ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
مشخصات بوگاتی شیرون
نویسنده : Sadeghhaghighat

مشخصات بوگاتی شیرون

شیرون یک سوپر اسپرت با موتوری وسط که توسط کمپانی فرانسوی بوگاتی اتومبیلز اس.آ. اس تولید شده‌ است. این مدل جایگزین خودروی قبلی این شرکت یعنی بوگاتی ویرون می باشد . این خودرو نخستین بار در ۱ مارس ۲۰۱۶ در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شد. نام شیرون از لوئیز شیرون راننده موناکویی و قهرمان مسابقات ریس، رالی، گراند پریکس و فرمول یک بین سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۵۳ برگرفته شده .

 

قلب تپنده این سوپر اسپرت از یک موتور ۷۹۹۳ سی سی (۸ لیتر) دبلیو ۱۶ که با قابلیت توربو شارژر می باشد بهره گرفته شده  و توان خروجی موتور برابر با ۱۴۷۹ اسب بخار معادل ۱۱۰۳ کیلو وات توان است . بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده‌ که سرعت شیرون را در عرض  ۲/۴ ثانیه از صفر تا ۹۷ کیلومتر  و در ۶/۵ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر و در ۱۳/۶ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر و در ۳۲/۶ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر می‌رساند . نهایت سرعت شیرون بدون استفاده از کلید خاص محدود کننده به ۴۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد . از ویژگی های فیزیکی این خودرو که بگذریم و کمی با نگاهی بازتر به این شیر فرانسوی نگاه کنیم متوجه ویژگی های بصری این خودرو می شویم از جمله این ویژگی ها می توان به چراغ های جلو با LED های مکعبی شکل که با ادغام چراغ راهنما و چراغ شب و روز طرحی منحصر به فرد را در این خودرو نظاره گر بود ، قسمت نیمه گرد درب ها که نشانگر همان اصالت اولیه بوگاتی که هر کسی را شیفته و مجذوب خود می کند .

 

 

تاکنون و با پیشرفت تکنولوژی و همچنین با کنار گذاشتن خودرو های کلاسیک و نوستالژی توسط کاربران ، کمپانی های متعدد خودرو سازی هم با به روز کردن خط تولید های خود همچنان در حال رقابت با رقیب های خود هستند و در حال حاضر به جرئت می توان گفت شرکت بوگاتی در صدر این خودرو سازان قرار دارد . پرسنل سازنده بوگاتی از 150 نفر شکل میگرد که حتی این تعداد کمتر از اعضای تیم ردبول در مسابقات فرمول یک است . میانگین ظرفیت تولید کارخانه بوگاتی در سال حداکثر به 70 دستگاه می رسد این تعداد و این آمار موجب شده تا این خودرو بیشتر و بیشتر در بین لوکس سواران و همچنین کلکسیونر ها بدرخشد .

 

از معایب بوگاتی شیرون می توان به نبودن جا برای سرنشینان عقب و کمبود ارتفاع مناسب با زمین که موجب میشود فقط در مسیر های آسفالت و هموار رانندگی کرد البته هیچ کس حاضر به کار نمی شود که با این خودرو اسپرت و گران قیمت در مسیر های نا هموار رانندگی کرد و طبق آمار خریداران شیرون به طور میانگین 42 خودرو ، حداقل یک جت شخصی ، یک کشتی تفریحی ، سه هلیکوپتر و چهار خانه دارند . 

 

 

 

برچسب ها :