ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
مزایا و معایب تعویض تایر فابریک به پهن
نویسنده : Sadeghhaghighat

مزایا و معایب تعویض تایر فابریک به پهن

کمپانی های خودرو ساز برای لاستیک های محصولاتشان از تایرهایی استفاده می کنند که مناسب با پلتفرم آن خودرو است ، که هر سایز لاستیک مناسب با خودرو مربوطه می باشد . معمولا بعد از تحویل خودرو از کارخانه به دست مصرف کنندگان اکثر رانندگان لاستیک های خود را به سایزهای پهن و نیمه پهن تغییر می  دهند از جمله می توان اشاره کرد به تولیدات داخلی همچون انواع پژو که سایز مناسب این خودرو 14/65/185 می باشد که می توان آنرا به 14/60/195 یا 14/60/205 تغییر داد با این حال سوال بیشتر رانندگان این است که استفاده از این سایز ها برای خودرو مناسب است یا نه ؟

 

مزایای استفاده از لاستیک پهن

معمولا افرادی که از سایز های پهن برای خودرو شان استفاده می کنند صرفا بیشتر از آنکه به معایب و مزایای آن پی ببرند بیشتر به زیبایی و اسپرت کردن خودرو دقت می کنند . اصلی ترین مزایای استفاده از لاستیک پهن تر ، افزایش چسبندگی و قابلیت حرکت مطمئن تر با سرعت بیشتر در پیچ هاست . تقریبا اکثر افراد می دانند اما نباید فراموش کنیم که این چسبندگی صرفا در مسیر های خشک اثر دارد یعنی با لغزنده و خیس بودن مسیر ، افزایش بیش از حد پهنای تایر باعث دشوار تر شدن خروج آب از بین عاج های لاستیک شده و چسبندگی را بشدت کاهش می دهد . و نکته دیگر این است که ترمز گیری در سطوح خشک کاهش می یابد .

 

معایب استفاده از لاستیک پهن

هر چیزی که مزایا دارد بدون شک دارای معایبی هم هست و معایب لاستیک های پهن این است که به دلیل افزایش چسبندگی فشار به پیشرانه و قطعات انتقال نیرو نیز بالا می رود ، این مسئله می تواند به افزایش مصرف سوخت نیز منجر شود . این لاستیک ها به علت چسبندگی گشتاور موتور را بیشتر کرده و در نتیجه در شتاب گیری خودرو تاثیر منفی دارد . از دیگر معایبی که می توان به آن اشاره کرد کوبش لاستیک در اتاق می باشد که در خودرو های صندوق دار بیشتر به چشم می خورد .

 

 

قیمت لاستیک های پهن به طبع بیشتر از تایر های فابریک یا معمولی می باشد و معدود کسانی هستند که علت اصلی شان برای تعویض لاستیک صرفا جهت اسپرت کردن خودرو شان است که بیشتر انها علاوه بر لاستیک سایز رینگ ها را هم بالا می برند و این شامل هزینه نسبتا بالایی است .

برچسب ها :