ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
تسلا و کمپانی معروف این روز هایش
نویسنده : Sadeghhaghighat

تسلا و کمپانی معروف این روز هایش

نیکولا تسلا دانشمدی بود که توانست در زمان خود ایده های جالبی را مطرح کند که اکثر آنها به مرحله تولید نرسید . یکی از جذاب ترین آنها کنترل آب و هوا توسط امواج رادیویی بود . او معتقد بود می توان توسط ارسال امواج رادیویی جریان باد ها را تحت تاثیر قرار داد و با تغییر مسیرآنها آب و هوای هر منطقه را کنترل کرد . ولی در سال 1882 تسلا توسط توماس ادیسون به  شرکت او بنام شرکت قاره ای ادیسون در پاریس دعوت شد . او میخواست از اختراع تسلا بنام جریان مستقیم یا DS که به تازگی  ساخته بود برای حل مشکل الکتریسیته بر روی زمین استفاده کند . ادیسون به او وعده 50 هزار دلاری داده بود ولی وقتی مشکلات ژنراتور ها برطرف شد به قول خود پرداخت حق الزحمه عمل نکرد .

 

تسلا از همکاری با شرکت ادیسون صرف نظر کرده و شرکت خود را تاسیس و توانست وسیله ای بنام جریان متناوب اختراع کند . تغییر ولتاز و ارسال الکتریسیته به مسافتهای دور که باعث کم شدن هزینه ها برای مصرف کننده ها شود . ادیسون تلاش های فراوانی برای منصرف کردن مردم جهت استفاده از این تکنولوژی انجام داد ولی تسلا با همکاری جرج وستینگ  هاوس توانست در سال 1893 در نماشگاهی ادعای خود را با روشن کردن یک لامپ بدون بروز مشکلی برای حاضرین ، جریان متناوب را به ثبت رسانده و امروزه بشر از این اختراع در جهت انتقال الکتریسیته بهره می برد . تسلا ایده های دیگری نیز داشت که در زمان حیاط خود موفق به تحقق آنها نشد .

 

تسلا موتورز چگونه شکل گرفت

ابرهارد و مارک تارنینگ در سال 2003 اولین بار ایده تاسیس این شرکت را مطرح کردند . ولی در سال 2017 این شرکت با ارزش ترین در بورس آمریکا با پیشی گرفتن از جنرال موتورز لقب گرفت . در حال حاضر آیلان ماسک مدیر عامل تسلا بوده و این شرکت را مدیریت می کند . اما ماسک در حال حاضر رئیس هیت مدیره بوده که در سال 2003 تمامی سیاست های شرکت را اداره می کند ایده نام این شرکت را در ابتدا ابرهارد بصورت تصادفی انتخاب کرد و از روی نام همان دانشمند بزرگ یعنی نیکولا تسلا انتخاب کرد . شاید تمامی ایده های تسلا که در مورد جریان الکتریسیته بود باعث بوجود آمدن این کمپانی که تمامی ادعایش استفاده از باطری و جریان الکتریسیته بجای سوخت فسیلی در خودرو تولیدی خود را داشته باشد .

 

وف آ برای تسلا آینده ای روشن را رقم زده که برای همگان قابل لمس است . اولین تولید این شرکت یعنی طرح اولین موتور سری ا توانست سرمایه ای بالغ بر هفت ونیم میلیون دلار را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد . بعد از 5 سال اولین خودرو به بازار عرضه شد .

 

تسلا رودستر :

این خودرو نام این شرکت را به دوش کشید . اولین سوپر اسپرت الکتریکی بازار خودرو جهان 320 کیلومتر با باطری یون لیتیومی برای همه جذابیت خاصی داشت . او هزار و دویست  وپنجاه خودرو با شتاب صفر تا صد ، 3.7 ثانیه در سال 2008 افتخار بزرگی برای این شرکت بود . و تاسال 2016 توانست 76 هزار دستگاه از این خودرو را به بازار ارائه کند . امروزه این کمپانی خودروهای سدان و خانوادگی ، همچنین ارزان قیمت با کامپکت را نیز به محصولات خود اضافه کرده است .

 

شهرت تسلا :

استفاده از باطری بجای سوخت فسیلی و جلوگیری از آلودگی هوا امر بسیار مهم و قابل تامل بود تا امریکا مبلغی بالغ بر 2.5 میلیون دلار در سال 2009 برای رشد و توسعه این شرکت در اختیار آنها قرار دهد . تقاضای مردم برای خرید خودرو های برقی و بهبود شرایط تولید شرکت نیز باعث رشد روز افزون فروش این خودرو شد .

 

انواع مدل های تسلا :

تقاضای روز افزون مخاطبان خودرو های برقی باعث شد مدل S (سدان) پا به بازار خوردو جهان بگذارد . این خودرو خانوادگی می تواند با هر بار شارژ حدود 480 کیلومتر را طی کند . قیمت مناسب این خودرو باعث فروش بالای ان شد که بعد ها مدل 3 توانست با مبلغ 35 هزار دلار بازار را تحت تسلط خود قرار دهد . کراس اور تسلا بنام اسکین اولین خودرو برقی شاسی بلند بود که توانست از رقبای بنزینی خود با داشتن کمترین صدای موتور پیشی بگیرد . (جالب است بدانید لاستیک های این خودرو نیز بسیار خاص و کم صدا هستند . استفاده از فوم در جداره داخلی این تایر برای خودرو X که توسط کمپانی پیرلی ساخته و طراحی شده باعث صداگیری این لاستیک در حرکت خودرو شده است . با توجه به این موضوع شما در کابین خودرو تسلا X پایین ترین نویز را خواهید شنید )

 

آیا اتوپایلوت در خودرو قابل اعتماد است :

شاید شنیده باشید که تصادفاتی در خودرو های تسلا در حالت اتوپایلوت یا راننده خودکار رخ داده است که بعضی از انها موجب به مرگ راننده آن هم شده ؟ البته این موضوع باعث حواشی خاصی برای این شرکت شد ولی آنها برای رشد این تکنولوژی بسیار پر تلاش عمل کرده و پیشرفت زیادی داشتند . امروزه خودرو سازهای بزرگ دنیا از جمله مرسدس بنز نیز در این زمینه فعالیت قابل توجهی دارد .

 

آینده در دستان تسلا :

شاید بتوان خودرو هایی با موتور هشت سیلندر امریکایی ، که زمانی با صدای غرش موتور های خود دل تمامی عاشقان خودرو در جهان را می برد با تولیدات تسلا برای رویارویی با دنیای متفاوت در جهت انقلابی نو همانند آن هیولا های پر قدرت امریکایی مقایسه کرد . نگاهی نو به دنیایی آری از آلودگی و محیطی سالم برای آیندگان موهبتی است که خودرو سازانی چون تسلا برای بشر به ارمغان می آورند . نیکولا تسلا نیز همین عقیده را داشت . تمامی ایده های او نیز در جهت ارتقاع سطح زندگی بشر بود . در هر صورت آینده صنعت خودرو سازی جهان در دست شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت داشته و رشد روز افزون آنها قابل لمس است .

برچسب ها :