ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
لذت با چاشنی آفرود
نویسنده : Sadeghhaghighat

لذت با چاشنی آفرود

یکی از پر طرفدارترین تفریح هایی که امروزه در بین جوانان رواج پیدا کرده آفرود است که بیشتر آنرا را با نام ورزش پر هزینه یاد می کنند . معمولا کسانی بدنبال این حرفه هستند اکثرا افراد پر در آمدی هستند ، چرا که برای رفتن به یک سفر آفرودی شامل هزینه های بالایی است . این روزها فروش خودرو های کراس اوور بسیار بالاست و این در حالی است که اکثر این خودرو ها قابلیت های کمی برای تردد در مسیر های دشوار و صعب العبور را دارند و در عین حال هم برخی از شرکت های خودرو ساز بر روی محصولات خود سیستم های کمکی و آپشن هایی که قابلیت های تردد این خودرو ها بالا می برد .

 

امکانات آفرود

لذت سواری با خودروهای شاسی بلند به قدری بالاست که بیشتر شرکت های خودرو سازی محصولاتشان را بصورت کراس اوور یا اس یو وی عرضه می کنند . در برخی از خودرو های آفرودی و حتی شاسی بلند های لوکس جدا از سیستم دوربین پارک 360 درجه ، دوربین هایی برای نمایش مسیر پیش رو و خط سیر تایرها وجود دارد تا به این شکل راننده بتواند با اطمینان و دقت بالاتری از موانع عبور کند . همچنین فروشگاه هایی هستند که تمامی لوازم سفر را برای آفرودر ها دارند و دیگر مشتاقان آفرود نگرانی فراهم سازی وسایل سفر را ندارند .

 

استفاده بهینه از چرخ ها

تا چند سال پیش وجود یک پله جمع شونده برای ورود راحت تر به اتاق ، یک آپشن فوق لوکس بود اما امروزه در برخی از خودرو ها مانند کادیلاک اسکالید این سیستم به شکل استاندارد دیده می شود . در خودرو های شاسی بلند و آفرودی قابلیت انتخاب امکان تردد برای انواع راه ها وجود دارد از جمله را ه های شنی و ریگزار ، سنگلاخی ، یخ و برفی به این ترتیب از تایر ها استفاده بهینه ای می شود . در این حالت چگونگی عملکرد پدال گاز به فشار ، گشتاور تولیدی موتور ، انتخاب دنده و ... عهده دار سیستم کامپیوتر خودرو می باشد تا چرخ ها کمترین هرزگردی و در عین حال بیشترین کشش را داشته باشند .

 

سیستم تعلیق

در خودرو های آفرودی بیشتر برای اینکه هزینه صرف آپشن های رفاهی و لوکس شود به اصلی ترین بخش خودرو یعنی کمک فنر ها و تایر ها هزینه صرف میشود چرا که این دو موضوع در اصل عهده دار تمامی بخش های دیگر است و کم رنگ بودن آنها موجب می شود تا خودروی آفرود شما همانند سایر خودرو های معمولی دیگر باشد با این تفاوت که کمی بزرگتر هستند . سیستم تعلیق دارای چندین حالت مختلف است ولی وجود یک سیستم زیر بندی محکم و سخت ولی در عین حال نرم در تمام خودرو های آفرودی دیده نمی شود . برخی از شرکت های خودرو ساز همانند جیپ ، فورد ، بنز و ... برای محصولات خود سیستم های خاصی قرار می دهند که شامل کمک فنر ها و فنر های مقاوم تر ، لاستیک هایی بزرگ تر و تجهیزات هوشمند و ... می باشند .

 

آفرود و طبیعت

علاقه مندان آفرود اغلب طبیعت گردانی ماهر هستند که با خودرو خود وارد اعماق طبیعت می شود و قصد دارند علاوه بر لذت بردن از رانندگی از مناظر بکر و عالی طبیعت نیز بهره مند شوند . البته کسانی هم هستند که به اصطلاح به آنها بلد راه گفته می شوند که وظیفه شان راهنمایی کردن در مسیر ها می باشد .

برچسب ها :