ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
هیوندای آزرا چه معایبی دارد؟
نویسنده : Melika Piri

هیوندای آزرا چه معایبی دارد؟

 

در این مقاله قصد داریم به گران ترین سدان کره ای بپردازیم که بی شک یکی از بهترین سدان ها در بازار ایران به حساب می آمد به صورتی که واردات آن در کشود ادامه پیدا میکرد و یکی از قربانی های ممنوعیت واردات خودرو نمیشد, میتوانست جز پر فروش ترین خودروها در بازار ایران باشد. اما با تمام این تفاصیل این خودرو نیز مانند همه خودرو ها دارای معایبی است که شاید تمایل به دانستن آنها داشته باشید. در این مقاله مارا همراهی کنید تا با معایب این سدان گران قیمت آشنا شویم و در این حین با این خودرو بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی هیوندا آزرا

یکی از خودروهایی که در بازار ایران بسیار محبوب است خودروی هیوندا آزرا میباشد که همانطور که بیان شد متاسفانه واردات این خودرو در بازه زمانی نسبتا طولانی در کشورمان ممنوع شده بود . این خودرو از سال 2007 توانست خود را به بازار ایران معرفی کند و از آن زمان برای خود طرفدارانی نیز جمع آوری کرد به طوری که کسی دیگر به فکر این که این خودرو ساخت کشور کره است توجهی نمیکرد و پس از مدتی این خودرو در نسخه فیس لیفت 2011 و 2012 توانست در عرضه خودرو سنگ تمام بگذارد و از آن پس ایرانیان بیشتر برای خرید این سدان جذاب راغب بودند اما به یک باره اجازه ورود این خودرو به کشور ایران منع شد و ایرانیان از داشتن این خودرو محروم ماندند . در سال 97 به یک باره این خودرو با مدل 2018 و سپس پس از آن با مدل 2019 وارد بازار ایران شد و لازم به ذکر است که این خودرو از رقبای اروپایی خود یک پله پایین تر است اما از آپشن های معقول و متناسبی برخوردار است اما این نکته را توجه داشته باشید که هنوز هم این خودرو به عنوان یکی از لوکس ترین خودروها در بازار ایران یاد میشود و هنوز طرفداران پرو پا قرص خود را دارد و روز به روز به لیست طرفداران این خودرو اضافه میشود.

 معرفی هیوندا آزرا

معایب هیوندا آزرا چیست؟

همانطور که بیان شد, هیوندا آزرا یکی از لوکس ترین سدان ها در بازار به حساب می آید اما این امر باعث نمیشود که این خودرو از معایبی برخوردار نباشد زیرا این خودرو نیز  مانند تمامی خودروهای موجود در بازار دارای عیب هایی است که ممکن است باعث آزار شود. در این مقاله مارا همراهی کنید تا به معایب هیوندا آزرا بپردازیم.

 

1 . طراحی چراغ های عقب خودرو

همانطور که بارها بیان شد خودروی هیوندا آزرا بی شک یکی از لوکس ترین و جذاب ترین خودروها در میان سدان های موجود در بازار می باشد اما تنها عیبی که از طراحی این خودرو میتوان گرفت شباهت طراحی چراغ های عقب این خودرو میباشد که افرادی که در دنیای خودرو بسیار وارد هستند و آشانییت کاملی دارند اذعان میکنند که طرح پشت خودروی آزرا به نوعی شباهتی با خودروی دوج چارجر را دارد .

 معایب هیوندا آزرا چیست

2 . مصرف سوخت بالا

یکی از معایبی که شامل این خودرو میشود مصرف سوخت بالایی است که با توجه به مشخصات این خودرو و مدرن بودن آن نباید انتظار مصرف سوخت بالا را داشت ولی متاسفانه مصرف سوخت بالا یکی از معایب این خودرو است به طوری که هر صد کیلومتر این خودرو حدود 8.5 لیتر سوخت مصرف میکند و این امر در حالی است که برخی از خودروهای هم رده این خودرو هر صد کیلومتر حدود 6 لیتر مصرف سوخت دارند.

 

3 . کمیاب بودن قطعات خودرو

و لازم به ذکر است که هرچقدر خودروای لوکس و قدرتمند باشد گاهی پیش می آید که نیاز به تعویض قطعه ای داشته باشد و این خودرو نیز از این امر مستثنی نیست و یکی از اصلی ترین مشکلاتی که صاحبان این خودرو با آن سروکله میزنند پیدا نکردن قطعات یدکی این خودرو است که این امر برای افرادی که صاحب این خودرو هستند و در شهرستان ها زندگی میکنند سخت تر نیز هست.

 معایب آزرا

4 . قیمت نجومی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم در ورود هیوندای آزرا در سال های گذشته با مشکل مواجه شد و بنا به دلایلی ورود آن به کشور ایران ممنوع شد و در حال حاضر فقط دو مدل از این خودرو یعنی مدل 2018 و همچنین مدل 2019 در بازر ایران آن ها به طور محدود وارد میشود که این امر موجب شده تا قیمت این خودرو به صورت نجومی افزایش پیدا کند و قیمتی که مدل صفر این خودرو به خود اختصاص داده حدود 3 میلیار است که با توجه به مشخصاتی که این خودرو آن را دارا است این قیمت برای این خودرو بسیار زیاد است .

 

5 . شتاب و کشش پایین

یکی دیگر از معایبی که آزرای 2018 نسبت به نسخه ای قدیم دارد شتاب و کشش پایین آن است که در آزرای که در ابتدا وارد ایران شده بود به این گونه نبود و در اصل در آن زمان هیوندای آزرا به میزان شتاب و سرعت بالایی که از آن برخوردار بود معروف بودند و میتوان گفت که آزرا به نسبت خودروی کندی است که در مقایسه با رقبای خود نمیتواند آن طور که باید انتظارات را بر آورده کند.