ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی و بررسی خودروی رنو مگان 2022
نویسنده : Melika Piri

معرفی و بررسی خودروی رنو مگان 2022

خودروی رنو مگان 2022 یکی از خودروهایی که است که با آزاد سازی واردات خودرو به بازار کشورمان امکان ورود به بازار خودروی ایران را دارد و با توجه به این که شرکت خودروسازی سایپا در زمینه ورود خودروهای رنو اعلام آمادگی کرده , این احتمال زیاد است که پس از آزاد شدن واردات خودرو به ایران , شاهد خودروی رنو مگان 2022 از شرکت خودروسازی سایپا باشیم . تاریخچه خودروهای رنو به سال 1995 میلادی برمیگردد برای اولین بار وارد بازار جهانی شد و به مرحله فروش رسید . شرکت پارس خودرو اولین شرکت خودروسازی ای بود اقدام به وارد کردن این خودرو کرد و و به همین جهت نسل دوم خودروهای رنو توسط شرکت پارس خودرو از سال 87 تا 93 بر روی خط تولید این شرت خودروسازی قرار گرفت . همچنین لازم به ذکر است که پس ورود نسل دوم خودرو رنو به بازار , دو نسل دیگر نیز به این خودرو اضافه شده است که مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است . نسل سوم خودروی رنو , رنو آسکالا نام داشت که در از سال 2014 تا 2016 توسط شرکت خودروسازی نگین خودرو به بازار عرضه شد اما این خودرو نتوانست به محبوبیت نسل قبلی خود نزدیک شود و متاسفانه با استقبال کمی رو به رو شد . اخرین نسل و درواقع چهارمین نسل خودروهای رنو , رنو مگان 2022 نام دارد که در این مقاله قصد داریم به این خودرو بپردازیم . برای آشنایی بیشتر با خودروی رنو مگان 2022 در این مقاله مارو همراهی کنید .

 معرفی و بررسی خودروی رنو مگان 2022

مشخصات فنی خودروی رنو مگان 2022

همانطور که میدانید مشخصات فنی یک خودرو مهم ترین ملاک برای خریداری یک خودرو میباشد چرا که این مشخصات توان و عملکرد یک خودرو را نشان میدهد . از مشخصات فنی خودروی رنو مگان میتوان به یک پیشرانه تنفس مصنوعی 1.6 لیتری 4 سیلندری اشاره نمود که حداکثر قدرت آن معادل 115 اسب بخار است و گشتاورد آن به 156 نیوتن متر میرسد و همچنین لازم به ذکر است که نیروی محرک خود را از طریق یک گیربکس CVT به ضریب متغیر به محور جلو منتقل میکند.همچنین مصرف سوخت این نسخه از خودرو در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر می باشد . از مشخصات دیگر این نسخه از رنو مگان 2022 میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره نمود که در 13.2 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود میرسد . همچنین لازم به ذکر است که این خودرو دارای نسخه ای دیگر با مشخصات متفاوت تری میباشد که مشخصات بهتری نسبت به این نسخه دارد .  مدل دوم رنو مگان 2022 از یک پیشرانه 2 لیتری بهره میبرد که نهایت قدرت آن معادل 140 اسب بخار و گشتاوری معادل 193 نیوتن متر می باشد و مصرف سوخت این نسخه در هر 100 کیلومتر 7.7 لیتر می باشد و شتاب صفر تا صد این نسخه در 9.9 ثانیه محقق میگردد.

مشخصات فنی خودروی رنو مگان 2022

مشخصات ظاهری رنو مگان 2022

به گفته تولید کنندگان این خودرو قرار است که این خودرو در 3 کلاس بدنه سدان , هاچ بک و استیشن عرضه شود و به احتمال زیاد نسخه ای که قرار است وارد بازار ایران شود , نسخه سدان می باشد . طراحی خودروی رنو مگان 2022 به گونه ای است که در نگاه اول به طور واضح متوجه اسپرت بودن این خودرو خواهید شد . از جزییات اصلی ای که در این خودرو که موجب جلوه بخشیدن به نمای جلویی خودرو شده است میتوان به چراغ دی لایت به کار رفته C  مانند , لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره و چراغ های عقبی خودرو اشاره نمود . در اصل میتوان گفت که طراحی این خودرو در سطح معمولی رضایت بخش است گرچه میتوان احساس تکراری بودن را منتقل کنند اما در عین حال از طراحی زیبا و چشمگیری بهره میبرد .

 مشخصات ظاهری رنو مگان 2022

آپشن و امکانات خودروی رنو مگان 2022

خودروی رنو مگان 2022 در سه تیپ متفاوت SE , PE  و +LE عرضه میشود که نسخه پایه این خودرو  PE می باشد که از امکانات و آپشن های این نسخه میتوان به ترمز کمکی BA  , کنترل پایداری الکترونیکی VSC , سنسور پارکک جلو و عقب , سنسور فشار باد تایر TPMS , شیشه ها و آینه های جانبی برقی , دی لایت , مه شکن جلو و عقب , صندلی پارچه ای , کنترل کشش TCS  و کنترل شروع حرکت در سر بالایی اشاره کرد . همچنین در نسخه میانی این خودرو یعنی تیپ SE شاهد امکانات بیشتری نسبت به نسخه پایه این خودرو هستیم که میتوان به کی لس استارتر , سنسور نور , سنسور باران , کروز کنترل , فرمان چرمی ,  با تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و فرمان چرمی اشاره نمود . همچنین در نسخه فول این خودرو نیز شاهد امکاناتی نظیر سقف پانوراما , روکش چرمی صندلی ها , آینه میانی الکتروکرومیک , ترمز برقی , نور پردازی داخلی , دوربین دید عقب , هشدار دهنده نقاط کور , هشدار دهنده عدم توجه راننده , تنظیم برقی صندلی های جلو , آینه های جانبی تاشو برقی هستیم . به طور کل میتوان گفت که هر سه نسخه خودروی رنو مگان 2022 از آپشن های عجیب و هیجان انگیز برخوردار نیست اما به عنوان یک خودروی میان رده و با توجه به قیمت موجود در بازار , امکانات خوب و مناسبی را در اختیار مشتریان قرار میدهد .