ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
راهنمای خرید زنجیر چرخ برای خودرو
نویسنده : Melika Piri

راهنمای خرید زنجیر چرخ برای خودرو

 

یکی از مهم ترین الزاماتی که هر خودروای در فصل زمستان به آن نیاز دارد , زنجیر چرخ میباشد که میتواند در جاده های برفی و کوهستانی کمک بزرگی به رانندگان کند و باید حتما هر راننده ای که قصد دارد مسیر برفی ای را طی کند , باید از زنجیر چرخ برای خودرو استفاده کند. علت استفاده از زنجیر چرخ در جاده های برفی و کوهستانی این امر است که لاستیک های معمولی به طور کل توانایی این را ندارند که در جاده های برفی عملکردی درست از خود نشان دهند و این امر میتواند خطرات بزرگی را در این جاده های خطرناک به دنبال داشته باشد و زنجیر چرخ راه حلی برای عملکرد درست چرخ های خودرو در جاده های برفی و لغزنده می باشد.

 

انواع مختلف زنجیر چرخ در خودرو

همانطور که در کمی پیش به طور خلاصه وار با زنجیر چرخ آشنا شدیم , در اصل زنجیر چرخ مانع سر خوردن لاستیک در جاده های برفی و لغزنده میشود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در سالیان گذشته فقط یک نوع زنجیر چرخ برای خودرو ها وجود داشت که رانندگان میتوانستند از آن در جاده های برفی استفاده کنند که مدل آن از نوع زنجیر چرخ هایی بود که جنس آنها از فلز بودند و به دور لاستیک پیچیده میشد اما امروزه زنجیر چرخ های مختلفی تولید میشود و در بازار به فروش میرسد. با ما همراه باشید تا اگر قصد خرید زنجیر چرخ برای خودرویتان دارید بتوانید با انواع زنجیر چرخ ها در خودرو آشنا شوید و بتوانید انتخاب درستی به هنگام خرید زنجیر چرخ داشته باشید.

 انواع مختلف زنجیر چرخ در خودرو

1 . زنجیر چرخ کلاسیک (عادی)

زنجیر چرخ کلاسیک یا زنجیر چرخ عادی در واقع همان زنجیر چرخی است که از ابتدا اغلب افراد از آن استفاده میکردند و در زمان حال نیز جز پرطرفدار ترین و رایج ترین نوع زنجیر چرخ در خودرو به حساب می آید .در واقع این نوع زنجیر چرخ از جنس فلز میباشد که با اتصال زنجیرها به هم در چرخ خودرو یک شبکه اتصال را در خودرو ایجاد میکنند و بر روی لاستیک خودرو قرار میگیرد و در نتیجه با اتصالاتی که بر روی چرخ خودرو صورت گرفته موجب اصطکاک در جاده های برفی و لغرنده میشود.

 

مزایا و معایب زنجیر چرخ کلاسیک

 در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که این اتصالاتی که بر روی چرخ خودرو قرار میگیرند و یک شبکه را در لاستیک خودرو پدید می آوردند میتوان هر کدام از این اتصالات از جنس ها و نوع های متنوعی باشد اما لازم به ذکر است که در نهایت تغییری در ماهیت این نوع زنجیر چرخ ایجاد نمیکند و این زنجیر چرخ با هر نوع اتصالاتی میتواند بهترین کارایی را ارائه کند و همچنین از اصطکاک بسیار خوبی برخوردار هستند و اغلب نسبت به اغلب رنجیر چرخ های خودرو دارای عمر بیشتری هستند اما معایبی که این زنجیر چرخ از آن برخوردار است نحوه نصب آن میباشد که نصب به زنجیر چرخ های دیگر دشوار است و متاسفانه به سختی میتوان آن را حمل کرد . این نوع زنجیر چرخ با ضخامتی که از آن برخوردار است میتواند در زمان استفاده موجب آسیب دیدن جلوبندی خودرو شود و بزرگترین معایب این نوع زنجیر چرخ آسیب زدن به جلوبندی خودرو است که علت به وجود آمدن زنجیر چرخ هایی با نوع متنوع این بوده است.

 زنجیر کلاسیک

2 . زنجیر چرخ کمربندی (ژله ای)

این نوع زنجیر چرخ ها به رنجیر چرخ ژله ای نیز معروف هستند که مانند زنجیر چرخ کلاسیک حالت زنجیری ندارد و قطعات جدا از هم هستند که به صورت مستقل بر روی لاستیک خودرو نصب میشود که اغلب برای هر لاستیکی در خودرو تعدادی ما بین دو الی ده عدد رشته نصب میشود و مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام این نوع زنجیر چرخ مشخص است , جنس آن از ژله یا پلیمر می باشد و اغلب برای خودروهایی که از رینگ اسپرت استفاده میکنند استفاده میشود و دلیل این امر به نحوه نصب آن بر میگردد که رینگی که در خودرو استفاده میشود باید دارای سوراخ هایی باشد تا بتوان این نوع زنجیر چرخ هارا از آن عبور داد و آن را نصب کرد.

 

مزایا و معایب زنجیر چرخ کمربندی

 این نوع زنجیر چرخ بر خلاف زنجیر چرخ کلاسیک نصب راحتی دارد و به راحتی قابل حمل و نقل می باشد و از دیگر مزایای این نوع زنجیر چرخ میتوان به قیمت به صرفه و موجود بودن در بازار اشاره کرد اما همانطور که بیان شد این نوع زنجیر چرخ اغلب برای رینگ های اسپرت میباشد و در رینگ های دیگر نصب نمیشوند و نکته دیگر این امر است که دارای اصطکاک زیادی نیستند .

 زنجیر چرخ کمربندی

3 . زنجیر چرخ پارچه ای

نوع دیگ از زنجیر چرخ که در بازار به فروش میرسد زنجیر چرخ پارچه ای است که همانند نامش مانند یک پارچه می باشد اما در واقع جنس آن از نوع پلی الفین می باشد که این جنس میتواند باعث شود تا این نوع زنجیر چرخ از اصطکاک خوبی برخوردار باشد. این نوع زنجیر چرخ دارای بند هایی هستند که در مواقع نصب به کمک می آیند و با ان بند ها میتوان زنجیر چرخ پارچه ای را بر روی چرخ های خودرو متصل کرد.

 

مزایا و معایب زنجیر چرخ پارچه ای

لازم به ذکر است که زنجیر چرخ پارچه ای از کشش بسیار خوبی برخوردار است اما همانند زنجیر چرخ های کلاسیک مقاومت بالایی ندارند و به راحتی پاره میشوند  برای همین نمیتوان برای مسیر های لغزنده و طولانی به آنها اطمینان کرد و میتوان از مزایای این نوع زنجیر چرخ به حمل و نقل آسان آن اشاره کرد.

 زنجیر چرخ پارچه ای

4 . کابل تایرها

کابل تایرها در واقع یکی از نخستین جایگزین برای زنجیرچرخ های کلاسیک هستند که از قطعات استیل تشکیل شده است که میتواند تمام لاستیک را بپوشاند که با وجود حلقه هایی که بر روی آن وجود دارد ,میتوان آن را بر روی کابل های موجود محکم کرد.

 

مزایا و معایب کابل تایر

از مزایای این نوع کابل ها میتوان به نصب راحت آن اشاره کرد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده دائمی مناسب نیست و برای استفاده هراز چند گاهی میتواند گزینه معقولی باشد .