ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
لاستیک مناسب برای آفرود
نویسنده : Sadeghhaghighat

لاستیک مناسب برای آفرود

اگر تجربه رانندگی در مسیر های شنی ، گلی ، صخره ای و یا محیط های خارج از جاده ای را دارید ، باید بدانید لاستیک آفرود را دقیقا برای چه مصرفی نیاز دارید . استفاده از لاستیک های آفرود بزرگ ، یکی از مهمترین راه برای افزایش ارتفاع خودرو است . افزایش ارتفاع خودرو به داشتن سواری راحت تر و هموار تر بر روی پستی ها و بلندی های مسیر کمک می کند . زیرا اگر فاصله ی خودرو با زمین زیاد باشد عبور از موانع به هنگام گذر از مسیر های سنگی ، گل و لای ، صحرایی و جنگلی آسان تر خواهد بود .

 

لاستیک های آفرودی در اندازه ها و برند های مختلف تولید می شود ، همچنین گفتنی است برای استفاده از لاستیک های آفرود روی خودرو علاوه بر تایر باید دیگر قطعات نیز تعویض شود از جمله کمک فنر ها ، تغییرات در بدنه جهت افزایش ارتفاع که بیشتر در قسمت های گلگیر تغییر شکل می گیرد ، رینگ ها که با افزایش ابعاد تایر باید همراه با لاستیک تعویض شود ، ارتقا دادن جلو بندی ، که تمامی این تغییر فقط برای این است که به هنگام حرکت در میسر های آفرودی و سخت راننده و خودرو در راحتی باشند و برای روان شدن بیشتر خودرو بهتر ست از سیستم تعلیق مناسب تری استفاده شود .

 

خودرو برای اینکه بتواند فشار آمده بر تغییرات را تحمل کند باید سخت کار کند ، این مساله منجر به وارد شدن فشار قابل توجهی به محور خودرو و کمک فنر ها می شود . برای جبران این تغییرات توصیه می شود از رینگ جدید ، چرخ دنده و کمک فنر استفاده شود . همچنین پیشنهاد می شود برای برطرف کردن اضافه وزن اتومبیل که منجر به کاهش کارایی می شود ، از مکنده های هوا ، اگزوز ها و چیپ های کامپیوتری مناسب و سایر اجزایی که می توانند کارایی بهبود بخشنده استفاده شود .

 

کاربرد لاستیک های بایاس در آفرود :

لاستیک های بایاس نسبت به تایر های رادیال عملکرد بهتری را در مسیر های آفرودی دارند . زیرا طراحی گل رویه ی لاستیک بایاس به نحوی است که گل و اجسام خارجی بتوانند سریعتر از شیار های تایر خارج شود تا چسبندگی تایر با سطح کاهش پیدا نکند . همچنین در تایر های بایاس از پلاستیک های نرمتر برای بهبود حرکت و چسبندگی در مسیر های ناهموار استفاده می شود . معایبی که تایر های بایاس دارند عملکرد ضعیف در جاده های معمولی هستند که رانندگی با سرعت بالا در شهر با لاستیک های بایاس بسیار ناراحت کننده و پر سر و صدا می باشد .

 

کمپانی  اندونزی جی تی جزو شرکت هایی است که در بخش تولید لاستیک های بایاس و رادیال فعالیت دارد و با کیفیت مناسب مواد اولیه توانسته جایگاه خوبی را در این زمینه بدست آورد . جی تی با تولید لاستیک برای خودرو های آفرودی این فرصت را به مشتاقان این ورزش پرهزینه ایجاد کرده تا بتوانند با هزینه ای متعارف لاستیک های خودرو شان را تعویض کنند و از کیفیت بالای این برند بهره ببرند ، سایز 15 - 10.5*31 مناسب برای خودرو های پاترول ف تویوتا و... می باشد ،کومودو نام گل این تایر است که در اکثر خودرو های آفرودی قابل مشاهده است .  

 

برچسب ها :