ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
قوانین دودی کردن خودرو به چه صورت میباشد؟
نویسنده : Melika Piri

قوانین دودی کردن خودرو به چه صورت میباشد؟

دودی کردن شیشه های خودرو یکی از جمله اقداماتی میباشد که اغلب مورد پسند مردم است و دارای مزایای بسیاری میباشد همانند این که  اگر شما در شهر که دارای دمای گرمی دارد, سکونت دارید میتوانید برای کم شدن دمای کابین خودرو و جلو گیری از گرما شیشه های خودرویتان را دودی کنید و یکی از مزیت های دیگر دودی کردن شیشه های خودرو این امر میباشد که از این که پوست دستتان هنگام رانندگی بسوزد ,جلوگیری میکند و مانع از برخورد پرتوهای فرابنفش با پوستتان میشود و مزایای دیگری که در ادامه به آنها میپردازیم پس در این مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایلی برای دودی کردن شیشه های خودرو!

در کشور ما شهر هایی وجود دارند که در تابستان دارای گرمای طاقت فرسایی میباشد و میتوان گفت برای افرادی که صاحب خودرو هستند و در شهر های گرم زندگی میکنند دودی کردن شیشه ها یک امری به  شدت الزامی و منطقی میباشد و همچنین خودرو ای که دارای شیشه های دودی باشد قیمت بالاتری نسبت به خودروی مشابه خود دارد و ارزش خودرو را بسیار بالاتر میبرد.

دودی کردن شیشه خودرو

قوانین دودی کردن خودرو به چه صورت میباشد؟

در کشورما دودی کردن شیشه های خودرو با شرایط و قوانین خاصی صورت میگیرد و در صورت رعایت کردن برخی قوانین استفاده کردن از شیشه های دودی در کشورمان مجاز میشود در غیر این صورت اگر غیر از شرایط و قانون گذاری های لازم پیش بریم دودی کردن شیشه مجاز نیست و در آینده مجبور به تعویض آن میشویم که در ادامه قوانین مربوط به دودی کردن شیشه ها در خودرو را خواهیم گفت .

1 . یکی از قوانینی که در صورت رعایت کردن آن میتوان از شیشه های دودی استفاده کرد و این امر مجاز میشود این امر است که سرنشینان خودرو قابل رویت باشند و برای این امر درصدی درنظر گرفته شده که اندازه این درصد بین 35 تا40 درصد میباشد و اگر این امر رعایت نشود و درصد خودرو ها بالاتر از درصد های اشاره شده بود, در آن صورت پلیس راهنمایی رانندگی یا حتی پلیس انتظامی میتواند خودرو را جریمه یا توقیف کند ولی این قوانین برای مسئولین و مقامات کشور متفاوت میباشند و آنها اجازه این امر را دارند که از شیشه های دودی با درصد بالاتری استفاده کنند و این دودی بودن با درصد بالا برای شناسایی نشدن مقامات امری بدیهی میباشد .

2 . علاوه بر اینکه راهنمایی رانندگی و پلیس نیرو انتظامی برای دودی کردن شیشه ها دارای قوانینی میباشند مراکز معاینه فنی نیز دارای قواعدی برای خود هستند که باید صورت بگیرد برای مثال شما به صورت کامل نمیتوانید تمام شیشه های خودروی خود را دودی کنید در اصل شما نمیتوانید شیشه های عقب خودرو را دودی کنید و در صورت دودی کردن شیشه های پشت خودرو مراکز معاینه فنی به شما برگه معاینه فنی را نمیدهند و این قانون دارای دلیل امنیتی برای خود راننده میباشد به این معنی که فردی اگر شیشه هاهی عقب خودروی خود را دودی کند بخشی از دید عقب خود را از دست میدهد و این حالت دارای ایمنی کاملی نمیباشد .لازم به ذکر است که در این مورد دارای استثنا هایی میشود ینی این که اگر خودرویتان را از حالت کارخانه به صورت پیش فرض شیشه ها دودی باشد این امر مشکلی ایجاد نمیکند و در این صورت مراکز معاینه فنی برگه معاینه فنی را میدهند.

مزایا و معایب دودی کردن شیشه های خودرو 

مزایا و معایب دودی کردن شیشه ها چیست؟

همانطور که در مطالب بالاتر راجب بعضی از مزایای های شیشه دودی اشنا شدیم در این قسمت قصد داریم به طور کامل شمارا با مزایا و معایب شیشه های دودی آشنا کنیم.

 

مزایای دودی کردن شیشه ‌های خودرو

همانطور که در مطالب بالاتر اشاره شد به این دلیل که شیشه های دودی میتواند تا حدی جلوی نور مستقیم خورشید را بگیرد و همچنین باعث میشود طول عمر شیشه های ماشین بیشتر شوند و برای مثال اگر به شیشه های خودرویتان ضربه ای وارد شود به علت وجود برچسب, باعث ثابت ماندن شیشه میشود و توانایی این امر را دارد که بتواند تا حدی از شیشه محافظت کند. همچنین باعث میشود خودروی شما ظاهری جذاب تر به خود بگیرد و به علت این که از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری میکند, باعث میشود وسایلی که درون خودرو هستند در امان بمانند. نکته دیگری که یکی دیگر از مزایای شیشه های دودی محسوب میشود این امر میباشد که از افتادن شیشه ها جلوگیری میکند و در برابر خط و خش مقاوم است و طبیعتا شیشه ای که دارای خط وخش نباشد بر زیبایی خودرو می افزاید.

 

معایب دودی کردن شیشه های خودرو

یکی از مهم ترین ایراداتی که بر شیشه های دودی وارد است این امر میباشد که دید راننده را کم میکند و این امر بسیار خطرناک است و میتواند باعث تصادف های بزرگ شود و علت قانون گذاری برای شیشه های دودی در اصل برای دید راننده میباشد و اگر استاندارد هایی که در مطالب بالاتر گفته شد رعایت شود باعث بروز مشکلی نمیشود و باعث ایجاد آرامش برای افرادی که داخل خودرو نشسته اند میشود.

دودی کردن شیشه خودرو به روش دستی 

 چگونه خودمان شیشه های خودرو را دودی کنیم؟

1 . اگر شما قصد دارید خودتان برچسب را به شیشه بچسبانید لازم است کمی حوصله و دقت و اندکی تجربه در این کار داشته باشید تا برچسب , تمیز به شیشه بچسبد.

2 . برچسب هایی که برای دودی کردن شیشه های خودرو استفاده میشوند , بعضی از آنها مانع ورود اشعه UV میشوند و به دلیل دارا بودن این امکان قیمت بالاتری نسبت به دیگر برچسب ها دارد.

3 . اگر شما صاحب خودروی لوکس و گران قیمت هستید پیشنهاد میشود از برچسب های کم رنگ تری استفاده کنید.

4 . توجه داشته باشید که اگر خودتان برچسب را به شیشه چسبانده اید اگر بر روی شیشه اثر انگشت یا حباب به وجود آمده, این ها بعد از گذشت یک روز از بین میروند.

5 . یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید این امر میباشد پس از این که شیشه های خودرویتان را دودی کردید, به مدت یک روز شیشه خودرویتان را پایین نکشید , زیرا در این صورت برچسب به خوبی بر شیشه خودرویتان نمیچسبد.

 

مطلب اخر

این که شما بخواهید شیشه های خودرویتان را دودی کنید این امر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و دودی کردن شیشه های خودرو برای شیشه های خودرویتان هیچ اجباری ندارد و این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که گفته شد دوست دارید شیشه های خودرویتان دودی شود یا خیر و نکته دیگر این امر میباشد که اگر قصد داشتید شیشه های خودرویتان را دودی کنید حتما استاندارد هارا رعایت کنید زیرا این استاندارد ها و قوانین ها فقط برای رانندگی ایمن شما به وجود امده است.