ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
خودرو سدان محبوب ایرانیان
نویسنده : Behrooz

خودرو سدان محبوب ایرانیان

سدان که برگرفته از کلمه sedan در انگلیسی است یا همان سالون ، به خودروهایی گفته می شود که اصطلاحاً دارای صندوق عقب مجزا و بزرگ بوده و می توان از آن برای حمل حجم زیادی از کالاها در سفرهای برون شهری جهت خانواده های پر جمعیت استفاده کرد . در اصطلاح خودرو سدان دارای چهار درب و دو ردیف صندلی مناسب جهت سرنشینان خودرو می باشد .

در خودرو های سدان اغلب از سه جعبه و سه ستون استفاده می شود . بطور مثال می توان از خودرو های داخلی از جمله سمند ، پراید و ... نام برد . یکی از دلایل بسیار مهم در استفاده ایرانیان از خودرو های سدان ، راحتی اتاق و بزرگی صندوق عقب آن است ، که در سفر های درون شهری و برون شهری باتوجه به جمعیت بالای خانواده های ایرانی و اینکه اکثر سفر های آنها با خودرو شخصی انجام می پذیرد ، بسیار مناسب است .

پژو 206 و پراید در بدو ورود به خط تولید شرکت در ایران خودرو و سایپا ، خودرویی هاچ بک بوده که از نظر فضای صندوق عقب ، خودروی بسیار کوچک و غیر قابل استفاده بودند . ضاعقه ایرانی باعث شد این دو خودرو به سرعت به مرحله تولید نزدیک شده و امروز خودرو پژو sd 206 با هزینه بسیار بالا برای شرکت ایران خودرو جهت طراحی و ساخت و پراید 131 و 132 یکی از پر طرفداران بازار ایران خودرو باشند .

مسائل فنی خودرو های سدان :

خودرو های سدان دارای سطح کنترل بالا در پیچ های تند جاده بوده و از نظر ضریب ایمنی نمره قابل قبولی را در این مورد بدست آورده اند . وجود صندوق عقب بزرگ خودرو باعث شده ، شاسی بلند تری برای این خودرو ها طراحی شود و در تصادفاتی که از ناحیه عقب خودرو صورت می پذیرد سرنشینان ردیف عقب خودرو دچار آسیب کمتری شوند . شما نمی توانید یک ایرانی اصیل را از خرید خودرو سدان منصرف کنید . همیشه در پارکینگ منزل ما ایرانی ها یک خودرو سدان وجود دارد که نشانه اصالت ما در انتخاب خودرو است .

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ایمنی و راحتی در سفر با خودرو را مهمتر از سرعت و شتاب آن می دانید به شما پیشنهاد می کنیم خودرو سدان را بعنوان اولین انتخاب خود در نظر بگیرید .

برچسب ها :