ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی ارزان ترین خودروهای هیبریدی
نویسنده : Melika Piri

معرفی ارزان ترین خودروهای هیبریدی

 

 

خودروهای هیبریدی جزء آن دسته از خودرو ها هستند ک اغلب در بین مردم بسیار محبوب میباشد و این امر بنا به دلایلی مختلفی میباشد . اغلب خودروهای هیبریدی به خودروهای سبز معروف هستند و دلیلی که اغلب مردم به سمت این نوع خودرو ها میروند , افزایش قیمت بنزین است و لازم به ذکر است که خودروهای هیبریدی برای  فعالیت کردن نیازی بنزین ندارند و یکی از دلیل هایی که به این نوع خودرو ها خودروی سبز میگویند این امر است . یکی دیگر از دلایلی که افراد مختلف ترجیح میدهند خودروی هیبریدی را برای رانندگی خود انتخاب کنند , قوانین سخت آلایندگی ها می باشد که رانندگان را موظف میکند تا مالیات سنگینی را به دلیل پر مصرف بودن خودرو بپردازند و یکی از دلایل اصلی که باعث شد مردم توجه شان به خودروهای هیبریدی جلب شود , افزایش قیمت سوخت بود اما موانعی برای خرید این خودروها وجود دارد که اصلی ترین موانع برای خرید این نوع خودرو ها قیمت بالای این خودروها است که در این مقاله قصد داریم به ارزان ترین خودروهای هیبریدی بپردازیم , ما را در این مقاله همراهی کنید.

 ارزان ترین خودروهای هیبریدی

 ارزان ترین خودروهای هیبریدی

1 . تویوتا پریوس

یکی از خودروهایی که به عنوان ارزان ترین خودروی هیبریدی در بازار جهان معرفی میشود خودروی تویوتا پریوس می باشد و در ایران نیز به ارزان ترین خودروی هیبریدی نیز شناخته میشود. متاسفانه این خودرو دیرتر از زمان مورد نظر وارد بازار ایران شد و فقط نسل چهارم این خودرو بود که توانست از سال 2015 تا 2017 روانه بازار ایران شود. لازم به ذکر است که این خودرو در طی سال های مختلفی به بازار عرضه شد که معروف ترین تیپ این خودرو در بازار کشور تیپ c  بود که نسخه فول آپشن این خودرو به شمار می رفت. از مشخصات این خودرو میتوانیم به یک پیشرانه ترکیبی اشاره کنیم که از یک موتور برقی دوتایی کنار هم تشکیل شده است و از یک موتور 4 سیلندری بنزینی 1.8 لیتری بهره میبرد که توان آن برابر با 121 اسب بخار را دارد و قادر به تولید گشتاور 142 نیوتن متر را می باشد. یکی از نکاتی که در این خودرو بسیار بهینه می باشد و نظرات را به خود جلب میکند مصرف بنزین این خودرو است که در هر صد کیلومتر تنها 3.3 لیتر بنزین مصرف میکند. یکی از نقاط ضعفی که این خودرو دارد این امر است که این خودرو از لحاظ فنی ساخت بسیار پیچیده ای دارد و میتوان گفت تعمیر این خودرو به سختی صورت میگیرد و بسیار دشورار است و یکی از دلایلی که موجب شده اغلب مردم از خرید این خودرو صرف نظر کنند این امر می باشد.

 خودروی هیبریدی ارزان تویوتا پریوس

2 . تویوتا کمری هیبریدی

یکی دیگر خودروهایی که در دسته ارزان ترین خودروهای هیبریدی قرار میگیرد , خودروی تویوتا کمری هیبریدی می باشد که در بین سال 2015 تا 2016 به عنوان نسخه فیس لیفت نسل پنجم این خودرو وارد بازار ایران شد و از رقبای سر سخت این خودرو می توان به هیوندای سوناتای هیبرید اشاره کرد. از مشخصات این خودرو می توان به پیشرانه برقی این خودروی زیبا اشاره نمود که از یک پیشرانه 2.5 لیتری بهره میبرد که قدرت تولید 200 اسب بخار را دارد . لازم به ذکر است که این خودرو به ازای هر صد کیلومتر مسافت 5.7 لیتر بنزین مصرف میکند که مصرف این خودرو در زمینه بنزین مطلوب است و رقم بدی نیست . اگر قصد خرید این خودرو را دارید میتوانید دو نسخه از این خودرو را که یکی از کشر آمریکا و دیگری از کشور ژاپن به سفارش میرسد را خریداری نمایید .

 خودروی هیبردیدی ارزان تویوتا کمری هیبریدی

3 . لکسوس CT200H

از دیگر خودروهایی که در دسته خودروهای ارزان هیبریدی قرار دارد میتوان به خودروی لکسوس CT200H اشاره نمود . این خودرو در بین سال 2014 و 2015 به بازار ایران عرضه شد و نکته ای که در رابطه با این خودرو وجود دارد این امر است که این خودرو اولین خودروی هیبریدی ای بود که وارد بازار خودروی ایران شد و به فروش رسید . ار مشخصات این خودروی هیبریدی میتوان به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزینی که از یک موتور الکترونیکی تشکیل شده ,اشاره نمود . این خودرو قادر به تولید توانی برابر با 134 اسب بخار می باشد و قادر به تولید 142 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد . مصرف سوخت و بنزین این خودرو در حد صد کیلومتر به حدود 4.1 لیتر می رسد که رقم خوبی در بین خودروهای هیبریدی می باشد .

  لکسوس CT200H

4 . هیوندای سوناتا هیبرید

یکی دیگر از خودروهایی که میتوان به عنوان خودروی ارزان در دسته خودروهای هیبریدی نام برد , خودروی هیوندای سوناتا هیبرید می باشد که این خودرو اولین نسل از هیوندا سوناتا هیبرید بود که وارد ایران عرضه شد که نسل هفتم این خودرو با کد اتاق LF شناخته می شود. از مشخصات این خودرو میتوان به موتور ترکیبی بنزینی و برقی اشاره نمود که که دارای 4 سیلندر و 2 لیتری می باشد و دارای یک گیربکس اتوماتیک 6 ساعته بهره می برد . لازم به ذکر است که مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر چیزی به حدود 4.7 لیتر سوخت می باشد .