ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
صنعت تولید لاستیک خودرو ایران
نویسنده : Morteza

صنعت تولید لاستیک خودرو ایران

تولید تایر در ایران به 50 سال پیش برمیگردد. در سال 1337 با مشارکت شرکت bf. Goodrich آمریکا ، صنعت لاستیک خودرو  ایران شروع بکار کرد. با تاسیس شرکت کیان تایر در کیلومتر شش جاده اسلامشهر انواع تایرهای بایاس نخی با مشارکت شرکت بی اف گودریچ، به ظرفیت 8000 تن در سال، این مهم برای کشور ما تحقق یافت. 

 

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نام شرکت کیان تایر به البرز تغییر یافت . درهمان سالها یعنی در مورخ 1342 کارخانه تولیدی ایران تایر با همکاری و مشارکت شرکت  general tire امریکا دومین کارخانه تولیدی در صنعت تایر ایران نام گرفت.  کارخانه تولیدی دنا در سال 1353 با مشارکت bridgestone  ژاپن و شرکت تولیدی تایر پارس در سال 1355 با مشارکت Pirelli ایتالیا در جهت تولید لاستیکهای بایاس و رادیال نخی پا به عرصه تولید گذاشتند.

ایران یاسا با ظرفیت تولید 1000 تن در سال با بیش از 40 سال تجربه (1347) در زمینه تولید لاستیکهای دوچرخه و موتورسیکلت ، همینطور قطعات لاستیکی شروع به فعالیت نمود.

 

شرکت تولیدی لاستیک خوزستان نیز در زمینه تولید تیوب، برای تایرهای نخی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با سرمایه گذاری بخش خصوص و بانکهاريال فعالیت خور را آغاز کرد.

شرکت بارز، کویرتایر، آؤتاویل تایر و  شرکت یزد تایر با خط تولید بروز دنیا و خریداری دستگاه های تولید لاستیک رادیال سیمی با حمایت دولت و همینطور بخش خصوصی توانسته اند در سالهای اخیر سهم بسیار بزرگی از تولید لاستیکهای سیمی کشور و همینطور صادرات به کشورهای همسایه را در اختیار گرفته و در این عرصه برای کشور عزیزمان نام آور باشند.

شایان ذکر است کارخانه تولیدی بارز تنها شرکت تولیدی در خاورمیانه است که توانسته مجوز تولید تایرهای رادیال سنگین و باری را از کمپانی کنتیننتال آلمان بدست آورده و با مشارکت این شرکت خط تولید آن را راه اندازی نماید.

 

بعد از همکاری نکردن شرکت های امریکایی و ژاپن، همینطور پیرلی ایتالیا ، در سال 1370 با مشارکت شرکتهای دیگر و بنام دنیا در زمینه تولید تایر ، صنعت روز دنیا وارد کشور شد. کنتیننتال آلمان، ماتادور اسلواکی، مارانگونی ایتالیا، دنلپ افریقای جنوبی، فردشتاین هلند از جمله این کمپانی ها میباشند که به همکاری خود با کشور عزیزمان در عرصه تولید تایر ادامه میدهند.

امروزه ظرفیت تولید تایر در کشور عزیزمان بالغ بر 240.000 تن در سال میباشد. امید است در سالهای آتی شاهد هرچه روزافزون بودن تولید تایر در کشور عزیمان باشیم.

برچسب ها :