ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
سیستم استارت بدون کلید چیست؟
نویسنده : Melika Piri

سیستم استارت بدون کلید چیست؟

 

 

امروزه با پیشرفت فناوری به ویژه در صنعت خودروسازی , آپشن های زیادی به خودروها افزوده شده است که این آپشن ها توانسته اند استفاده از خودرو را راحت تر از همیشه کنند و موجب شود با این آپشن ها رانندگی دلپذیری داشته باشیم . یکی از مهم ترین آپشن هایی که با پیشرفت فناوری توانست به آپشن های خودروهای مدرن افزوده شود , سیستم استارت بدون کلید یا کلیس استارتر Keyless Starters می باشد که اغلب این آپشن متفاوت را خودروهای وارداتی دارا می باشند و به صورت پیش فرض از این آپشن بهره میبرند . درواقع این آپشن با نامی که از آن برخوردار است تا حدودی مشخص میکند که وظیفه این آپشن در خودرو چیست و همانطور که از نام این آپشن مشخص است , این آپشن این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون استفاده از سوییچ بتوانید وارد خودرویتان شوید و آن را روشن کنید و به کارهای روزمره تان برسید . در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این آپشن جذاب آشنا شویم .

 

سیستم استارت بدون کلید

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این سیستم نخستین بار بر روی خودروی مرسدس بنز مجهز شد و اولین کمپانی ای که اقدام به طراحی این آپشن نمود به کمپانی زیمنس ارتباط پیدا میکند که این طراحی به سال 1995 مرتبط میشود . همانطور که بیان شد خودروی مرسدس  به عنوان اولین خودرو مجهز به این آپشن شد که این امر در سال 1998 رخ داد که خودروی W220 از کلاس S به این سیستم مجهز شد و به اسم Key less Go نام گذاری شد . همانطور که در ابتدا بیان شد اغلب خودروهای وارداتی مجهز به این سیستم هستند و میتوان گفت که تمام خودروهای خارجی به این سیستم مجهز شده اند اما در کشور ایران به این شکل نیست و این سیستم به عنوان یک آپشن لوکس ارائه میشود اما باید در نظر داشته باشید که زمانی میتوانید از این سیستم در خودروهای ایرانی بهره ببرید که به هنگام سفارش خودرو , درخواست نصب آن را داده باشید تا این سیستم بر روی خودرویتان نصب شود و بتوانید از آن استفاده کنید . لازم به ذکر است که این سیستم فقط برای خودرو های مدرن تعبیه نشده و میتوان بر روی خودروهای معمولی و اقتصادی نیز نصب نمود .

 سیستم استارت بدون کلید

مزایای استفاده سیستم استارت بدون کلید

 نحوه کار کردن با این سیستم به این شکل است که کافی است همراه خود سوییچ مخصوص خودرویتان را به همراه داشته باشید و در فاصله یک متری خودرویتان قرار داشته باشید تا درهای خودرویتان به صورت خودرکار باز شود و این امر یکی از مزایای اصلی این سیستم به حساب می آید . همچنین لازم به ذکر است که برای این که خودرویتان را روشن کنید و موتور خودرویتان را به راه بی اندازید کافی است با توجه به نوع و مدلی که خودرویتان دارد باید کار هایی همانند فشردن کلید استارت و پدال ترمز یا قرار دادن ریموت مخصوص در جای مشخصی که در خودرو تعبیه شده و سپس فشردن دکمه استارت انجام دهید تا این سیستم شروع به فعالیت کند . همچنین برای قفل کردن خودرو فقط نیاز است که دستگیره خودرو را لمس کنید یا وقتی که شما یک متر از خودرویتان فاصله دارید خودرو به طور خودکار قفل خواهد شد . همچنین لازم به ذکر است که سیستم استارت بدون کلید تنها مزیت آن مواردی که گفته شد نمی باشد و با مرور زمان به این سیستم آپشن های دیگری افزوده شده که موجب شده این سیستم بیشتر مورد توجه قرار گیرد که از این مزیت ها میتوان به روشن کردن خودرو از راه دور , باز کردن صندوق عقب بدون نیاز و استفاده از سوییچ , باز شدن آیینه های کناری سانروف اشاره نمود . همچنین لازم به ذکر است که میتوانید برای این سیستم دستوری تعریف کنید که فقط در راننده با این سیستم باز شود یا حتی تنظیمات این سیستم را میتوانید به گونه ای تغییر دهید که بتواند در باک بنزین را نیز باز کند . شاید برایتان جالب باشد بدانید که در برخی از سیستم کیلس استارتر قابلیت ذخیره اطلاعات وجود دارد به این شکل که میتواند اطلاعاتی چون صدای رادیو , وضعیت صندلی ها , میزان دمای کولر یا بخاری و حتی زاویه آیینه را در خود ذخیره کند و نمایش دهد . جمع آوردی این اطلاعات و ثبت شدن آن ها در حافظه از زمان باز شدن در توسط ریموت خودرو آغاز میشود .

 مزایای استفاده سیستم استارت بدون کلید

معایب سیستم استارت بدون کلید

این سیستم همانطور که از برخی مزایای پر کاربرد بهره مند است , از برخی معایب نیز برخوردار است که موجب شده اغلب افراد استفاده از سوییچ و باز کردن درب خودرو به صورت دستی را بر سیستم استارت بدون کلید ترجیح دهند .از معایب اصلی سیستم استارت بدون کلید میتوان به موارد زیر اشاره نمود . 

1 . امکان هک شدن

یکی از اصلی ترین معایبی که موجب شده افراد , باز کردن دستی درب های خودرو را به سیستم استارت بدون کلید ترجیح دهند به امکان هک شدن این سیستم ارتباط پیدا میکند زیرا این سیستم درواقع یک سیستم الکترونیکی می باشد که قابل هک شدن است و کافیست فردی این سیستم را در خودرویتان هک کند تا بتواند با  استفاده از سینگال به دست آروده , در های خودرویتان و همچنین موتور  خودرویتان را به راحتی روشن کند .

 

2 . خالی شدن باتری

یکی از رایج ترین مشکلاتی که میتواند افرادی که خودرویتشان از این سیستم بهره مند است را به خود درگیر کند , تمام شدن باتری این سیستم می باشد که خالی شدن باتری این سیستم برابر با به وجود آوردن مشکلات زیادی برای شما می باشد و همچنین امری وقت گیر است .

 

3 . بالا بودن هزینه تعمیر

یکی از معایب این سیستم به هزینه تعمیر آن بر میگیردد که که در صورت گم شدن سیستم کیلس استارتر یا در معرض استهلاک گرفتن آن و قطعات مربوط به آن , باید هزینه سنگینی را پرداخت کنید .