ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نشانه هایی که خبر از خرابی ECU میدهد
نویسنده : Melika Piri

نشانه هایی که خبر از خرابی ECU میدهد

 

 

اگر نام قطعه ای به نام ECU به گوشتان خورده حتما از از اهمیت وجود و سلامت آن در خودرو مطلع هستید . درواقع این قطعه به قدری در خودرو دارای اهمیت است که در خودرو به نام مغز خودرو معرف است و نقش یک مغز را در خودرو ایفا میکند و به همین جهت خرابی یا اختلال این قطعه میتواند عملکرد بیشتر قطعات خودرو را مختل کند و موجب شود که خودرو با اختلال بزرگی رو به رو شود . لازم به ذکر است که ECU به کامپیوتر خودرو نیز معروف است و اغلب افراد این قطعه را با نام کامپیوتر خودرو میشناسند . این قطعه موجب میشود تا در خودرو بتوان از امکانات و قابلیت های خودرو استفاده نمود و همچنین مهم ترین امر حرکت خودرو است که با کمک این خودرو میتوان خودرو را به حرکت درآورد  و به همچین جهت است که عملکرد قطعه های بسیار مهم به این قطعه وابسته است . در این مقاله ما را همراهی کنید تا به نشانه هایی که خبر از خرابی ECU خودرو میدهند آشنا شویم و با دیدن این نشانه ها سریعا اقدام به حل آن کنیم.

 

نشانه های خرابی ECU در خودرو چیست؟

همانطور که در کمی پیش مطالعه نمودید , خرابی کامپیوتر خودرو قطعات زیادی را مختل میکند و در صورتی که این قطعات به وسیله کامپیوتر خودرو نتوانند دستور برای انجام فعالیت دریافت کنند , موجب میشود که عملکرد آن ها با اختلال رو به رو باشد به همین سبب از خود برخی نشانه ها بروز میدهند که با کمک گرفتن از آن ها میتوان منشا مشکل را یافت کرد. در ادامه با ما باشید تا به این نشانه ها بپردازیم.

 نشانه های خرابی ECU در خودرو چیست؟

 1 . مصرف سوخت بیش از حد

یکی از اصلی ترین نشانه هایی که میتوان از آن متوجه خرابی ECU در خودرو شد به افزایش بیش از حد سوخت ارتباط پیدا میکند و علت این امر این است که ECU که دچار اختلال و مشکل شده باشد درواقع نمیدانند که چه مقدار سوخت را باید وارد محفظه احتراق کند و در نتیجه برای این که فرایند سوخت رسانی انجام شود , ECU سوخت  با حجم بسیار زیادی را به محفظه احتراق ارسال میکند که این امر نتیجه ای جز مصررف بیش از حد سوخت خودرو را ندارد که این امر موجب مشکلاتی از جمله افزایش هزینه بنزین برای خودرویتان میشود و در موارد محیط زیستی نیز اثر گذار است و موجب آلودگی هوا میشود . پیشنهاد میشود که اگر متوجه افزایش یکباره مصرف سوخت خودرویتان شدید , حتما خودرویتان را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید تا منبع مشکل را پیدا کند و اگر منبع مشکل افزایش سوخت خودرویتان به ECU ارتباز پیدا کرد , سریعا مشکل را حل کند تا به قطعات دیگری آسیب نزند .

 مصرف سوخت بیش از حد

2 . روشن شدن چراغ چک خودرو

یکی از ساده ترین روش هایی که میتوانید از خرابی ECU در خودرویتان مطلع شوید , چراغ چک خودرو می باشد و درواقع این چراغ در زمانی روشن میشود که یکی از حسگر های دچار نقص شده باشد و به این ترتیب چراغ چک خودرو روشن میشود و ایرادی در خودرو را به راننده اطلاع میدهد . لازم به ذکر است که چراغ چک روش قابل اعتمادی برای مشخص کردن خرابی ECU نمی باشد و چراغ چک خودرو ممکن است بنا به دلایل مختلفی روشن شود که حتی ممکن است به ECU خودرو ارتباط نداشته باشد و حتی گاهی ممکن است این چراغ در صورتی روشن شود که هیچ ایرادی در خودرو و قطعات آن وجود نداشته باشد اما یکی از دلایلی که میتواند موجب روشن شدن چراغ چک در خودرو شود به خرابی ECU ارتباط دارد .

 

3 . اختلال در استارت خوردن

یکی دیگر از نشانه هایی که در هنگام مشکل داشتن ECU در خودرو نمایان میشود به استارت نخوردن خودرو ارتباط  پیدا میکند . درواقع زمانی که ECU دچار اختلال شده باشد موتور قادر به انجام کاری نمی باشد زیرا موتور خودرو نتوانسته اطلاعات درست و مهمی را از کامپیوتر خودرو دریافت کند تا بتواند روشن شود . درواقع این امر زمانی اتفاق می افتد که واحد کنترل خودرو به طور کامل از کار افتاده باشد و در این زمان دیگر ECU نقشی در خودرو ندارد و خودرو هیچ گونه دستوری از آن برای انجام کار دریافت نمیکند . در این  مواقع برای این که مشکل شوید که دلیل از کار افتادن موتور خودرویتان به ECU ارتباط دارد یا خیر پیشنهاد میکنیم تا خودرویتان را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا با تشخیص درست بهتر بتواند به شما و خودرویتان کمک کند .

 اختلال در استارت خوردن

4 . کم توان شدن موتور خودرو

همانطور که در کمی پیش اشاره نمودیم , با خراب شدن ECU ممکن است سوخت رسانی مختل شود و در پی این امر ممکن است سوخت مورد نیاز به محفظه احتراق نرسد که این امر میتواند زمینه ای برای افت شتاب خودرو باشد و در زمان های مانند عبور از سربالایی یا هنگامی که خودرو بار سنگینی بر آن سوار است خودرو با مسئله افت شتاب مواجه شود و نتواند آن شتاب لازم را در زمان مناسب برای شما فراهم کند . درواقع همان طور که بیان شد ECU که دچار مشکل شده باشد نمیداند دقیقا چه مقدار سوخت را باید وارد محفظه احتراق کند به همین سبب یا مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا میکند یا خودرو با مشکل افت شتاب رو به رو میشود و این امر با فشردن پدال گاز نیز تغییری پیدا نمیکند .