ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی برترین خودروهای زیر 20 هزار دلار
نویسنده : Melika Piri

معرفی برترین خودروهای زیر 20 هزار دلار

 

 

واردات خودرو در بازار ایران یکی از پر شک و شبه ترین حوضه ها می باشد که کلامی موثق درباره آن وجود ندارد و همچنین این حوضه دارای جزییات بسیاری است که نیم بیشتر این جزییات در ابهامات به سر میبرد اما طبق گفته های وزارت صنعت , در صورت واردات خودرو به ایران , تنها خودروهایی در این لیست قرار میگیرند که زیر 20 هزار دلار قیمت داشته باشند , به همین جهت در این مقاله قصد داریم با برخی از خودروهایی که قیمت آن ها زیر 20 هزار دلار است آشنا شویم . در این مقاله ما را همراهی کنید تا با خودروهایی که احتمال در دسترس قرار گرفتن آن برای ایرانی ها می باشد بیشتر آشنا شویم .

 

معرفی خودروهای زیر 20 هزار دلار

 

1 . کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022 خودروای از کلاس کامپکت است که در نسخه های متفاوت سدان و هاچ بک تولید و عرضه میشود که از یک پیشرانه 1.6 لیتری با 126 اسب بخار بهره میبرد که گشتاور آن به 152 نیوتن متر میرسد . همچنین لازم به ذکر است که این خودرو از تکنولوژی سیستم پاشش سوخت مستقیم GDI بهره برده است . کیا سراتو 2022 از قیمتی در حدود 16 هزار دلار بهره مند است . همچنین میتوان گفت که محصولات کیا در بازار ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه است و میتوان پیش بینی کرد که خودروی کیا سراتو 2022 و دیگر نسل های پس از این خودرو در بازار ایران از استقبال خوبی برخوردار خواهند بود .

 کیا سراتو 2022

2 . تویوتا کرولا 2022

 میتوان گفت که تویوتا کرولا یکی از پروفروش ترین و محبوب ترین خودرو ها در جهان می باشد و از خودروهای کرولا تا به زمان حال 12 نسل دیگر از این خودرو معرفی شده است که خودروی تویوتا کرولا در نسل نهم و دهم و یازدهم این خودروها قرار گرفته اند و این سه نسل را در میتوان در بیشتر خیابان ها مشاهده نمود . لازم به ذکر است که این سه نسل از این خودرو در مدل ها و ویژگی های متفاوتی عرضه شده است . از مشخصات این سدان کوچک می توان به یک موتور 4 سیلندر خطی اشاره نمود که دارای 16 سوپاپ می باشد . حداکثر توانی که پیشرانه این خودرو قادر به تولید آن است به 143 اسب بخار میرسد و حداکثر گشتاورد خروجی این خودرو به 187 نیوتن متر میرسد . از دیگر مشخصات این سدان زیبا میتوان به یک جعبه دنده خودکار 7 سرعته با مدل CVT اشاره نمود که از این طریق نیرو به چهار چرخ خودرو منتقل میشود . نکته که در مدل های دیگر این خودرو وجود دارد این امر است که همه مدل های این خودرو از جعبه دنده 7 سرعته بهره مند نیستند و برخی از آنها از جعبه دنده 4 سرعته بهره میبرند . از نکات دیگر این خودرو میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره نمود که در مدت زمان 9.7 از سرعت 0 به 100 برسد و حداکثر سرعتی که این خودرو میتوان  به آن برسد 195 کیلومتر در ساعت می باشد و همچنین مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر به 7.3 لیتر میرسد که استاندارد آلایندگی این خودرو در حالت یورو 5 نیز بررسی میشود .

  تویوتا کرولا 2022

3 . هیوندا النترا 2022

هیوندا النترا 2022 یکی از محبوب ترین خودروهای در کلاس سدان می باشد که در رنج قیمتی زیر 20 هزار دلار قرار می گیرد . از مشخصات فنی این سدان زیبا میتوان به پیشرانه آن اشاره نمود که از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد و نیروی این خودرو معادل 150 اسب بخار قدرت و همچنین گشتاور آن نیز 190 متر نیوتن میرسد . از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به گیربکس شش سرعته دستی آن اشاره نمود که نیرو را به محور چرخ های جلو میرساند . همچنین میتوان گفت که شتاب صفر تا صد این خودرو تنها نیازمند 10 ثانیه می باشد و مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر به 7.5 لیتر میرسد و حداکثر سرعت آن در ساعت 205 کیلومتر میرسد .

 هیوندا النترا 2022

4 . رنو مگان 2022

از مشخصات فنی خودروی رنو مگان میتوان به یک پیشرانه تنفس مصنوعی 1.6 لیتری 4 سیلندری اشاره نمود که حداکثر قدرت آن معادل 115 اسب بخار است و گشتاورد آن به 156 نیوتن متر میرسد و همچنین لازم به ذکر است که نیروی محرک خود را از طریق یک گیربکس CVT به ضریب متغیر به محور جلو منتقل میکند.همچنین مصرف سوخت این نسخه از خودرو در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر می باشد . از مشخصات دیگر این نسخه از رنو مگان 2022 میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره نمود که در 13.2 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود میرسد . همچنین لازم به ذکر است که این خودرو دارای نسخه ای دیگر با مشخصات متفاوت تری میباشد که مشخصات بهتری نسبت به این نسخه دارد .  مدل دوم رنو مگان 2022 از یک پیشرانه 2 لیتری بهره میبرد که نهایت قدرت آن معادل 140 اسب بخار و گشتاوری معادل 193 نیوتن متر می باشد و مصرف سوخت این نسخه در هر 100 کیلومتر 7.7 لیتر می باشد و شتاب صفر تا صد این نسخه در 9.9 ثانیه محقق میگردد.