ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
عوامل تاثیر گذار در افزایش مصرف سوخت
نویسنده : Sadeghhaghighat

عوامل تاثیر گذار در افزایش مصرف سوخت

امروزه روز بزرگترین دغدغه رانندگان وسایل نقلیه پر اصطحلاک بودن خودرشان است ، که علاوه بر هزینه های تعمیر ، بالا رفتن مصرف سوخت وسیله شان گلایه مند هستند که این موضوع بر می گردد به طرز استفاده از خودرو ، چندین عوامل در سیستم خودرو در صورت درست کار نکردن و همچنین استفاده نادرست ، مصرف سوخت خودرو را بالا برده و ما را دچار دل زدگی از خودرو می کند در اینجا کمی با عوامل افزایش مصرف سوخت آشنا می شویم و با رعایت این مسائل می توانیم مشکلات خود را حل کنیم .

 

سعی کنید هرچه می‌توانید وسایل کمتری را در خودرو بگذارید چرا که هرچه خودرو سبک‌تر باشد، مصرف سوخت کاهش می یابد . سرعت بیشتر مساوی است با مصرف سوخت بیشتر اگر شما با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید می توانید 21 درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت می رانید . هنگامی که خودرو را روشن می کنید لازم نیست بیش از 30 ثانیه در جا کار کند خودرو های جدید طوری طراحی شده اند که حتی در هوای سرد هم می توانید بلافاصله راه بیفتید . البته بهتر است دقایق اول را آرام برانید .

 

سعی کنید به طور مداوم روی پدال گاز پایتان را فشار ندهید و با گاز یکسان رانندگی کنید . باد لاستیک ها ممکن است به دلیل انبساط و انقباض کم یا زیاد شوند به خصوص وقتی هوا سرد می شود ، با تنظیم کردن باد تایر ها مصرف سوخت تا حدی کاهش می یابد . تا جایی که امکان دارد از تهویه هوا استفاده نکیند و به جای آن شیشه ها را پایین بکشید مگر زمانی که سرعتی بیشتر از سرعت آرام دارید . زمانی که خودرو را روشن می کنید آرام پدال گاز را فشار دهید . از ترمز های نا گهانی بپرهیزید به عنوان مثال به هنگام نزدیک شدن به چراغ قرمز پایتان را از روی پدال گاز بردارید و دنده را خلاص کنید تا از سرعت خودرو کم شود و آرام آرام باستید البته این در خودرو های دنده دستی صدق می کند .

 

برخی از رانندگان زمانی که می خواهند شروع به حرکت کنند فراموش می کنند ترمز دستی را پایین بیاورند و متاسفانه در برخی از خودرو ها در این حالت ، خودرو بدون مشکلی شروع به حرکت می کند ولی این امر موجب افزایش مقاومت خودرو شده و در نتیجه باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود . به هیچ عنوان پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید . درب باک خود را چک کنید تا کاملا بسته باشد . سرویس های دوره ای خودرو را در زمان معین بررسی کنید . از لاستیک های رادیال استفاده کنید تا اصطکاک کمتری بین تایر و جاده ایجاد شود . در فصل زمستان ،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌ شکن جایگزین کنید یا این‌ که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند .

 

 

برچسب ها :