ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
به چه علت در بعضی از مواقع ایربگ خودرو کار نمیکند؟
نویسنده : Melika Piri

به چه علت در بعضی از مواقع ایربگ خودرو کار نمیکند؟

ایربگ خودرو یا کیسه هوا یکی از مهمترین وسیله های ایمنی در خودرو میباشد که وجود آن در خودرو ها بسیار الزامی میباشد . درواقع ایربگ ها خیلی از موقع ها محافظ جان راننده و سرنشینان میشود و نبود آن میتواند باعث شود اتفاقات وحشتناکی رخ دهد. این کیسه ها به هنگام تصادف از خود عملکرد نشان میدهند به طوری که هنگامی که حادثه تصادف رخ میدهد , کیسه های هوا یا ایربگ پر از باد میشود و به شکل بالش در میاید و جلوی سر و بدن راننده و سرنشنینان قرار میگیرد تا به هنگام تصادف سر یا بدن راننده و کمک راننده یا شاگرد و افرادی که در صندلی های عقب نشسته اند به شیشه جلوی خودرو و داشبورد و فرمان اصابت نکند و از صدمه های جانی و ناگوار جلوگیری کند.

 

امروزه در ایربگ های خودرو مجهز تر شده اند و ایمنی آنها بسیار بالاتر رفته و مانع آسیب جدی میشوند , این ایربگ ها تا حد بسیاری تنش هایی که در اثر تصادف به وجود آمده را دفع میکنند و در واقع ایربگ یا کیسه هوا به عنوان محافظی امن در بین راننده و سرنشینان و قطعات خودرو که جنس سختی دارند شود همانند شیشه ها داشبور و اجزای دیگر و در عین این که تنش های به وجود آمده را تا حدودی کم میکند , باعث میشود هنگامی که شما دچار تصادف شدید حرکات غیر ارادی بدن را کاهش دهد و خود این امر بسیار امری مهم میباشد.

 ایربگ درون خودرو

انواع ایربگ یا کیسه هوا در خودرو

 

1 . کیسه هوا و راننده ماشین

این نوع کیسه هوا از اهمیت بسیاری برخوردار است و این نوع ایربگ جز قدیمی ترین ایربگ ها میباشد و علت مهم بودن این نوع کیسه هوا این امر میباشد که اغلب تصادفات از جلو صورت میگیرد . درواقع این نوع کیسه هوا برای حفاظت از سرنشین و راننده ساخته شده تا از اصابت سر و بدن راننده و سرنشین به خودرو جلوگیری کند و محل قرار گیری این نوع کیسه هوا در داشبورد خودرو و غربیلک فرمان میباشد.

 

2 . کیسه هوای جانبی

درواقع این نوع کیسه های هوا برای محافظت از سرنشینان طراحی شده و طراحی آنها از بغل میباشد. کیسه هوای جانبی به دو دسته از کیسه هوا تقسیم میشوند دسته اول کیسه های هوا درون صندلی ها قرار دارند و بعضی از خودروسازان آن را فقط در جلوی خودرو قرار میدهند و هنگام تصادف باز میشوند در دسته دوم در کیسه هوای جانبی,  علاوه بر اینکه کیسه های هوای صندلی های جلو باز میشوند درای کیسه های پرده ای نیز میباشند که در سقف خودرو قرار دارد و به هنگام وقوع تصادف , شیشه را میپوشاند.

 

3 . کیسه هوای میانی

هنگامی که تصادف رخ میدهد این امر امکان دارد که راننده و سرنشین جلو به هم برخورد کنند و کتف های آنها دچار آسیب های جدی شوند و این نوع کیسه هوا باعث میشود هنگام تصادف این نوع آسیب ها به وجود نیاید و این نوع اتفاقات را به کمترین حد ممکن میرساند.

 کیسه های هوا در خودرو

4 . کیسه هوای زانویی

هنگامی که تصادفی رخ میدهد همان طور که میدانید بدن از اختیار خارج میشود و ممکن است با خوردن بدن به بدنه های خودرو , بدن دچار آسیب های جدی شود . در تصادف ها یکی از عضو های بدن که بسیار دچار آسیب های جدی میشوند پاها هستند . در واقع این نوع کیسه های هوا یعنی کیسه هوای زانویی برای آسیب ندیدن پای راننده تعبیه شده که ای نوع کیسه در زیر فرمان قرار دارد و به هنگام تصادف , آسیب هایی که ممکن است به پا وارد شود را به حداقل ممکن میرساند.

 

5 . ایربگ پرده ای عقب

این نوع ایربگ ها مختص به سرنشینان عقب طراحی شده و به هنگام تصادف باعث میشود سرنشینانی که در عقب خودرو نشسته اند دچار کمترین آسیب شوند و اتفاق بدی برای آنها به وجود نیاید. این نوع کیسه هوا هنگامی که تصادف رخ میدهند پر از باد میشود و باعث میشود شدت ضربه کمتر شود.

 

6 . کیسه هوای درون کمربند

همانطور که از نام این نوع کیسه هوا مشخص است , آنها درون کمربند تعبیه شده اند و نسبت به دیگر کیسه های هوا دارای ابعاد کوچک تری هستند. این نوع کیسه های هوا همانطور که گفته شد درون کمربند ها تعبیه شده اند و و دلیل این امر این میباشد که در هنگام تصادف آسیبی از کمربند به ما وارد نشود.

 

7 . کیسه هوای عابر پیاده

این نوع کیسه ها فرقی که با باقی کیسه های هوا یا ایربگ ها دارد این امر میباشد که تا الان هرکدام از کیسه های هوایی که به شما معرفی کردیم برای محافظت از جان سر نشینان خودرو و راننده بود ولی این نوع ایربگ ها برای عابران به وجود آمده و عملکر این نوع ایربگ به این صورت میباشد که اگر عابری با خودرو ای تصادف کرد , عابر را دربرابر ضربات ناشی از بدنه سفت خودرو محافظت میکند.

 به چه علت گاهی ایربگ خودرو کار نمیکند؟

به چه علت در بعضی از موارد ایربگ خودرو کار نمیکند؟

تا الان در مورد انواع ایربگ های خودرو صحبت کردیم و متوجه شدیم که چقدر میتواند در شرایط خاص نجات دهنده باشد ولی ایربگ ها نیز مانند قطعات دیگر گاهی دچار خرابی یا نقص میشوند و اگر دچار نقص شوند ممکن است در شرایط خطرناک نتواند به خوبی عمل کند و میتواند این نقص حادثه تلخی را برای ما رقم بزند. گاهی این نقض ها میتواند مشکلات کامپیوتری یا خرابی سنسور ها یا بهم خوردن تنظیمات به هنگام سیم کشی باشد. گاهی ممکن است تصادف به گونه ای اتفاق بیفتد که کامپیوتر نتواند آن تصادف را شناسایی کند و نتواند آن را تشخیص دهد که اگر همچین مشکلی پیش آمد احتمالا به علت شدت ضربه یا جهتی که ضربه به آن وارد شده ربط داشته باشد .