ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم؟
نویسنده : Melika Piri

چگونه شتاب خودرو را افزایش دهیم؟

 

 

یکی از پر اهمیت ترین مورادی که به ویژه برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است به شتاب و سرعت خودرو ارتباط پیدا میکند که این امر موجب میشود تا افراد به هنگام رانندگی بتوانند هیجان را حس کنند و از آن لذت کافی را ببرند .  در مقاله ای با عنوان " 11 دلیل که موجب افت شتاب در خودرو میشود " درباره مواردی که موجب کاهش شتاب خودرو میشدند پرداختیم اما در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم که موجب افزایش شتاب خودرو میشوند , زیرا در اغلب موارد که خودرو با کاهش شتاب مواجه میشود تازه متوجه افت عملکرد خودرو میشویم و دست به روش هایی را برای افزایش شتاب خودرو میزنیم . در این مقاله ما را همراهی کنید تا به روش هایی که با آن میتوانید شتاب خودرویتان را افزایش بدهید آشنا شویم  .

 

روش های افزایش شتاب خودرو

روش های افزایش شتاب خودرو

1 . روغن موتور با کیفیت و فیلتر روغن

در مقاله های قبلی بارها از اهمیت با کیفیت بودن روغن موتور صحبت کرده ایم و گفته ایم که بی کیفیت بودن یک روغن موتور چه صدمه های میتواند به موتور خودرو و دیگر قطعات موتور وارد کند . درواقع وظیفه روغن موتور روان کردن قطعات موجود در موتور خودرو و همچنین خنک کردن آن ها برای انجام وظایف می باشد و در صورتی که روغن موتور خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد موجب میشود تا گرمایی که سیلندر خودرو از خود تولید میکند موجب احتراق میشود که این امر نباید در خودرو صورت گیرد و در صورتی که خودرو با همچین وضعیتی روبه رو باشد طبیعی است که عملکرد آن به مشکل بر بخورد . یکی از اصلی ترین مواردی که میتواند به شتاب خودرو کمک اساسی ای بکند , استفاده از روغن موتور با کیفیت می باشد . به این نکته توجه داشته باشید که تنها استفاده از روغن موتور با کیفیت کافی نیست و شما باید به زمان تعویض روغن موتور خودرویتان توجه داشته باشید و این نکته را در نظر داشته باشید که در هر زمانی که اقدام به تعویض روغن موتور خودرویتان میکنید , تعویض فیلتر موتور خودرو را فراموش نکنید.

 

2 . فیلتر هوا

یکی دیگر از موارد ساده ای که با تعویض آن در زمان مشخص میتوانید کمک شایانی به خودرویتان و همچنین شتاب خودرویتان کنید , فیلتر هوا می باشد که این قطعه جز آن دسته از قطعاتی در خودرو است که تغییر ساختاری آن زیاد نبوده اما با تمام این موارد نقش بسیار مهمی را در خودرو ایفا میکند و عملکرد درست آن تاثیر بسیاری بر روی خودرو دارد . برای اینکه متوجه شوید که زمان تعویض فیلتر هوای خودرویتان فرا رسیده یا خیر پیشنهاد میکنیم مقاله " در چه زمانی اقدام به تعویض فیلتر هوا کنیم؟ " را مطالعه کنید تا در زمان درست بتوانید این قطعه را در خودرویتان تعویض کنید . درواقع فیلتر هوا مجرای تنفس هوای موتور خودرو می باشد و به همین سبب این فیلتر همواره باید تمیز باشد و فاقد آلودگی باشد اما این قطعه مانند اکثر قطعات خودرو مصرفی است و پس از این که منافذ فیلترهوا با آلودگی مسدود شد باید اقدام به تعویض آن بکنید .

فیلتر هوا 

3 . شمع خودرو

یکی دیگر از قطعاتی که در شتاب خودرو تاثیر به سزایی دارد شمع های خودرو میباشد . درواقع شمع ها در خودرو وظیفه جرقه زنی و همچنین احتراق را بر عهده دارند و در مرور زمان کارایی خودشان را دراثر آلودگی ها به وجود آمده حاصل از احتراق از دست میدهند که در آن موارد نیاز به تعویض ا تعمیر دارند .  درواقع خرابی شمع موتور موجب میشود تا جرقه مورد نیاز برای احتراق مخلوط سوخت و هوا انجام نگیرد که این عمل میتواند موجب افت شتاب شود که در صورتی که متوجه خرابی شمع شدید اقدام به تعویض آن کنید زیرا عملکرد صحیح شمع خودرو میتواند در افزایش شتاب خودرو تاثیر بسزایی داشته باشد .

 

4 . رینگ ها و لاستیک ها

همانطور که میدانید هر خودروای برای خود لاستیک هایی مخصوص و منحصر به فردی دارد که این تغییرات شامل رینگ و لاستیک می باشد و اگر لاستیکی غیر از لاستیک مورد نظر بر رو چرخ های خودرو جایگذاری شود طبیعی است که اندازه لاستیک و رنگ در آن متفاوت باشد و این امر موجب میشود تا عملکرد خودرو به مشکل بر بخورد و گاهی این مشکل ممکن است به شکل کاهش شتاب خودرو خود را درخودرو نمایان کند . برای جلوگیری از این امر بهتر است که لاستیکی که به خودرویتان اختصاص دارد و استاندارد است استفاده کنید تا عملکرد خودرو به مشکل بر نخورد و موجب افت شتاب در خودرو نشود زیرا لاستیک خودرو با شتاب رابطه بسیار مستقیمی دارد و هر چقدر که میزان اصطکاک یک لاستیک کم باشد شتاب آن بیشتر می باشد .

 رینگ و لاستیک

5 . تنظیم کنترل سیستم دریچه گاز

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی درشتاب خودرو دارد , به کنترل کننده سیستم دریچه گازخودرو ارتباط پیدا میکند . لازم به ذکر است که خودروهایی که نسبت به خودروهای امروز قدیمی تر هستند از سیستم دریچه گاز به صورت مکانیکی بهره مند بودند این امر در حالی است که خودروهای مدرن و امروزی از مکانیکی به برقی تغییر پیدا کرده است که میزان باز شدن دریچه برقی با توجه به محاسبات از پیش تعیین شده باز میگردد و گاهی ممکن است در این محاسبات اشتباهاتی رخ دهد که این امر میتواند موجب افت شتاب خودرو شود . در این موارد برای حل کردن این مشکل باید به یک مکانیک حرفه ای مراجعه کنید تا با نرم افزارهای مختص به این امر تنظیمات را به حالت استاندارد برگرداند .