ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
مزایا و معایب انواع رینگ ها
نویسنده : Melika Piri

مزایا و معایب انواع رینگ ها

اکثرما در خیابان ها برروی خودروهای متفاوت رینگ‌هایی دیده ایم ولی آیا شده فکرکنیم که آیا رینگ‌های خودرو علاوه بر‌ زیبایی برروی‌خودرو‌ تاثیر دیگری هم دارند؟

دراین مقاله با ما همرا باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

اگرماشین باز باشید میدانید که رینگ ‌ها نقش به سزایی در زیبایی خودرو ها دارند و جلوه اسپرتی به خودرو میدهد.

یکی از انتخاب های جوانان اسپرت پسند پس ازخرید خودرو خرید رینگ‌ اسپرت میباشد به این علت که یک تیک‌اف بینظیر را برای آنها فراهم میسازد اما پس از مدتی متوجه این موضوع خواهند شد که استهلاک ماشین ها بیشتراز انچه که به آنها گفته شده میباشد و باید هزینه هایی همانند عوض کردن لاستیک , جلو بندی ,هزینه های مربوط به سیستم تعلیق و... بپردازند.

رینگ اسپرت

 

برای همه اتومبیل‌ها میتوان ازرینگ های‌اسپرت استفاده کرد و قابلیت هایی مانند زیبایی بخشیدن به خودرو خود و راحت‌ تر چرخیدن فرمان وعملکردهای بهتر‌‌‌دربخشهای دیگر خودرو را میتوان مشاهده کرد.

 

رینگ‌های اسپرتی که با استناندارهای خودرو شما هماهنگ باشد تاثیر به سزایی درعملکرد خودرو شما دارند همانند قدرت مانور پذیری بیشتر وعملکرد هایی بیشتری که در ادامه به آنها میپردازیم. استفاده ازانواع‌ بزرگتررینگ‌ها نیاز به لاستیکی‌ پهن ترو باریکتر نسبت به حالت استاندارد را به وجود می آورد.وقتی که لاستیک ها بزرگتر باشند راننده تفاوت بین لاستیک پهن و باریکتر را با حالت استاندارد واولیه خودروی خود را خود متوجه خواهد شد.

 

وقتی که از لاستیک‌های پهن و با ارتفاع کم استفاده شود,شاهد کاهش راحتی و نرمی خودرو خود خواهیم شد و به این ترتیب عمر کمک فنرها به مرور زمان کم میشوند و برای مثال باعث میشود که هنگام عبور از کوچکترین دست انداز ها ماشین تکان شدیدی بخورد و صدای زیادی را داخل اتاقک ماشین ایجاد کند و ضرباتی که از طریق لاستیک و سیستم‌ تعلیق را به خود جذب میکند و مستقیم به سیستم جلو بندی انتقال میدهد.

رینگ اسپرت

مزایا و معایب استفاده از رینگ های اسپرت :

1.اگررینگ اسپرتی که برای خودرو خود انتخاب میکنید مناسب و استاندارد خودرو خود باشد باعث میشود که قدرت فرمان پذیری آن بالا برود. 

2.قدرت مانور درآن زیاد میشود.

3.طبیعی است که استفاده ازرینگ های اسپرت زیبایی خودروی شمارا افزایش میدهد پس میتوان به زیبا کردن خودرو توسط رینگ‌های اسپرت اشاره کرد.

4.رینگ‌های اسپرت در خودروها به دلیل سطح افزایش تماس لاستیک خودرو با آسفالت به کاهش خط ترمز وکاهش سریع ترسرعت خودرو به هنگام ترمز گرفتن منجر میشود.

5.سفت و سخت شدن فرمان یکی از معایب رینگ‌های اسپرت است  به طوری که هنگام چرخاندن فرمان باید انرژی بیشتری مصرف کنید و البته این امر در خودروهایی با سیستم هیدرولیک کمتر خواهد بود.

6.عمده ترین عیب آنها قیمت زیاد آنها واغلب برای عوض کردن رینگ ولاستیک آدمهایی که متخصص نیستند انجام میدهند و باعث خسارات مالی وجانی میشود.

7.هنگامی که ازرینگ‌های اسپرت استفاده میکنیم سطح تماس لاستیک با زمین افزایش پیدا میکند و این امرباعث سخت شدن فرمان میشود و باعث میشود برای به حرکت در اوردن فرمان به نیروی بیشتری نیاز داشته باشیم.

 

 رینگ های اسپرتی که مناسب هستند!

خودروسازان معمولا از رینگ‌هایی ازجنس فولاد استفاده میکنند وتولید کنندگان ماشین‌های اسپرت وسوپراسپرت ازجنس آلومینیوم وآلیاژاستفاده میکنند. آلیاژهای مختلفی برای ساخت رینگ های اسپرت وجود دارند که باتوجه به استحکام وشرایط لازم برای استفاده شدن قیمت آنها فرق می کند وعلت این که تولید کنندگان رینگ های آلومینیومی را بیشتر ترجیح میدهند این است که رینگ‌های فولادی از رینگ‌های آلومینیومی سبک تراست ولازم به ذکر است که برای خودروهای لوکس وگران قیمت رینگ‌های کربنی به کار میرود که استحکام بالایی دارند و سبک هستند و این نوع رینگ ها ازسایر رقبای خود گران تر هستند والبته کیفیت خیلی خوبی دارند.

 رینگ آلومینیومی

تفاوت رینگ های آلومینیومی و فولادی و آلیاژ

رینگ‌های فولادی وآلومینیومی تفاوت‌های مشخصی با هم دارند اما با رسیدن به فصل سرما انتخاب بین این دو نوع رینگ ,یعنی فولادی وآلومینیومی سخت میشود.

 رینگ‌های آلیاژی وآلومینیومی نسبت به رینگ‌های دیگرظاهری زیباتری دارند اما ظاهری زیبا به تنهایی کافی نیست!

 یکی ازمهمترین معیارانتخاب دررینگ ها استحکام, قدرت, مقاوت در برابر ضربه های احتمالی و قدرت میباشد.

 رینگ‌های خودرو باید مقاومت واستحکام بالایی دربرابرچاله ها و دست اندازهای مداوم و چاله ها داشته باشند وعلاوه براین که مقاومت واستحکام بالایی دارند باید سبک باشند تا درعملکرد خودرو خللی ایجاد نکنند.

بر اساس بررسی های انجام شده رینگ های آلومینیومی مقاومت بیشتری نسبت به رینگ‌های فلزی را دارد.

 رینگ‌های آلومینیومی تا سقف 23 تن را هم مقاومت میکند و پس ازاین که مقاومت آنها تمام میشود آنها به طور سریع  ناگهان خورد میشوند اما رینگ های آلومینیومی استحکام کم تری دارند و وقتی مقاومت آنها تمام میشود آنها خمیده میشوند و مانند رینگ‌های آلومینیومی خورد نمیشوند.

 

بررسی مزایا و معایب رینگ های آلومینیومی و فولادی

 همانطور که گفته شد رینگ‌های آلومینیومی وآلیاژی مقاومت بهتری نسبت به رینگ های فولادی دارند و نکته اینجاست که میتوان گفت رینگ های آلیاژی وآلومینیومی را یک بار میتوان استفاده کرد یعنی این که پس ازاین که فشار خیلی بیشتری به رینگ‌های آلومینیومی وآلیاژی وارد شوند آنها خورد میشوند و‌قابلیت استفاده مجدد وتعمیر را ندارند ولی رینگ‌های فولادی فشار کمتری را تحمل میکند و سپس خم میشود و میتوان آن را تعمیر کرد . رینگ های فلزی تنوع کمی دارند و دارای 16 سایز یا کمتر هستند از آن سو,رینگ‌های آلیاژی وزن کمتری دارند و شتاب و در شتاب بیشتر خودرو نیز نقش دارند و رینگ‌های آلومینیومی دارای ظاهری زیبا هستند.