ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
از معایب خودروی بسترن B30 چه میدانید؟
نویسنده : Melika Piri

از معایب خودروی بسترن B30 چه میدانید؟

 

 

خودروهای چینی اغلب توانسته اند در بازار جهان و همچنین در بازار خودروی ایران غوغا کنند و برخی از آنها توانسته به برخی از محبوب ترین خودروها بازار بنا بر امکانات و مشخصاتی که دارند معرفی شوند و به واسطه این امر در دسته خودروهای محبوب و پر فروش قرار داشته باشند . با توجه به نکته ای که بیان شد اغلب افراد فکر میکنند که خودروهای چینی اغلب بی عیب و نقص هستند و سر تا سر خودرو مزایا می باشد اما در کشور چین نیز خودروهای تولید میشود که گاهی از لحاظ کیفیت در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارند و از کیفیت ساخت پایینی برخوردار هستند . یکی از شرکت های خودروسازی تجاری که در چین در حال فعالیت است به شرکت فاو ارتباط پیدا میکند که خودروهایی با برند بسترن را تولید و عرضه میکنند که این شرکت چند سالی است که با شرکت خودروسازی بهمن موتور همکاری دارد و خودروهای این شرکت توسط شرکت بهمن موتور مونتاژ میشود و به دست افراد در ایران میرسد . در این مقاله ما را همراهی کنید تا به معایب خودروی بسترن B30 که یکی از محصولات شرکت خودروسازی فاو می باشد بپردازیم .

 معرفی مشخصات خودروی بسترن B30

معرفی مشخصات خودروی بسترن B30

این خودروی چینی از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس مصنوعی با حجمی معادل 1.6 لیتر بهره میبرد که قدرت خروجی آن معادل 107 اسب بخار و گشتاورد آن به 155 نیوتن میرسد . لازم به ذکر است که پیشرانه ای که برای این خودرو استفاده شده کاملا چینی بوده و در چین این پیشرانه با کد CA4GB شناخته میشود . همچنین نیروی های چرخ های جلوی این خودرو با کمک یک گیربکس 5 دنده یا 6 دنده اتومات تامین میشود . نکته قابل توجه در این بخش این امر است که نسخه دستی این خودرو توسط شرکت بهمن موتور تولید نمیشود و تنها نسخه اتومات آن مورد مونتاژ توسط شرکت  بهمن موتور قرار میگیرد . لازم به ذکر است که این خودرو از لحاظ اندازه اندازه متوسطی دارد و در دسته خودروهای سدان متوسط قرار دارد که میزان مصرف سوخت این خودرو در 100 کیلومتر به حجمی معادل 6.7 لیتر میرسد و همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو 14 ثانیه می باشد .

 

معایب خودروی بسترن B30

1 . کیفیت پایین ساخت کابین داخلی و متریال

یکی از نکات قابل توجهی که امروزه در بین خودروسازان از اهمیت بالایی برخوردار است , به کیفیت ساخت کابین داخلی و نوع متریال استفاده شده در کابین داخلی میباشد که امروزه اغلب کمپانی های خودروسازی برای این که بتوانند امتیاز مثبت را در زمینه طراحی داخلی و جنس متریال از خریداران و مصرف کنندگان خودرویشان دریافت کنند از متریال پلیمری با کیفیت استفاده میکنند که علاوه بر اینکه موجب میشود کابین داخلی از کیفیت خوبی برخوردار باشد , ظاهر خوبی را نیز به کابین داخلی خودرو هدیه میدهد . متاسفانه میتوان گفت که در این زمینه خودروی بسترن B30 حرفی برای گفتن ندارد و از طراحی ساده ای برای تولید کابین داخلی استفاده شده است و متریال بی کیفیتی که برای تولید کابین خودرو در نظر گرفته شده است موجب شده تا کابین داخلی این خودرو چنگی به دل نزند .

 معایب خودروی بسترن B30

2 . عملکرد نامطلوب گیربکس

یکی دیگر از معایبی که خودروی بسترن B30 از آن برخوردار است , به عملکرد نامطلوب گیربکس آن ارتباط پیدا میکند که موجب نارضایتی خریداران این خودرو شده است . شما هنگامی که در حال رانندگی با این خودرو هستند به هنگام تعویض دنده متوجه خواهید شد که به هنگام تعویض دنده واکنش ها با تاخیر انجام میشوند و تعویض دنده با تاخیر عوض میشود . در این باب میتوان گفت که این خودرو برای رانندگی در جاده ها عملکرد خوبی نخواهد داشت اما گزینه مناسبی برای استفاده شهری به حساب می آید و لازم به ذکر است که گیربکسی که برای این خودرو به کار رفته گیربکس شش سرعته می باشد و یک پوئن مثبت نسبت به گیربکس چهار سرعته به حساب می آید .

 

3 . سواری خشک

همانطور که میدانید سواری نرم و راحت یا حتی سواری خشک رابطه مستتقیمی با سیستم تعلیق خودرو دارد و در خودروی بسترن B30 از سیستم تعلیق مک فرسون مستقل با میل تعادل در قسمت عقب از سیستم نیمه مستقل به همراه میل تعادل بهره میبرد و بهره بردن این خودرو از این نوع سیستم تعلیق موجب شده تا در هنگام رانندگی مخصوصا به هنگام عبور از دست انداز سیستم تعلیق نتواند ضربات وارد شده را هضم کند و این ضربات به داخل کابین میرسد و موجب سرو صدا در داخل کابین میشود که امری ناخوشایند برای افراد به هنگام حضور در خودرو به حساب می آید .

  خودروی بسترن B30

4 . هندلینگ نامناسب

یکی دیگر از معایب بسترن B30 به هندلینگ آن ارتباط پیدا میکند . درواقع هندلینگ این خودرو به حدی نرم بوده است که موجب شده در برخی از شرایط نتواند از خود عملکرد مطلوب نشان دهد و این در برخی موارد نیز خطرناک است زیرا گاهی اوقات نرم بودن هندلینگ این خودرو میتوان موجب شود تا اختیار و فرمان خودرو از دست شما خارج شود و در برابر کنش شما واکنشی ضعیف تر نشان دهد .  در کل میتوان گفت که این خودرو از هندلینگ ضعیفی برخوردار است که در بیشتر مواقع میتواند باعث اذیت و آزار شما شود .