ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
کاربرد رینگ های اسپرت برای خودرو های سواری
نویسنده : Sadeghhaghighat

کاربرد رینگ های اسپرت برای خودرو های سواری

استفاده از رینگ اسپرت در زیر خودرو چه کاربردی دارد؟

رینگ اسپرت ها هم مثل هر چیز دیگری دارای یک سری مزیت ها می باشند که در این جا به قسمتی از این موارد اشاره می کنیم که عبارت اند از :

1 . افزایش فرمان پذیری بهتر

2 . بالا رفتن قدرت مانور

3 . افزایش سطح تماس لاستیک با سطح زمین و در نتیجه کاهش خط ترمز

4 . دادن زیبایی و جلوه بهتر به خودرو

البته در گزینه سوم کاهش خط ترمز بستگی به جنس تایر و نوع آج یا گل لاستیک دارد و به همین امر استفاده از تایر های غیر استاندارد می توانید نتیجه برعکسی را در بر داشته باشد . همچنین برای خودرو های عریض استفاده از رینگ اسپرت می تواند موجب زیبایی خودرو شود .

 

معایب استفاده از رینگ اسپرت چیست؟

بیشترین معایب رینگ اسپرت ها بحث قیمت بالای تعویض رینگ و لاستیک آن است که اکثرا هم توسط افرا غیر متخصص و مبتدی انجام می شود . متاسفانه عدم تشخیص سایز مناسب رینگ و لاستیک می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای رانندگان به وجود آورد . همچنین هنگامی که از لاستیک های پهن با ارتفاع کم استفاده می شود ، رفته رفته شاهد کاهش نرمی و راحتی خودرو نیز خواهید بود و به این ترتیب عمر کمک فنرها نیز کاهش می یابد . در پی این مشکل هم هنگام عبور از دست اندازها ماشین با ضربه های شدیدی مواجه خواهد شد و همین صدای زیادی وارد کابین خودرو می شود . ضرباتی که قبلا به وسیله لاستیک و سیستم تعلیق و فنربندی خودرو جذب می گردیدند اما در حال حاضر به حالت مستقیم به جلوبندی انتقال داده می شوند . استفاده از رینگ اسپرت سطح تماس لاستیک با زمین را افزایش می دهد . و همین مورد باعث سفت شدن فرمان می شود به گونه ای که برای چرخش فرمان نیاز به نیروی بیش تری خواهد بود .

  

البته مشکل سفت شدن فرمان در خودروی هایی که از سیستم هیدرولیک برخوردار هستند کم تر از خودرو هایی است که فاقد سیستم هیدرولیک هستند . علاوه بر این لاستیک های پهن روی برف عملکرد خوبی را از خود نشان نمی دهند و این امر موجب سر خوردن خودرو روی سطح یخی می شود . از دیگر معایب استفاده از رینگ اسپرت که بیشتر در خودرو ها دیده می شود گیر کردن لاستیک ها به لبه های گلگیر خودرو به هنگام پیچیدن و یا عبور از سرعت گیرها است که این امر به بزرگ بودن سایز لاستیک و همچنین ارتفاع خودرو هم بستگی دارد . معمولا افرادی که به دنبال اسپرت کردن خودروی خود هستند علاوه بر تهیه رینگ اسپرت دست به تعویض لاستیک ها هم می زنند چرا که این دو باهم جذابیت خاصی را به خودرو می دهد که این زیبایی و جذابیت موجب بالا رفتن مصرف سوخت نیز می شود .

برچسب ها :