ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
هوک چیست و چه عملکردی در خودرو دارد؟
نویسنده : Melika Piri

هوک چیست و چه عملکردی در خودرو دارد؟

 

هوک اصطلاحی ناشناخته در بین اغلب مردم است اما اگر شما به دنبال خرید خودروای لوکس و مدرن باشید احتمالا ممکن است که در قسمت آپشن ها نام هوک را در بین آپشن های خودرو مشاهده کرده باشید . درواقع هوک آپشنی ساده با کاربردی ساده می باشد که اغلب افراد از کارایی و وجود آن بی خبر هستند. در واقع هوک اصلاحی به معنای چنگ یا قلاب است که در خودرو نیز عملکردی همچون قلاب و چنگ را ایفا میکند . در صورتی که از کارایی این آپشن بی خبر هستید در این مقاله ما را همراهی کنید تا با هوک و کارایی و نحوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید .

 

هوک در خودرو چیست؟

هوک یکی از آپشن ها , در خودروهای لوکس و مدرن است که نام آن در کنار دیگر آپشن های خودرو ناشناخته مانده و اغلب افراد از وجود و کارایی آن بی خبر هستند . همانطور که بیان شد هوک به معنای چنگ و قلاب است که ب شکل قلاب U شکل در عقب یا جلوی خودرو کار گذاشته میشود که وظیفه این قطعه بکسل کردن خودرو یا بکسل شدن از طریق خودروای دیگر می باشد  که اغلب این آپشن در خودرو از جنس فلز یا آهن می باشد که در گذشته و در زمان حال نیز برای جا به جا کردن خودروهای خراب شده استفاده میشد و الان نیز عملکردی مشابه این عمل دارند اما عملکرد هوک تنها به بکسل کردن خودرو ختم نمیشود و به جهت افزایش امداد خودرو و جرثقیل کمتر خودروای , خودروی دیگر را بکسل میکند و هوک کارایی دیگری دارد که به وسیله هوک میتوان در شهرهای ساحلی قایق را به وسیله این آپشن حمل نمود .

 هوک در خودرو چیست؟

منظور از هوک برقی چیست؟

در اغلب خودروهای قدیمی به ویژه خودروهای افرود , اغلب شاهد قطعه ای به نام هوک هستیم که در این خودروها هوک قطعه ای ثابت می باشد که به وسیله آنها بکسل خودرو صورت میگرفت اما امروزه کمتر در خودروهای شهری شاهد هوک می باشیم و علت نبود این قطعه در جلو یا عقب خودرو به جهت زیبایی آن می باشد که به این جهت از هوک های تاشونده به صورت برقی استفاده میشود تا برای طراحی خودرو امتیازی منفی به حساب نیاید . درواقع به این نوع هوک ها هوک برقی میگویند که درخودروهایی که در آن ها آپشن هوک برقی به کار رفته , به صورت دکمه در داخل صندوق عقب خودرو جای گذاری شده که در صورت نیاز با فشردن دکمه واقع در صندوق , هوک برقی باز میشود و پس از استفاده و انجام شدن کار آن را در سپر عقب مخفی نماییم . در واقع از خودروهایی که در بازار خودروی ایران موجود هستند که از این آپشن بهره مند هستند میتوان به خودروی بی ام و , X4 و پورشه ماکان اشاره نمود .

هوک برقی چیست؟

نحوه استفاده هوک در خودرو

استفاده از هوک دارای اصولی می باشد که به هنگام استفاده از هوک باید رعایت شود که یکی از موارد الزامی در استفاده هوک , استفاده از طناب های مخصوص پلی استر با حلقه های فلزی در دو سر آن می باشد که آسیبی به هوک خودرو و وسیله بکسل شده نرسد و به هیچ عنوان از طناب یا زنجیر معمولی برایاستفاده کردن از هوک توصیه نمی شود . از دیگر نکات الزامی در استفاده از هوک به میزان وزن بکسل شده به همراه هوک اشاره نمود که توجه داشته باشید ان بار قابل حمل , بیشتر از وزن قابل کشش خودرویتان نباشد چرا که میتواند به شاسی خودرو آسیب جدی ای وارد کند که در صورت آسیب دیدن شاسی خودرو میتواند آثار بسیار بدی برای خودرویتان به دنبال داشته باشد پس بهتر است اگر قرار است که از هوک خودرویتان استفاده کنید , به نکاتی که گفته شده حتما توجه داشته باشید . درصورتی که چاره ای جز انتخاب زنجیر یا طناب ندارید , از طناب یا زنجیری استفاده کنید که بسیار محکم باشد و قوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد ولی تا حد ممکن سعی کنید از این دو امر گفته شده استفاده نکنید .

نحوه استفاده هوک در خودرو

آیا خودروی مجهز به هوک بخریم ؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خرید خودروای که مجهز به آپشن هوک باشد , قیمتی حدود 50 میلیون تومان به خودرو اضافه میکند که این اضافه شدن قیمت به مصرف شما از خودرو بستگی دارد که آیا به این آپشن نیاز دارید یا خیر . برای مثال هوک عقب برای خودروهای آفرود , خودروهای مخصوص کشاورزی , پشت وانت بارها و همچنین بکسل های گاری که مخصوص حمل اسب بسیار مناسب و نیاز است اما میتوان گفت که کراس اوورهایی که مجهز به هوک هستند عملکرد خاصی نمیتوانند از خود به نمایش بگذارند و میتوان گفت که آپشن هوک در این نوع خودروها نقش هوک فانتزی ای دارد و میتوا گفت که همین هوک با استفاده فانتزی از آن میتوان قیمت خودرورا به اندازه مقدار گفته شده افزایش دهد .