ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چگونه از سرقت رفتن خودریمان جلوگیری کنیم؟
نویسنده : Melika Piri

چگونه از سرقت رفتن خودریمان جلوگیری کنیم؟

اگر شما یکی از افرادی هستید که دارای وسیله نقلیه یا خودرو میباشید قطعا شده که ترس سرقت رفتن خودرو شمارا بترساند و به فکر فرو ببرد و همانطور که میدانید خودرو و لوازم داخل خودرو طعمه شیرینی برای سارقان میباشند و هر آن ممکن است خودروی شما یا وسایل و قطعه های مهم خودروی شما به سرقت برود و در حال حاضر با شرایط اقتصادی این امر بیشتر شده و همانطور که میدانید قیمت خودرو بسیار بالا رفته برای همین امر سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو نیز دو چندان شده است . برای اینکه ما بتوانیم از وسیله نقلیه خودمان محافظت کنیم نیاز به انجام یک سری کارها داریم که امنیت خودروی ما را بالاتر میبرند و خودرو را از خطر سرقت دور میکند با ما همراه باشید تا راه حفاظت و نگهداری از خودرو را به شما بگوییم.

 

چگونه کاری کنیم که خودرو به سرقت نرود؟

در سال های نچندان دور لوازمی همچون قفل فرمان یا یک قفل پدال یا دزدگیر میتوانست مانع سرقت رفتن خودرو ها شود و امنیت خودرو را حفظ کند ولی در حال حاضر این نوع قطعات برای سرقت نرفتن خودرو کافی نیست و بودنشان هم الزامی میباشد و حتی گاهی اوقات میتواند مانع دزدیده شدن خوودرو شوند ولی با پیشرفت تکنولوژی قطعات دیگری هم وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانیم حتی در موقع سرقت رفتن خودرو, خودرو را پیدا کرد یا بیشتر اوقات مانع سرقت رفتن خودرو میشوند که در ادامه به آنها میپردازیم.

 

1 . جی پی اس خودرو برای امنیت

در حال حاضر جی پی اس یکی از بهترین راه های امنیت در تمام دنیا میباشد به این علت که حتی اگر خودروی شما به سرقت رفت , با ردیبابی جی پی اسی که به خودروی شما متصل میباشد میتوانید مکان دقیق خودرویتان را پیدا کنید و در صورت استفاده از جی پی اس برای خودرویتان , خودتان حس امنیت بیشتری از خودروی خودتان خواهید داشت و دیگر ترس سرقت رفتن خودرو شما را آزار نمیدهد.

 جی پی اس برای امنیت خودرو

2 . قفل فرمان و قفل پدال

طبیعتا شمایی که صاحب خودرو هستید اسم قفل فرمان یا قفل پدال به گوشتان خورده و احتمالا میدانید که این دو قطعه یکی از مهم ترین اجزا برای امنیت خودرو میباشد و این دو قطعه توانایی این امر را دارند که بتوانند سرقت خودرو را به تاخیر بیاندازد به این علت که سارقان میتوانند قفل فرمان یا قفل پدال را باز کنند ولی هنگامی که خودرو شامل قفل پدال و قفل فرمان باشد طول میکشد تا سارق بتواند خودرو را به سرقت ببرد و ممکن است شما در این مدت بتوانید به خودرویتان نزدیک شوید و مانع سرقت رفتن خودرویتان شوید و ممکن است حتی سارقان شیوه باز کردن قفل فرمان یا قفل پدال را بلد نباشد و از دزدیدن خودروی شما منصرف شود و خودرویتان در امان بماند.

 قفل فرمان برای خودرو

3 . قفل کاپوت

همانطور که میدانید داخل کاپوت خودرو قطعه های بسیار مهمی وجود دارند که بودن آنها در خودرو الزامی میباشد برای همین امر برای این که سارقان نتوانند به قطعات همچون باتری خودرو یا کامپیوتر خودرو دسترسی پیدا کنند قفل کاپوت برای خودرو لازم میباشد . این قفل بسیار مهم و پر کاربرد در بازار ایران  به فروش میرسد و پیشنهاد میشود حتما برای امنیت قطعات خودرویتان از این قفل استفاده کنید.

 قفل کاپوت

4 . قفل رینگ

افرادی که صاحب خودروهای مدل بالا هستند رینگ های خودرویشان وسوسه ای هیجان انگیز برای سارقان میباشند و قفل رینگ یکی از قطعات امینیتی میباشد که به خوبی نقش امنیت از خودرو را به خوبی ایفا میکند و مناسب افرادیست که میخواهند از لاستیک خودروی خود محافظت کنند. این نوع قفل به دو نوع در بازار عرضه میشود که نوع اول حالت ساده تری دارد که که حالت قفل همانند پیچ میباشد و به رینگ خودرو متصل میشود و برای باز کردن این نوع قفل ها حتما باید مجهز به آچار مخصوص باشید زیرا با آچار معمولی باز نمیشوند و نوع دوم قفلی حالت چنگال مانند است که به صورت همرنان به رینگ و لاستیک وصل میشوند و از سرقت آنها جلوگیری میکند.

 رینگ خودرو

5 . ضد سرقت و دزدگیر

اگز بر خودروها دقت کرده باشید ضد سرقت بر روی تمام خودرو ها نصب شده است اما دزدگیر هایی هستند که نسبت به دزدگیری که بر روی خودرو که به طور پیش فرض متصل است , پیشرفته تر میباشد و سطح امنیت آنها نسبت به دزدگیرهای که بر روی خودرو متصل هستند خیلی بیشتر است.دزدگیری که شما خریداری میکنید امکانات آن وابسته به  قیمتی است که بابت آن پرداخت میکنید و دزدگیر هایی که به نسبت قیمت بالاتری دارند دارای امکانات و تنوع بالایی هستند و نکته ای دیگر این امر میباشد که اگر قصد خرید همچین دزدگیر هایی را دارید باید به نوع خودروی خود و امکانات آن توجه کنید.

 

6 . قفل زاپاس

یکی از سرقت هایی که آمار بسیار بالایی دارند قفل زاپاس میباشد . در خودروهای داخلی برای لاستیک زاپاس خودرو فضایی تعبیه شده که مخصوص  نگهداری لاستیک زاپاس میباشد و باز کردن در صندوق برای سارقان کاری آسان میباشد و قفل زاپاس ایمنی این قسمت را بالا یبرد و نمیگذارد سارقان بتوانند زاپاس لاستیک خودرویتان را به سرقت ببرند.

 

بدون تجهیزات خودرویتان را امن کنید!

کاری کنید تا خودرویتان روشن نشود! احتمالا از این جمله تعجب کردید  ولی یکی از راه هایی که میتواند خیلی از خودرویتان نگهداری کند این امر میباشد که کاری کنید که خودرویتان روشن نشود. روشن نشدن خودرو به این منظور که پس از این که کارتان با خودرو تمام شد و قصد پارک کردن خودرویتان در مقصدی غیر از پارکینگ داشتید به عنوان مثلا میتوانید سر باتری خودرویتان را جدا کنید و این کار باعث میشود ماشین شما روشن نشود و اگر سارقی قصد دزدیدن خودروی شمارا کرد , موفق به بردن خودروی شما نمیشود و در این موارد سارق خودرو را رها میکند و مکان را به سرعت ترک میکند.

 

وسایل قیمتی و چیزهایی که باعث جلب توجه میشود را در خودرو رها نکنید!

یکی از کارهایی که سارقان را ترقیب به دزدی میکند دیدن وسایل مهم و قیمتی در خودروی شما میباشد. با وسایلی همچون کیف پول , لپتاپ یا موبایل میتوانید سارقان را تحریک کنید تا از مال شما دزدی کنند پس این جور وسایل را در خودرو به هیچ وجه قرار ندهید چون خطر سرقت خیلی بالا میرود.