ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
خودروهای کراس اوور چه مزایایی دارند؟
نویسنده : Melika Piri

خودروهای کراس اوور چه مزایایی دارند؟

 

 

امروزه یکی از پرطرفدار ترین کلاس ها در خودروها که با این که برخی از مردم از وجود آن بی خبر هستند اما با این حال یکی از محبوب ترین کلاس ها در خودرو به حساب می آید , کراس اوور نام دارد. شاید جالب باشد تا بدانید که تا چند سال گذشته این نوع کلاس اصلا در میان خودروها وجود نداشت اما با تولید آنها به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت و به محبوبیت بسیاری رسید. و نکته جالب دیگر این امر است که کراس اوور نه شاسی بلند است و نه سدان بلکه چیزی در میان این دو قرار دارد و این امر دلیلی بود که افراد فکر میکردند مانعی برای محبوب شدن در بین مردم می باشد اما کاملا برعکس شد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این خودروهای محبوب آشنا شویم و از مزایایی که دارند مطلع شویم.

 

به چه خودروهایی کراس اوور میگویند؟

همانطور که بیان شد, خودروهای کراس اوور خودروای مابین خودروهای شاسی بلند و خودروهای سدان میباشد و از اندازه دقیقی پیروی نمیکنند و دارای اندازه های مختلفی هستند. نکته جالبی که در خودروهای کراس اوور به چشم میخورد ویژگی های آن میباشد که دارای ویژگی های خودروهای شاسی بلند و سدان ها هستند و درواقع ترکیبی از شاسی بلند ها و سدان ها میباشد که این امر موجب شده تا طرفداران خاصی برای خود داشته باشد. ترکیبی که کراس اوور ها از شاسی بلند ها و سدان ها به ارث برده اند به این شکل میباشد که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند که این شباهت به خودروهای شاسی بلند مرتبط میشود و موتوری که در آنها استفاده میشود موتورهایی است که در خودروهای سدان استفاده میشود و این امر موجب شده تا مانند خودروهای سدان , خودروای خانوادگی با یژگی های منحصر به فردی باشد که سرنشینان در آن احساس خوبی داشته باشند و در عین حال با خودرو با مصرف سوخت کمتر و ظاهری جذاب داشته باشد.

به چه خودروهایی کراس اوور میگویند

مزایای خودروهای کراس اوور چیست؟

با مطالبی که بیان شد احتمالا با خودروهای کراس اوور آشنا شدید. این نوع کلاس خودرو دارای مزایای بسیاری هستند که این مزایا شامل مزایا های خودروهای شاسی بلند و سدان ها نیز میشوند . با ما در این مقاله همراه باشید تا به مزایای این نوع خودرو ها بپردازیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.

 

1 . فضای مطلوب برای سرنشینان

یکی از بهترین مزایایی که خودروهای کراس اوور آن را دارا میباشند , فضای کافی کابین خودرو برای سرنشینان خودرو میباشد که میتوان علاوه بر راحتی سرنشینان, باعث راحتی دوچندان راننده به هنگام رانندگی نیز شود و سرنشینان خودرو حس خوبی را به هنگام نشستن در آن تجربه کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که فضای کابین خودروهای کراس اوور نسبت به خودروهای سدان بیشتر است و فضای بیشتری به کابین در خودروهای کراس اوور اختصاص داده شده است . لازم به ذکر است که این امر برای تمامی خودروهای کراس اوور صدق نمیکند زیرا برخی از آنها فضای داخلی بزرگی ندارند . در خودروهای کراس اووری که این ویژگی در آنها دیده میشوند , اغلب این امکان در آنها وجود دارد تا بتوانند صندلی دوم را تا کنند و این امر موجب میشود تا صاحبان این خودروها بتوانند بار بیشتری را با این خودرو حمل کنند و یکی از دلیل محبوبیت این خودرو این امر می باشد.

 خودروهای کراس اوور چه مزایایی دارند

2 . مصرف سوخت بهینه

همانطور که در قسمتی که با خودروهای کراس اوور آشنا میشدیم , بیان شد که این خودروها ویژگی بدنه خود را از خودروهای شاسی بلند به ارث برده اند اما مانند آنها نیاز به انرژی بالا و مصرف سوخت زیادی ندارند و این نکته را در نظر داشته باشید که خودروهای شاسی بلند SUV با توجه به بدنه ای که که دارند طبیعتا انرژی زیاد را طلب میکنند و مصرف سوخت بالایی دارند اما با توجه به این که کراس اوور ها مانند این تیپ خودروها هستند اما مصرف سوخت آنها با سدان های معمولی برابری میکند که این امر یک پوئن مثبت برای خودروهای کراس اوور محسوب میشود. امروزه با تولید شدن خودروهای کراس اوور هیبریدی این مصرف سوخت بهینه تر نیز شده که این امر میتواند باعث محبوبیت دوچندان خودروهای کراس اوور شود زیرا امکان داشتن خودروای با بدنه ای با قابلیت های خودروهای شاسی بلند و کابینی نسبتا بزرگ و مصرف سوخت بهینه میتواند خود را بسیار در دل مردم جا کند.

 

3 . داشتن قیمت مطلوب با توجه به امکانات

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت خودروهای کراس اوور , قیمت به صرفه آنها هست زیرا همانطور که بیان شد خودروهای کراس اوور دارای امکانات مثبت خودروهای شاسی بلند میباشد اما قیمت آنها با خودروهای شاسی بلند برابری نمیکند و قیمتی کمتر از خودرووهای شاسی بلند را دارند که موجب میشود که افرادی که خودروهای با تیپ شاسی بلند را میپسندند اما بودجه این خودرو هارا ندارند , به سمت خودروهای کراس اوور تمایل پیدا کنند که هم دارای ویژگی های خودروهای شاسی بلند میباشد هم قیمتی به صرفه تر نسبت به آنها دارد.

 مزایای خودروهای کراس اوور چیست

4 . تنوع زیاد خودروهای کراس اوور

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که 50 درصد بازار تولید خودروهای جهانی به دست خودروهای کراس اوور میباشد که این امر موجب شده تا تولید کننده های این تیپ خودروها راغب تر باشند برای تولید مدل های مختلف این نوع خودروها که از قضا بیشتر این خودروهای تولید شده با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است و علاقه مندان به این خودروها با توجه به بودجه و مشخصاتی که در سرشان دارند راحت میتوانند خودروی دلخواه و مناسب را برای خود انتخاب و خریداری کنند.