ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بنزین بی کیفیت چه آسیبی به خودرو میزند ؟
نویسنده : Melika Piri

بنزین بی کیفیت چه آسیبی به خودرو میزند ؟

 

 

آیا تا به حال به این فکر کرده این که اگر بنزینی که برای خودرویتان استفاده میکنید بی کیفیت باشد میتواند چه آسیب هایی به موتور و خودرویتان وارد کند ؟ گاهی پیش می آید که به هنگام رانندگی متوجه صدای جرقه زنی یا حتی صدا های غیر قابل کنترل بشوید اما شاید ندانید که این صداها از کجا منشا میگیرند . درواقع تعمیرکاران خودرو بر این باور هستند که صدای جرقه زنی یا صداهایی که از کنترل خارج هستند به دلیل کیفیت پایین بنزین به وجود می آید و علت آن این امر است که هنگامی که برای خودرویتان از بنزینی بی کیفیت نا مطلوب استفاده کنید بر روی موتور خودرویتان تاثیر مخربی از خود به جای میگذارد و می تواند در طولانی مدت مشکلات جدی ای را برای خودرویتان پدید آورد . یکی از دلایلی که موجب میشود بنزین بی کیفیتی به دست شما برسد این است که متاسفانه بازرسی کیفیت سوخت سالانه صورت میگیرد و این زمان میتواند موجب بی کیفیت شدن بنزین خودرو شود و تاثیر بدی بر روی خودرویتان بگذارد . ما در این مقاله قصد داریم به آسیب هایی که یک بنزین بی کیفیت میتواند به خودروی شما بزند بپردازیم , ما را در این مقاله همراهی کنید .

 

تاثیران بنزین بی کیفیت بر روی خودرو

یکی از مواردی که شرکت های سازنده خودرو در تلاش اند تا آن را به وجود آورند این است که موتور هایی تولید کنند که کمتر صدایی از خود تولید کند و علاوه بر کم صدا بودن کم مصرف و همچنین در کنار پایین بودن مصرف موتور کارکرد بالایی داشته باشد تا بتواند نظر خریداران را به خود جلب کند اما گاهی پیش می آید که خریداران خودرو به هیچ عنوان فکر موتور خودرویشان نیستند و به استفاده از بنزین بی کیفیت تمام ویژگی های یک موتور را به باد میدهند و موجب ایراداتی در موتور خودرو میشود که ممکن است افراد را به دردسر بی اندازد .

 تاثیران بنزین بی کیفیت بر روی خودرو

1 . کاهش یافتن توان موتور خودرو

یکی از شایع ترین آسیب هایی که بنزین بی کیفیت میتواند به خودرو وارد کند , به موتور خودرو ارتباط پیدا میکند  و موجب کاهش پیدا کردن توان موتور خودرو میشود . علت افت توان موتور به این علت می باشد که اگر بنزین با درجه کیفیت مطلوب به سیلندر خودرو نرسد , در آن صورت کیفیت احتراق انرژی حاصل از سوختن بنزین درون موتور خودرو به اندازه زمانی که خودرو از سوخت مرغوب استفاده میکنند نخواهد بود و این امر موجب میشود تا پیشرانه خودرو نتواند خروجی مطلوبی را ارائه دهد که در نهایت موجب کاهش یافتن توان موتور خودرو میشود . لازم به ذکر است که این امر میتواند آثار بسیار مخربی را با خود برای شما به همراه داشته باشد و همچنین موجب میشود تا شما رانندگی بی کیفیتی را با خودرویتان تجربه کنید .

 

2 . بد استارت خودردن موتور خودرو

بد استارت خوردن خودرو یکی دیگر از مواردی است که بی کیفیت بودن بنزین خودرو با خود به همراه دارد به این سبب که اگر بنزینی بی کیفیت و با درجه اکتان پایین به هنگام استارت زدن راننده به وارد محفظه احتراق خودرو شود , عمل جرقه زنی به درستی صورت نمیگیرد و پس از آن موجب میشود تا عمل استارت زنی به درستی صورت نگیرد در نتیجه در این مواقع خودرو به درستی استارت نمیخورد و حتی اگر استارت بخورد این عمل به درستی صورت نمیگرد و میتوان گفت که خودرو بد استارت میخورد . برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید پیشنهاد میکنیم که همواره از بنزینی با کیفیت استفاده کنید تا از مشکلات این چنینی برای خودرویتان جلوگیری کنید .

 آسیب رساندن بنزین بی کیفیت در خودرو

3 . آلوده شدن قطعات حساس خودرو

احتراق ناقص زمانی اتفاق می افتد که سوختی بی کیفیت باشد و نتیجه بی کیفیت بودن سوخت خودرو آلودعه شدن قطعات حساس داخل موتور خودرو می باشد و این امر به دلیل ناقص سوخت بنزین در خودرو می باشد. لازم به ذکر است که این موارد میتواند باعث افت عملکرد موتور خودرو شود و این دوده ها میتواند حتی موجب کثیف شدن شمع های خودرو نیز شود . کیثیف شدن این قطعات مواردی دیگری همچون لرزش خودرو را با خود به همراه دارد که علت این لرزش های غیرعادی , کثیفی هایی است که وارد محفظه سر سیلندر خودرو شده است و این امر میتواند آسیب های دیگری را به دیگر قطعات مانند موتور خودرو وارد کند که میتواند به قطعاتی همچون رینگ پیستون و دیواره های سیلندر خودرو آسیب برساند . این نکته را در نظر داشته باشید که این امر در کمتر خودروای میتواند به وجود آید اما در صورت به وجود امدن این امر میتواند بسیار برای شما دردسر ساز باشد و هزینه زیادی را به دوش شما بگذارد .

 بنزین بی کیفیت در خودرو

کلام آخر

همواره توصیه میشود که از پمپ بنزین های معتبر به خودرویتان بنزین بزنید تا از بابت این نوع مشکلات خیالتان هموارده آسوده باشد و پیشنهاد میشود که خودرویتان را در جایگاه های قدیمی بنزین نزنید چرا که اغلب این جایگاه های سوخت مخازن سوخت خود را تعویض یا تعمیر نکرده اند و در نتیجه سوخت رسانی بی کیفیتی دارند .