصرف سوخت نیز این خودرو نسبت به هم رده های خود در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد به طوری که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است . فضای داخلی پرادو نیز بسیار خوب است به طوری که سرنشینان هیچ مشکلی از نظر فضای پا و فضای بالای سر ندارند. یخچال تعبیه شده در داخل خودرو نیز گنجایش چهار عدد بطری را دارد . در کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر لمسی رنگی با ابعاد ۸ اینچ نصب شده است، البته محل نصب آن طوری است که اگر در هنگام رانندگی با خودرو آن را نگاه کنید کمی حواس شما را پرت خواهد کرد .

 

پرادو نسل جدید از نظر توانایی های حرکتی نیز نسبت به رقبا پیشرفته تر شده است به طوری که می تواند یک  تریلری با وزن ۳ هزار کیلوگرم را یدک بکشد . سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع دوبل جناغی در جلو و فنر لول در عقب است و آنتی رول بار و میل موجگیر نیز در سیستم تعلیق این خودرو وجود دارند که هندلینگ و و چسبندگی مناسبی را برای تویوتا پرادو به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع ۵ اتصالی فعال است و قابلیت تنظیم ارتفاع صورت خودکار را نیز دارد. البته به صورت دستی نیز می توان ارتفاع خودرو را در سه مرحله تنظیم کرد .

برچسب ها :