ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
تا 400 میلیون چه خودرو ای بخریم؟
نویسنده : Melika Piri

تا 400 میلیون چه خودرو ای بخریم؟

 

 

در گذشته نچندان دور هنگامی که قصد داشتیم از خودروای با قیمت 400 میلیون تومان صحبت کنیم یا برای خرید انتخاب کنیم, خودروهای با امکانات و آپشن های بالا که دارای مشخصات فنی قوی که عمدتا تولیدات کشورهایی مانند کره یا فرانسه و یا ژاپن بودند اما الان خبری از آن خودروها با آن مشخصات نیست و و اعلب خودروهای که در این بازه  قیمتی میتوان انتخاب کرد خودرهای چینی است که میتوان با این قیمت خودروهای خوب و با آپشن های نسبتا بالا برای خرید انتخاب کرد . در این مقاله قصد داریم خودروهایی با سقف قیمت 400 میلیون بپردازیم پس اگر قصد خرید خودرو در این بازه قیمتی دارید مارا تا انتهای مقاله همراهی کنید.

 

خودرو تا سقف 400 میلیون چه بخریم؟

1 . جک J4

 جک J4

خودروهای جک اغلب جز آن دسته از خودروهایی هستند که در بین مردم از محبوبیت خوبی برخودار هستند و جز خودروهای چینی خوش ساخت می باشد .خودروی جک J4 در مابین دو خودروی J5 و J3 قرار دارد و همچنین جز ارزان ترین سدان ها به حساب می آید . در اصل نام اصلی این خودرو Heyue A30 می باشد که در سال 2013 روانه بازار شد . همچنین این خودرو پس از سه سال یعنی در سال 2016 دیگر تولید نشد و تولید آن در بازار های بین المللی متوقف شد . از مشخصات این سدان زیبا میتوانیم به یک پیشرانه که از سری HFC4GB2 اشاره کنیم . لازم به ذکر است که این خودرو شباهت های زیادی با نسخه جک J3  دارد و بر پایه پلت فرم آن خودرو ساخته شده است . لازم به ذکر است که موتور این خودرو 1.5 لیتری است و همچنین از یک گیربکس CVT دو حالته بهره میبرد و همچنین لازم به ذکر است که این سدان قادر به تولید 103 اسب بخار قدرت و همچنین 146 نیوتن متر گشتاورد دارد. این خودرو برای این که به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد به 11 ثانیه زمان نیاز دارد . مشخصات این خودرو موجب شده تا این سدان به یک خودروی شهری مناسب تبدیل شود و لازم به ذکر است که این خودرو در محیط های شهری به هیچ عنوان شما را نا امید نمیکند . نکته دیگر درباره این خودرو به مصرف سوخت آن ارتباط پیدا میکند که میزان مصرف سوخت این سدان شهری در هر 100 کیلومتر به 6.2 لیتر میرسد.

 

2 . جیلی GC6

جیلی GC6

 یکی از شرکت های خودروسازی که در ایران از اعتبار زیادی برخوردار است شرکت جیلی می باشد که خودروهای تولید شده این شرک در ایران بسیار محبوب هستند و به هنگام وارد شدن به کشور از استقبال بسیار خوبی از آن ها میشوند و فروش خوبی در بازار داخلی کشورمان دارند. در واقع خودروی جیلی GC6 جزء دسته خودروهای سدان قرار دارد که در بم موتور مونتاژ میشود و در سال 96 نسخه فیس لیفت این خودرو عرضه شد با این تفاوت که در نسخه فیس لیفت این خودرو ایراداتی که شامل حال این خودرو میشد , بهبود یافت که به این نسخه از خودرو به نام اکسلنت معرفی شد که این نسخه از نسخه قبلی خود مدرن تر نیز شد و این مدرن شدن شامل مشخصات فنی و ظاهر و آپشن های این خودرو میشد . از مشخصات این خودرو میتوان به به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی اشاره نمود که حداکثر قدرت آن به 105 اسب بخار میرسد و حداکثر گشتاورد آن به 146 نیوتن متر میرسد. این خودرو از یک گیربکس 4 سرعته برخوردار است و شتاب صفر تا صد این خودرو به 13.5 ثانیه میرسد  و همچنین در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر مصرف سوخت دارد .

 

3 . پژو 207 هاچ بک

 پژو 207 هاچ بک

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که پژو 207 اغلب در کشور های دیگر به نام 206 پلاس معرف است و مردم کشور های دیگر این خودرو را به نام دیگری میشناسند که این خودرو به عنوان یک خودروی فیس لیفت با نام پژو 207  در سال 1391 به ایران و وارد شد و از همان زمان بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار گرفت و متاسفانه به دلیل شروع تحریم ها این خودروی زیبا از خط تولید شرکت ایران خودرو حذف شد و در سال 1395 دوباره به دلیل برداشته شدن برخی تحریم ها دوباره به خط تولید شرکت ایران خودرو بازگشت که تغییرات مثبتی در این خودرو شکل گرفته بود و موجب شده بود تا این خودرو امکانات بیشتری را در اختیار خریداران و مصرف کنندگان خود قرار دهد . از مشخصات این هاچبک زیبا میتوان به موتور 1.6 لیتری آن اشاره نمود که  که حداکثر قدرت آن به 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه می باشد و حداکثر گشتاورد آن به 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه میرسد و لازم به ذکر است که این خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد تنها به 12.6 ثانیه زمان احتیاج دارد.

 

4 . دنا پلاس

دنا پلاس

دنا پلاس سومین خودروی ساخته شرکت ایران خودرو می باشد که بر پایه پلتفرم سمند ساخته و تولید شده است و در سال 1393 از این خودرو در شرکت ایران خودرو معرفی شد . دنا پلاس درواقع نسخه دیگر خودروی دنا است که در نسخه پلاس این خودرو ایراداتی که بر خودرو شامل میشد برطرف شد و در سال 1395 نسخه جدید و اسپرت این خودرو یعنی دنا پلاس بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار گرفت و در سال 1396 به فروش رسید . همانطور که در ابتدا بیان شد این خودرو بر پایه پلتفرم خودروی سمند ساخته و تولید شده و به همین جهت از یک موتور مشترک به نام EF7 بهره میبرد که نسبت به موتورهایی همانند  TU5 و XU7 از استهلاک کمتری برخوردار است که این امر میتواند باعث شود تا بتوانیم بر روی این خودرو بر طولانی مدت حساب باز کنیم. از مشخصات دیگر این خودرو میتوان به یک موتور 1.7 لیتری اشاره کنیم که حداکثر قدرت آن به 113 اسب بخار و حداکثر گشتاورد آن به 155 نیوتن متر میرسد . لازم به ذکر است که این خودرو از یک گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتومات نیز عرضه میشود و شتاب صفر تا صد این خودرو در 12 ثانیه می باشد .

 

کلام آخر

نکته ای که این روز ها شامل حال اغلب خودروها میشود نوسان قیمت است که موجب شده قیمت های خودرو افزایش یا کاهش پیدا کند و برای همین امر نمیتوان به طور مطمعن و قطعی به انتخاب و خرید خودرو با یک قیمت مشخص نگاه کرد چرا که ممکن است در مدت زمانی خودروی انتخابی شما با افزایش یا کاهش قیمت مواجه شود. خودروهایی که به آنها اشاره نمودیم خودروهایی هستند که قیمت آنها به زیر 400 میلیون تومان یا کمی بالاتر میرسد که در این بازه قیمتی میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد .