ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
شاهین جانشین پراید
نویسنده : Sadeghhaghighat

شاهین جانشین پراید

گروه خودرو سازی سایپا چند سالی است که با تولید محصولات خود در ایران ، بازار ایران را دگرگون کرده و علت اصلی این موضوع هم واضح است ، محصولات سایپا نسبت به دیگر خودرو های داخلی هم کم اصطحلاک تر و هم ارزان تر است به همین جهت بیشتر مردم روی به خرید محصولات سایپا می آورند . خودرو پراید یکی از محبوب ترین خودرو های تولیدی این شرکت می باشد که بیشتر از دو دهه از تولید آن می گذرد و سایپا به فکر بازنشسته کردن این خودرو است و برای بازنشسته کردن پراید نیاز به به یک خودرو جدید می باشد .

 

رهام محصول جدید سایپا می باشد که به تازگی معرفی شده ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده که قرار است جایگزین پراید شود . در این خودرو از پلتفرم sp100 استفاده شده که این پلتفرم قابلیت توسعه به سدان ، هاچبک و مینی کراس را داراست . به گفته مدیر عامل سایپا رهام از مدرن ترین امکانات و قابلیت های روز برخوردار بوده و گفتنی ست حتی توان رقابت با خودرو های خارجی را نیز دارد . به گفته سایپا در این خودرو سعی شده از طرح اولیه تا تولید نهایی در ایران انجام پذیرد .

 

طبق آمار سایپا ، رهام از پیشرانه ی 1650 سی سی استفاده می کند که توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت را دارد . گفته می شود رهام با 6 تیپ روانه بازار خواهد شد که تیپ یک و تیپ دو با گیربکس دنده ای عرضه می شود و بقیه ی تیپ ها از جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته مجهز به تیپترونیک استفاده خواهد شد .

 

سایپا ابتدا در نظر داشت تا برای پیشرانه رهام از موتور ارتقا یافته 1650 سی سی برلیانس استفاده کند اما بدلیل تحریم های موجود و همچنین ترک تولید خودروهای چینی از جمله برلیانس از بازار ایران سایپا برای رهام فکر دیگری را بکند . از جمله امکانات رهام می توان به : گیربکس اتومات 6 سرعته ، سیستم تهویه مطبوع خودرو در مدل های دستی و اتومات ، صندلی با تنظیم کننده ارتفاع و کورس ، کمربند های ایمنی با سیستم پیش کشنده ، وجود 6 ایربگ جهت تامین سرنشینان در مدل های لوکس و سوپر لوکس ، آینه های برقی تا شو ، چراغ های جلو با سیستم چراغ روز روشن ، ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ ، استارت دکمه ای ، مولتی مدیای 7 اینچی و 10 اینچی در مدل های لوکس و سوپر لوکس ، سنسور پارک اشاره کرد .

 

 

برچسب ها :